Ontbrekende tarieven/ingeschatte verbruiken | Eneco Community

Ontbrekende tarieven/ingeschatte verbruiken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

68 Reacties

Hoi loco1981,

Dat klopt dus mij mijn eerdere verwachting dat bij jou 1 augustsu de zaak wel eens gewoon zou gaan werken.
Dus inderdaad overmorgen is het spannedn of je een duimpje krijgt.............
We horen het wel van je.
Reputatie 1
Helaas nog steeds geen duimpje of iets dergelijks mogen ontvangen :(
In de mail van Eneco staat geen datum genoemd, maar er staat in de komende dagen, dus misschien komt het nog....en anders zal ik mogelijk ook de veelbesproken hotfix nodig hebben ben ik bang...

*EDIT*
Wat mij ook opvalt is dat op Tussenstand Slim op de site van Eneco de laatste meterstanden update van 25 juli is. Normaliter loopt deze hooguit 2 dagen achter. Op mijn slimme meter zie ik wel het groene communicatielampje knippere, dus er is verbinding met Stedin. Er branden geen andere lampjes, dus er is ook geen storing. Zou er achter de schermen dan toch hard gewerkt worden aan mijn duimpje??? 🙂
Reputatie 7
Badge +6
@Loco1981,

We zijn zeker hard aan het werk om het Status Verbruik zichtbaar te maken ;)
Gelukkig hoef je niet weer 2 volle maanden te wachten. Naar verwachting zie jij binnen 2 weken het Status Verbruik op Toon.

Tussenstand Slim is enkele dagen niet bijgewerkt. Morgen worden de meterstanden weer aangevuld van de afgelopen dagen. Er is geen storing geweest. Het heeft de maken met Stroomopwaarts waarbij er voor de netbeheerders en leveranciers een 'freeze' periode was om de systemen klaar te maken voor Stroomopwaarts. Om die reden heeft niemand op MijnEneco meterstanden zichtbaar van 25-07-2013 tot nu.
Reputatie 1
@Danielle.

hartelijk dank voor je snelle en duidelijke reactie. Ik ben blij dat het geen 2 maanden meer gaat duren en wacht gespannen of het binnen 2 weken zichtbaar wordt :o

Duidelijke reden waarom de meterstanden niet zijn geüpdate. Ik zal morgen eens kijken hoe de maand juli dan afgesloten is t.a.v. mijn streefverbruik.
Hallo,

Vanaf maart 2013 heb ik de Toon ingebruik. Helaas werkt het nog steeds niet naar behoren. De prijs van electriciteit en gas gaf hij in het begin wel aan. Plotseling gaf hij de prijs van gas niet meer aan en tot op heden nog steeds niet. Tevens kan ik de functie vergelijk ook niet invullen. Toon geef aan dat ik dan twee maanden moet wacten maar tot op heden nog steeds niets.
Is er al een oplossing of nog steeds niet?

Bedankt
Heb je al eens een soft reset gedaan?
Het doet soms wonderen.
Je behoeft nergens bang voor te zijn er verdwijnen geen gegevns!
Reputatie 7
Badge +7

@Loco1981,

Gelukkig hoef je niet weer 2 volle maanden te wachten. Naar verwachting zie jij binnen 2 weken het Status Verbruik op Toon.

Tussenstand Slim is enkele dagen niet bijgewerkt. Morgen worden de meterstanden weer aangevuld van de afgelopen dagen. Er is geen storing geweest. Het heeft de maken met Stroomopwaarts waarbij er voor de netbeheerders en leveranciers een 'freeze' periode was om de systemen klaar te maken voor Stroomopwaarts. Om die reden heeft niemand op MijnEneco meterstanden zichtbaar van 25-07-2013 tot nu.

@ Danielle,
inmiddels is je beloofde Morgen al weer bijna gisteren.
maar klopt er van mijn Eneco tussenstand "slim"
nog steeds helemaal niets.
standen / dagen weg foetsie
6 dagen achterlopen.
enz,enz.
ik ben blij dat m,n pen het nog doet:D
zodoende kan ik de meterstanden nog op de ouderwetse manier noteren.
Reputatie 2
Badge +1
jvdl wrote:

@ Danielle,
6 dagen achterlopen.
enz,enz.

@jvdl

Raar, zoals Danielle aangaf zou het nu moeten werken.
Bedankt voor je reactie. We gaan het eea uitzoeken en komen nog bij je terug.
Reputatie 1

@Loco1981,

@ Danielle,
6 dagen achterlopen.
enz,enz.

Dat is inderdaad opvallend. Mijn laatste update op Tussenstand Slim is van 5 augustus, dus 2 dagen achterstand en dat heb ik eigenlijk altijd gehad. Hopelijk komt het lek snel boven water...we leven immers in een digitale wereld, dus die pen zou niet nodig moeten zijn :p
Reputatie 7
Badge +7

jvdl wrote:

@ Danielle,
6 dagen achterlopen.
enz,enz.

@jvdl

Raar, zoals Danielle aangaf zou het nu moeten werken.
Bedankt voor je reactie. We gaan het eea uitzoeken en komen nog bij je terug.

@ Joep,
inmiddels loopt gas/ electriek weer een beetje bij ( 5 aug)
al zit er wel wat verschil in de standen , op mijn eneco

dag  751
nacht  867

slimme meter geeft aan :

dag 750
nacht 866
afrondings foutje !

bij gas is het een zooitje.
20-8 en 4-08 geen gegevens / standen
en het zou wel handig zijn als het verbruik weer gegeven word in liters 
het minimale wat tussenstand slim aan geeft is 1000 liter of te wel 1m3
terwijl we daar in de zomer flink onder zitten.
heel veel afrondings fouten dus.
Reputatie 3
Badge +1
@moderator

Ook bij ons wordt er nog geen status verbruik weergegeven, dit terwijl Toon 29 mei jl. is geinstalleerd.
Soft reset heeft geen verandering gebracht.
Graag wil ik weten wanneer dit nu werkelijk zichtbaar wordt.
Reputatie 7
Badge +6
@Het_Toontje,

Welkom op het forum!
Ik snap dat je graag het Status Verbruik wilt inzien.

Per 01 november is dit zichtbaar, sorry dat het later is dan verwacht. Alle gegevens en verbruiken zijn uiteindelijk correct toegevoegd, alleen is dit enkele dagen geleden gebeurd. Het is helaas nog 2 volle maanden wachten om voor het eerst het Status Verbruik te zien.

Mochten we je verder nog ergens mee kunnen helpen, dan horen wij het graag.
Reputatie 3
Badge +1
Hallo Danielle,

Inmiddels is het 1 november 2013 en nog steeds geen status verbruik op jaarbasis. (ik ben wel snel hè :D)
Wel heb ik het van de maanden aug, sept en oktober.
Ook hier is wat raars, bij oktober staat namelijk gasverbruik = 0, en streefverbruik = 0 ??

Bij jaarverbruik staat nu : beschikbaar vanaf december 2013".
In okober stond er "beschikbaar vanaf november 2013".

kun je nagaan wat er aan de hand is?
Toon draait al vanaf mei !!
Nou dat valt toch wel mee met de snelheid! De nieuwe waarden van het duimpje verschijnen al in de nacht of te wel de zeer vroege morgen van de nieuwe maand:)
Reputatie 3
Badge +1
Ik was al heel vroeg op ;), maar dacht  ach... laat ik Toon nog een kansje geven, maar nee hoor hij schuift alles weer een maandje door:(.
Hij wil gewoon niet.:D
Ja dat is uiteraard een bug want jij had 1 september de vergelijking werkelijk tov geschat al moeten hebben.
Jij en ik hadden denk ik gehoopt dat deze fix die net is geweest, dit probleem zou tackelen.

Ik heb afgelopen maand de jaarnota gehad en bij mij staat die melding nu geheel zoals het hoort op 1 december.
Reputatie 3
Badge +1
Dat zou het dan bij mij ook kunnen zijn, ik heb de jaarnota opgemaakt per 29 september.
Als ik niets hoor wacht ik 1 december nog even af.
Zoals je weet zijn het altijd 2 volle maanden!
Dus inderdaad 1 december zou voor jou normaal zijn.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen