Onjuiste weergave stroom verbruik door switch naar laagtarief | Eneco Community

Onjuiste weergave stroom verbruik door switch naar laagtarief

• 2 februari 2013
  • 46 reacties
  • 2199 Bekeken

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

46 Reacties

Afgelopen vrijdag eind van de ochtend geplaatst.
Ik heb domme meters.
Heel goed, weer wat duidelijker.
Staat op Toon bij systeem/energiemeter de draaischijf geactiveerd?
Zo ja kijk dan op deze meter hoeveel kWh; ik neem aan 1000=1Kwh
Dan moet de optie daarna in Toon ook op 1000 staan.

Als dat allemaal juist is, dan was Toon vermoedelijk aan het inleren van de sensoren.
Dus de komende dagen even kijken of het verbruik nu wel goed is.
Meter zegt 375 omw/kwh.
Toon is ingesteld op draaischijf en inderdaad 375 omw.
Bedankt Brandje, ik ga het in de gaten houden.
Wacht eens even.
Allemaal leuk en aardig, maar wil je me nu gaan vertellen dat Eneco kan zorgen dat die schijf als een gek rond gaat draaien zodat mijn verbruik naar 12000 gaat en de sensor zo kan inregelen? Want de schijf draaide ook heel hard.
Meter zegt 375 omw/kwh.
Toon is ingesteld op draaischijf en inderdaad 375 omw.
Bedankt Brandje, ik ga het in de gaten houden.

Graag gedaan. 
Dan zouden de instellingen goed moeten staan en beschouw ik de afwijking die je schetste als inregelen adapter!
Wacht eens even.
Allemaal leuk en aardig, maar wil je me nu gaan vertellen dat Eneco kan zorgen dat die schijf als een gek rond gaat draaien zodat mijn verbruik naar 12000 gaat en de sensor zo kan inregelen? Want de schijf draaide ook heel hard.

Heb ik dat verteld?
Uiteraard heeft Eneco geen enkele invloed op jouw domme draaistroommeter.
De enige die dat kan, ben jij door meer of minder watt per uur te verbruiken.
Dus zou ik als ik jou was bij grote verbruikers maar eens gaan kijken wat jouw meter als verbruik aangeeft.
Ik had vroeger ook zo'n domme draaistroom meter en die kon behoorlijk snel draaien.
Dat hoge verbruik heeft volgens mij te maken met het inregelen van Toon.
Jouw stroommeter geeft uiteraard de juiste stand weer, behalve als je daar aan twijfelt.
Dat kan je simpel controleren door einge dagen de standen te noteren, eventueel met gelijktijdige controle van Toon, want die houdt het verbruik uiteraard ook bij.
Expliciet zei je dat niet, maar ik had wel verteld dat mijn schijf heel hard draaide...en jij trekt een conclusie...dus impliciet kon ik interpreteren dat je dat bedoelde :-)
Wat je nu wel expliciet zegt is dat ik door te twijfelen de meter een onjuiste stand kan laten weergeven, maar dat is wel heel flauw om je daar letterlijk op te nemen hè ;-)
Wellicht dat de schijf zo draaide omdat hij rond de 2000-3000 verbruikte. Ik weet immers niet hoe hard hij draait bij welk verbruik.
Afijn, ik ga de boel monitoren, nogmaals bedankt.

Wellicht dat de schijf zo draaide omdat hij rond de 2000-3000 verbruikte. Ik weet immers niet hoe hard hij draait bij welk verbruik.
Afijn, ik ga de boel monitoren, nogmaals bedankt.

Exact daar sla je de spijker op z'n kop. Dat bedoel ik ook. Je moet uiteraard eerst weten hoe snel jouw schijf draait bij een bepaalde stroomafname.
Vandaar mijn stelling als je twijfelt, neem dan een paar dagen de standen op, want meten is weten.................
En nog een tip.
Als je de standen van de energiemeter wilt controleren met Toon, noteer die standen dan rond 24:00 uur, omdat Toon dan een nieuwe dag en een nieuwe telling maakt.
Ik noteer altijd op zondagavond rond 24:00 uur de standen, zodat ik de weekcyclus van Toon kan controleren.
Reputatie 7
Badge +7
Afgelopen vrijdag eind van de ochtend geplaatst.
Ik heb domme meters.

Zit de sensor goed op de meter gemonteerd .?

geeft hij 1 puls als het zwarte vlakje voorbij komt ?
dat zou dan bij jou betekenen dat hij 375 pulsjes geeft voor 1000 watt

En niet toevallig meerder pulsen tijdens 1 omwenteling van de draaischijf.
dan gaat de telling op Toon ook mis .

waterkoker aanzetten en kijken wat je meter doet en of je de 375 pulsjes krijgt.
bij een verbruik van 1000 watt of te wel 1 kw op je meter in de meterkast.

mvg,
jan
Reputatie 4
Badge
Want de schijf draaide ook heel hard.
Als die hard draait kan je er van uit gaan dat er ook aardig wat wordt verbruikt. Koelkast die aanslaat en noem maar op.
Reputatie 3
Badge
Zou de sensoren eens goed nakijken. Zitten die er goed opgeplakt. Zit er niet toevallig veel speling in de sensoren?
Mag ik kort een vraag stellen ik zie in de screenshots meterstanden I en meterstanden II staan is dit alleen bij slimme meters.
ik heb het namelijk niet dus denk dat ik een domme meter heb.
Reputatie 4
Badge
Klopt helemaal Fibre, ik heb het ook niet staan en heb domme meters.
sinds begin oktober 2013 hebben wij de toon. We hebben hem nog geen drie dagen achter elkaar kunnen gebruiken. Bij de overgang van dag naar nacht stroom slaat de toon helemaal dood en blijft hij op 770 watt staan wat je ook doet. Nieuwe software door eneco op de toon gezet. Monteur van eneco geweest, die wist eigenlijk niets van toon. Tweede nieuwe slimme meter geplaatst, ook niet geholpen. Nu komen ze morgen de toon bij ons weghalen omdat niemand het probleem kan oplossen. Jammer.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Ik snap van het verhaal helemaal niets. Hoe kan Toon nu dood slaan door dubbel tarief?
in je tekst gebruik je dood en in de aanhef heb je het over onjuiste weergave, hoe zit het nu?
Zit er wellicht een probleem in de slimme meter en wordt er geen data doorgegeven aan Toon. 
Dat zou dan niets met Toon te maken hebben. 
Ik snap van het verhaal helemaal niets. Hoe kan Toon nu dood slaan door dubbel tarief?
in je tekst gebruik je dood en in de aanhef heb je het over onjuiste weergave, hoe zit het nu?
Zit er wellicht een probleem in de slimme meter en wordt er geen data doorgegeven aan Toon.
Dat zou dan niets met Toon te maken hebben.

Om elf uur savonds gaat het stroomverbruik naar 770 watt en daar blijft hij op staan. Wij moeten alles weer resetten en dan doet hij het overdag weer gewoon tot elf uur savonds, dan gaat hij weer naar 770 watt en als wij niet resetten blijft hij daar eeuwig op staan. Nu staat hij er ook op omdat we niet gereset hebben.
Hoe slaat Toon dan dood? Gaat ie op zwart?

Is je adapter ook al eens gereset?
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb dat toevallig ook gehad toen ik Toon net had.
Om elf uur 's avonds begon Toon ineens een bepaalde hoeveelheid te verbruiken die niet reeel was.
De adapter in de meterkast in een andere wandcontactdoos gedaan en over was het.
Waarschijnlijk was er interferentie van een andere gebruiker?
Ik weet niet wat het precies veroorzaakte, maar door plaatsen in een andere wcd was het wel over.
Ik heb dat toevallig ook gehad toen ik Toon net had.
Om elf uur 's avonds begon Toon ineens een bepaalde hoeveelheid te verbruiken die niet reeel was.
De adapter in de meterkast in een andere wandcontactdoos gedaan en over was het.
Waarschijnlijk was er interferentie van een andere gebruiker?
Ik weet niet wat het precies veroorzaakte, maar door plaatsen in een andere wcd was het wel over.

Heel goed, met jouw verduidelijking erbij, want op die toer zat ik ook natuurlijk!
Het moet aan de adapter liggen en wellicht bij de ts ook aan de storing.
Maar als dit zo bij de ts is, dan had een monteur daar toch ook naar kunnen kijken?
Ja en ik weet dat hij 's-avonds om 23:00 uur niet werkt, maar een klein loopje naar de wijkkast is voldoende om de schakelaar even op nachtstroom te zetten!
hoi dejong bij mij waren de eerste 6 maanden oke maar nu is het een foute boel heb alles gedaan spanning er af  toon 3 xop nieuw op laten starte maak niks uit hij loopt bij mij van 1500 tot 24000 wat en nu aleen aantal keer een afspraak gemaak maar er komt niemand op dagen en iederekeer als je dan maar weer belt zeggen ze ja weet het ook niet kan niks vinden op de pc lekker wel een manier om van je vrijen dagen af tekomen ..grtz Ton