Onwaarschijnlijk verbruik van stroom op Toon | Eneco Community
beantwoord

Onwaarschijnlijk verbruik van stroom op Toon

• 28 juni 2017
  • 4 reacties
  • 187 Bekeken

Ik heb sinds de installatie van Toon op enkele momenten op de dag volgens Toon piekspanningen van tot wel 27.000 watt. Praktisch onmogelijk als particulier met een tussenwoning, zonder gekke activiteiten.

Reset of ontkoppeling van Toon hebben niet tot verandering geleid.

Kunnen de sensoren foutief gemonteerd zijn op de elektriciteitsmeter?

Groet,
Laurens
icon

Beste antwoord door Danielle 30 juni 2017, 15:00

@Laurens,

Dat lijkt mij ook wat overdreven en onwaarschijnlijk inderdaad!
De sensor op de elektriciteitsmeter kun je uit de doorzichtige houder halen, om te zien of het rondje van de doorzichtige houder nog wel precies goed zit op de elektriciteitsmeter. Ik verwacht dat dit net iets verschoven is waardoor er onwaarschijnlijk wordt gemeten.Als je daarna de meteradapter in de meterkast 30 seconden stroomloos maakt, ben ik benieuwd of je dan wat mooie waardes op Toon ziet qua aantal watt. ;)
Zo niet, dan zie ik graag jouw klantnummer toegevoegd aan jouw profiel zodat ik dit verder voor je kan onderzoeken.
Maar ik hoop dat dit al het probleem oplost!
Bekijk origineel

4 Reacties

Heb je je adapter in de meterkast al eens 30 sec stroomloos gemaakt?
Dit komt vaker voor , ik heb op 29 Januari van dit jaar volgens toon 54 KWh verbruikt.
Toon gaf toen ook pieken aan van 26000 KWh en hoger, maar de meter draaide niet sneller dan normaal.
Gelukkig wordt de eindafrekening niet gebaseerd op de gegevens van Toon, anders kan ik flink bij betalen.
Dit komt vaker voor , ik heb op 29 Januari van dit jaar volgens toon 54 KWh verbruikt.
Toon gaf toen ook pieken aan van 26000 KWh en hoger, maar de meter draaide niet sneller dan normaal.
Gelukkig wordt de eindafrekening niet gebaseerd op de gegevens van Toon, anders kan ik flink bij betalen.

Had je toen ook de adapter in de meterkast even 30 sec stroomloos gemaakt?
Reputatie 7
Badge +6
@Laurens,

Dat lijkt mij ook wat overdreven en onwaarschijnlijk inderdaad!
De sensor op de elektriciteitsmeter kun je uit de doorzichtige houder halen, om te zien of het rondje van de doorzichtige houder nog wel precies goed zit op de elektriciteitsmeter. Ik verwacht dat dit net iets verschoven is waardoor er onwaarschijnlijk wordt gemeten.Als je daarna de meteradapter in de meterkast 30 seconden stroomloos maakt, ben ik benieuwd of je dan wat mooie waardes op Toon ziet qua aantal watt. ;)
Zo niet, dan zie ik graag jouw klantnummer toegevoegd aan jouw profiel zodat ik dit verder voor je kan onderzoeken.
Maar ik hoop dat dit al het probleem oplost!

Reageer