Onterechte waarschuwing hoog gasverbuik | Eneco Community

Onterechte waarschuwing hoog gasverbuik

• 10 september 2012
  • 4 reacties
  • 482 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 22 reacties
Ook bij mij zijn enige tijd geleden zoals ik van meerdere gebruikens heb kunnen lezen de sensoren van de meters af gevallen.
Hierdoor heeft de gas meter een foute meting doorgegeven aan Toon.
Wat resulteerd in een gigantisch gasverbruik en een waarschuwing dat mijn termijn bedrag te laag zou zijn:( .

Aangezien ik nog niet gestookt heb en dat nog steeds niet doet is de waarde die nu aangegevenwordt onterecht tevens ook de waarschuwing.
Weet iemand hoe ik deze waartschuwing weer weg kan krijgen😕.

B.V.M.H.D

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

4 Reacties

Reputatie 3
Badge
Nee,

Ik weet ook niet wat toon gaat doen de volgende maand. Lijkt me ook geen oplossing om de sensor een maandje te verwijderen. Wanneer krijg je de jaarnota? Dan zal toon met je opgegeven meterstanden opnieuw gaan berekene.
Nieuwe nota komt in mei 2013 ik vind dat uitroeptekentje een beetje hinderlijk:( had eerst een duimpje:)
Reputatie 2
Badge +1
@marco

Als je de onterechte waarschuwing weg wilt hebben dan moet het verbruik gewist worden( het advies is gebaseerd op het verbruik). De enige manier om het verbruik te wissen is door Toon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Je bent dan alle gegevens kwijt en Toon moet dan opnieuw ingesteld worden. Als je dit van plan bent, en je hebt hulp nodig bij het opnieuw instellen van Toon laat dit dan even weten. Je kan zelf ook telefonisch contact opnemen met het Eneco GroenAdvies Team via het telefoonnummer 0900 – 235 3632.
Reputatie 3
Badge
@marco, nu is een klein maandje gebruik nog niet zo erg om weg te gooien. de winterperiode maakt het natuurlijk aantrekkelijker. 😉 zou voor die optie kiezen.