Ontbrekende tarieven/ingeschatte verbruiken | Eneco Community

Ontbrekende tarieven/ingeschatte verbruiken

• 26 april 2013
  • 68 reacties
  • 4173 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Beste forumleden,

Zoals de meesten van jullie wel weten ontbreken bij een aantal klanten, de tarieven of de ingeschatte verbruiken. We werken aan een structurele oplossing voor dit probleem. Dit neemt helaas nog een aantal maanden in beslag.

In de tussentijd werken we ook aan een quickfix. In juni verwachten we alle klanten, bij wie de tarieven en/of ingeschatte verbruiken ontbreken, deze fix aan te bieden. Met deze fix wordt de ontbrekende informatie in de Toon aangevuld. Meer informatie volgt tegen die tijd per email.

Dat het probleem nog niet structureel opgelost is betekent dat nieuwe Toon klanten het probleem van ontbrekende tarieven of ingeschatte verbruiken kunnen ondervinden. Deze klanten krijgen ook de fix aangeboden.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

68 Reacties

Reputatie 3
Badge
Kan je iets specifieker zijn waar het probleem dan ligt? Ik bijvoorbeeld krijg de tarieven wel netjes te zien. Daarbij was het probleem bij sommige ook al na enkele dagen opgelost.
Reputatie 7
Badge +6
@Jeroen,

Bij de meeste klanten gaat het goed en bij anderen niet.
Het lijkt makkelijk om tarieven en verbruiken toe te voegen, maar in werkelijkheid ligt het helaas gecompliceerder en verwachten we niet op korte termijn een oplossing hiervoor. Vandaar de quickfix.
Hoe staat het met de ontwikkeling? Ligt development nog steeds op koers om in juni een quickfix te gaan aanbieden? Ik hoop het!
Niemand heeft een update?
Reputatie 3
Badge
Is het geen update voor de mensen die problemen ondervinden? Ik zelf heb toon gisteren na lange tijd fabrieksreset gegeven en de tarieven werden netjes opnieuw ingeladen.
Ze zouden in juni een fix aanleveren. Natuurlijk hebben we nog 20 dagen, maar ik was benieuwd naar de status er van...

We zitten nu al maanden te wachten en betalen waarschijnlijk wel gewoon vrolijk 3,50 p/m voor het abbonement.
Ook ik heb ongeveer anderhalve maand geleden een bericht ontvangen op Toon dat ik vanaf nu mijn statusverbruik kan zien op TOON. Echter geen duimpje. Heb al een soft reset geprobeert maar helaas. Voor de eindejaarsnota gaf hij het wel netjes aan. 
Reputatie 1
Badge
Quickfix....anderhalve maand (26-04) - (15-06)  and counting...ja, quick...hmm...
Reputatie 2
Badge +1
De fix staat nu gepland rond medio juli. Dit heeft te maken met de nieuwe versie van de software update die we eerst uit gaan rollen. We houden jullie over beide onderwerpen op de hoogte via het forum.
Beste Joep. Ik neem aan dat wij in de maanden dat dit allemaal niet gewerkt heeft geen abbonement van 3,50 p.m. hoeven te betalen? Ik zit straks al 4 maand te wachten!
Fijn dat ik geen reactie krijg, net zoals in andere topics over deze vraag. :mad:
Reputatie 2
Badge +1
Excuses voor de late reactie.
Ik heb je een PB gestuurd.
Badge

Hallo Joep,

Waarom een PB er zijn toch meer Eneco klanten die de zelfde problemen hebben.
Reputatie 6
Badge +1

Hallo Joep,

Waarom een PB er zijn toch meer Eneco klanten die de zelfde problemen hebben.

@Pim,

Ronvandegraaf steld een vraag met ook een financiele inhoud. Ik denk dat daarom er ook een PB is verstuurd door de moderator, omdat financiele zaken  niet thuis horen op een openbaar forum. Over het isseu zelf is wel al door diezelfde moderator gereageérd. 

de hotfix m.b.t. Tarieven is uitgesteld, ivm de nieuwe update die op dit moment uit aan het rollen is. Eneco heeft dus gekozen om de softwarupdate voor te laten gaan.
Badge
Hallo Jürgen

Bedankt dat jij antwoord geeft op mijn vraag aan Joep (waarom een PB) het enige wat ik lees is dat ronvandegraaf vraagt, citaat "Beste Joep. Ik neem aan dat wij in de maanden dat dit allemaal niet gewerkt heeft geen abbonement van 3,50 p.m. hoeven te betalen? Ik zit straks al 4 maand te wachten! '" einde citaat.

Er zijn toch meer Toon gebruikers die met de zelfde vraag zitten, daarom lijkt mijn de vraag waarom een PB gerechtvaardigd.
Reputatie 6
Badge +1
Beste @pim,

Zijn vraag, welliswaar in de wij vorm, komt bij mij over als;  Ik betaal geld voor iéts wat niet werkt en dat ben ik niet van plan.  Hoe gaan we dat regelen?
Dat is toch echt een financiele vraag, vandaar ik zo reageerde.  En ik snap dat er een "wij" in het verhaal zit, waartoe jij (al dan niet ) ook behoord, maar volgens mij word op financieel gebied iedere situatie afzonderlijk bekeken, om dat iedere situatie uiniek is en  anders kan zijn.

Maar misschien dat een moderator ook nog reageerd.
Badge
Hallo Jürgen,

Bedankt voor je antwoord, ik vind het toch een algemene vraag die voor veel Toon gebruikers geld, nl het niet volledig werken van Toon.

Maar misschien dat een moderator ook nog reageerd.
Badge
Goede morgen Jürgen,

Ik denk dat jij de enige bent die mijn berichten leest, want ik krijg verder geen reactie op mijn schrijven.
Want van Joep (Moderator) krijg ik geen antwoord, misschien kan ronvandegraaf nog opheldering geven over de PB (of is die te persoonlijk)
Dit forum is toch op gezet door Eneco om vragen te stellen, dan zou het ook leuk zijn om een antwoord te krijgen van een medewerker van Eneco vooral als deze persoonlijk aan hem gesteld word.
Reputatie 2
Badge +1
@Pim

Omdat @jvp het antwoord heeft gegeven heb ik niet meer gereageerd.

Financiële zaken rondom klachten bespreken we niet in het openbaar, dit gebeurt meestal via de telefoon of in dit geval een privébericht.
Zoals jvp ook aangeeft is elke situatie anders en is er niet één antwoord. Mocht je een klacht hebben neem dan contact op met Eneco Groen Advies op telefoonnummer 0900 – 235 3632 (lokaal tarief) om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.
Badge
@Pim

Omdat @jvp het antwoord heeft gegeven heb ik niet meer gereageerd.

Financiële zaken rondom klachten bespreken we niet in het openbaar, dit gebeurt meestal via de telefoon of in dit geval een privébericht.
Zoals jvp ook aangeeft is elke situatie anders en is er niet één antwoord. Mocht je een klacht hebben neem dan contact op met Eneco Groen Advies op telefoonnummer 0900 – 235 3632 (lokaal tarief) om te bespreken wat de mogelijkheden zijn.

Bedankt Joep voor je reactie, 

Ik had een vraag aan jou gesteld, als dan @ jvp hier op reageerd vind ik leuk om ook de mening van een ander te horen, maar dat neemt niet weg dat ik van jou een antwoord had verwacht. 
Maar ik blijf er bij dat ronvandegraaf een algemene vraag heeft gesteld, waar een algemeen antwoord op gegeven kan worden omdat er meer Toon gebruikers met het zelfde probleem zitten.
Bellen doe ik niet meer zo snel, gisteren ruim 40 minuten gebeld met Eneco (10 cent p/m) bij het in de wacht zetten verbinding verbroken, ik dacht word wel terug gebeld , niet dus.
Badge
Gewoon bellen met het TOON Team. Dat is volgens mij de beste manier.
Begin deze maand is mij telefonisch toegezegd dat ik vanaf de installatie van TOON (Juli vorig jaar) tot begin deze maand mijn TOON Live Update abonnementsgeld retour krijg omdat Status Verbruik nooit gewerkt heeft vanwege de problemen met een Slimme meter. Zelfs met de fix van februari kreeg ik geen Status Verbruik in beeld (Duimpje of uitroepteken).
Hier toen vele malen over gebeld en eindelijk een toezegging. Kreeg ook een paar dagen later 2 cadeaubonnen omdat ik trouw toonde (Onbedoelde woordspeling...) aan het product terwijl het niet gewerkt heeft.
Zo kan het dus ook.
Ik ben inmiddels zwaar teleurgesteld in Toon. Vanaf maart 2013 aangesloten, en nog steeds geen status verbruik. Wel toegezegd na een update, waarbij ik pas vanaf 1 september 2013 de status mag bewonderen (ruim een half jaar later!).

Vandaag is het 1 juli. En wat doet Toon? Die gooit gewoon alles eruit! Geen verbuiksgegevens meer, gas en elektra van vandaag staat gewoon op "0".
En weer die mededeling dat "na 2 maanden....." etc.

Morgen maar eens bellen. Ik betaal voor iets wat niet werkt, en zo te zien voorlopig niet zal gaan werken. Non-conformiteit noemt men dat. Reden genoeg om de Toon-overeenkomst te gaan ontbinden.

Zie bijgaande foto's. Plaatsjes zeggen soms meer dan letters.....

http://sambadequintal.nl/images/Toon-1.jpghttp://sambadequintal.nl/images/Toon-2.jpghttp://sambadequintal.nl/images/Toon-3.jpghttp://sambadequintal.nl/images/Toon-4.jpg
Je huidige verbruik in watt is 0.
Is je stroom adapter wel goed aangesloten? Wat is de aansluit-status van de adapter?
Heb je een slimme of domme meter?
Reputatie 4
Badge
[quote] Wel toegezegd na een update, waarbij ik pas vanaf 1 september 2013 de status mag bewonderen (ruim een half jaar later!).
[quote]Vreemd, wie heeft dat toegezegd? Je heb toon al daadwerkelijk vanaf Maart 2013?

En inderdaad, controleer je adapters eens of ze wel verbinding hebben.
Hallo allemaal,

Ook ik heb diverse problemen met TOON vanaf de installatie in Maart van dit jaar.
Vergelijkbaar met jullie klachten maar er zijn diverse threads die mijn soort storingen enigzins bespreken.

In het begin verloor Toon steeds verbinding met de meteradapters ondanks 1 repeater.
Monteur 1 die het allemaal plaatste en installeerde verwachtte geen problemen met verbindingen.

Na aangeven van de klacht bij eneco is er een 2e repeater geplaatst door Monteur 2 die mij vertelde dat als dit niet werkte mijn woning niet geschikt was voor Toon?

Ontvangst tussen meteradapter en repeaters constant 5 sterren en toch met grote regelmaat geen weergave!
Led stroom is continu uit.
Led voor stroom knppert maar kort wanneer ik hem even van het stroom afhaal en weer aansluit.

Heb alles al diverse malen geprobeerd, stroom eraf en er weer op, opnieuw verbinding laten maken met repeaters en meteradapter maar dat werkt maar zeer tijdelijk.

Deze klacht opnieuw bij Eneco neergelegd en wacht af...

Na de software-update zie ik wel een wattage voor verbruik maar deze veranderd niet? Loopt vast zeg maar?
Ik weet niet of dat met de update te maken heeft maar is wel erg vreemd..

Reden dat ik dit plaats in dit forum is dat wellicht voor Eneco en forum lezers dit soort klachten zich veel voordoen en dit niet slechts een individueel probleem is.