Opentherm Intergas HRE 28/24 | Eneco Community

Opentherm Intergas HRE 28/24

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

57 Reacties

Hallo Brandje,
Het is in de handleiding duidelijk aangegeven, dat bij Opentherm gebruik de doorverbinder eruit moet. Ik snap het niet waarom komen mensen hier om hulp vragen, en toch eingenwijs blijven doen...
Het is weer zo een gecertificeerde Toonsmonteur geval, maar neem gewoon onze suggesties aan als je de weg tot dit forum hebt gevonden. Anders zoek het zelf uit.
Hallo Brandje,
Het is in de handleiding duidelijk aangegeven, dat bij Opentherm gebruik de doorverbinder eruit moet. Ik snap het niet waarom komen mensen hier om hulp vragen, en toch eingenwijs blijven doen...
Het is weer zo een gecertificeerde Toonsmonteur geval, maar neem gewoon onze suggesties aan als je de weg tot dit forum hebt gevonden. Anders zoek het zelf uit.

Ja Pedro,
Je slaat de spijker weer op z'n kop!
Ik vraag er expliciet nader om, want helaas heb ik zijn type niet.
Ook eerdere reacties hebben het er niet over.
En dan wel inderdaad de "slimmerd" uithangen, terwijl ik (eerder) bloedserieus probeer te helpen......Pffff

Gelukkig zijn wij het eens Pedro.
Reputatie 2
Badge
Laat mij die handleiding eens zien over duidelijk verwijderen van doorverbinder. Bij mij staat er namelijk op de aansluitklemmen in de ketel dat deze eruit moet bij gebruik van een externe spaar- of MIT schakelaar. Ik lees nergens het woordje OpenTherm, maar goed, jullie zullen het wel beter weten. Heb hem uiteraard wel even verwijderd, zonder resultaat. Ook de tapwaterfunctie op eco en op aan, geen enkele verandering
Reputatie 2
Badge
Ook uit dezelfde handleiding...
"Indien men gebruik wil maken van de tapwater aan/uit schakel functie van de OpenTherm thermostaat dient doorverbinder 4-5 op X4 verwijderd te worden en de tapwatercomfort functie op eco of aan ingesteld te worden."

Er staat nergens dat ik de klem moet verwijderen in mijn handleiding, alleen als ik OT wil gebruiken dat de ketel op eco of aan moet staan
Ook uit dezelfde handleiding...
"Indien men gebruik wil maken van de tapwater aan/uit schakel functie van de OpenTherm thermostaat dient doorverbinder 4-5 op X4 verwijderd te worden en de tapwatercomfort functie op eco of aan ingesteld te worden."

Er staat nergens dat ik de klem moet verwijderen in mijn handleiding, alleen als ik OT wil gebruiken dat de ketel op eco of aan moet staan

FF goed de handleiding lezen. Er staat wel degelijk in het diagram dat de klem verwijderd moet worden. Doe dit gewoon en laat toon opnieuw zoeken naar type. Je zult zien dat je dan op OT gaat draaien.

Helaas wordt dit nog wel eens over het hoofd gezien door monteurs.
met het gevolg dat de ketel niet goed werkt of niet op OT draait.
Reputatie 2
Badge
Zie je de foto uit mijn handleiding en de aansluit klemmen? Heb je ook gelezen dat ik hem er wel tussenuit heb gehaald, eco functie aan en uit. Allemaal resulteren in aan uit op Toon. Wat ik dus ook doe, toon vertikt het om naar OT te gaan
Goed zo. Nou de ketel en de CV module 1 minuutje stroomloos maken en dan weer aan, (eerst de ketel daarna de Toon), dan zal Toon hopelijk een OT verbinding detecteren.