Onterecht een duimpje na maandwissel | Eneco Community

Onterecht een duimpje na maandwissel

• 4 november 2013
  • 9 reacties
  • 389 Bekeken

Reputatie 2
Badge +2
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 304 reacties
Ik gebruik al enkele maanden zowel teveel gas als electra.
Toon heeft dit in de balk altijd juist weergegeven in rood.

Na de maandwissel naar november geeft Toon in de balk ineens een duimpje omhoog. In de detailweegave is duidelijk te zien dat ik teveel gas en electra verbruik. Eronder staat echter "Complimenten, uw verbruik is lager dan het ingeschatte gebruik"
Lijkt me een bug in de laatste software versie

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

9 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@PaulP

Excuses voor de late reactie, kan je de toegeang klantenservice aanzetten? Dan speel ik het door naar de softwarebeheerders.
Reputatie 2
Badge +2
@Folkert 

Ik heb de toegang tot de klantenservice aangezet.. Krijg ik seintje als deze weer dicht kan?
Reputatie 2
Badge +2
@Folkert

Vandaag is het duimpje ineens helemaal verdwenen. Ik denk dat dit komt omdat mijn jaarrekening er vandaag is.
Ik weet niet of de software mensen nu kunnen zien wat er fout gaat. Mijns inziens is het gewoon een verkeerde verwerking van de data.
Hoi PaulP,

Inderdaad is je duimpje je dus terecht weg!
Als je een jaarnota krijgt, duurt het weer 2 maanden voordat er een melding/duimpje komt.

Als je kijkt bij status verbruik kan je ziet tot wanneer je periode liep en per welke maand er weer een aanwijzing volgt!
Reputatie 2
Badge +2
@brandje

Ja dat snap ik, maar daar ging de storingsmelding niet over. Dit komt er nu overheen. 
Het ging erom dat ineens een duimpje omhoog kreeg terwijl ik al maanden teveel gebruik en toen ook gewoon een rood duimpje had.
Oke, maar je sprak over: "ïk denk .....enz"

En daar reageerde ik op!
Overigens ben ik met Stansad ook bezig met Folkert om daar duidelijkheid over te krijgen.
Bij mij loopt het ook geheel uit de pas, dat weet ik ivm met controle via www.energiemanageronline.nl
Reputatie 2
Badge +2
@Brandje 
Ik begrijp het. Misschien is het toch beter dat de Toon zijn data via Eneco binnenhaalt. Dat loopt natuurlijk een dag of 2 achter, maar misschien dan eerst de data vanuit de slimme meter gebruiken en die dan steeds zodra de gegevens binnen zijn bij Eneco de data in de Toon overschrijven. Dan heb je iig per maand een juist beeld. De gegevens uit de slimme meter gebruik je dan om je actuele verbruik te zien en als buffer totdat de data van Eneco er is.
Voor mensen zonder slimme meter kun je dan het huidige systeem gebruiken.
Hoi Paul,

Een aardige gedachte, dan gaat het infeite precies zoals bij de analoge gang van zaken.
Eerst je eigen lokale gegevns gebruiken en daarna door de EDSN weg laten overschrijven.
Reputatie 7
Badge +6
@PaulP

Is het mogelijk dat we een screenshot van je krijgen van het status verbruik van september en oktober? Dit mag via het forum of per pb. Alvast bedankt!