Ongewenst Eneco logo op display, display reageert niet. | Eneco Community
beantwoord

Ongewenst Eneco logo op display, display reageert niet.

• 3 maart 2018
  • 6 reacties
  • 1475 Bekeken

Beste...

Wij hebben het scherm op donker ingesteld; bij aanraking zien we de home page.
Maar ineens toont mijn Toon het Eneco logo, met rechtsonder 3 witte vierkantjes.
Wat betekent dit? Ik kan er niet meer in, en een reset (met ballpoint in het gaatje onderin) doet het ook niet. Hij start na een reset wel op maar eindigt uiteindelijk weer met het "oogverblindende Eneco"...

Met de Toon-app heb ik (gelukkig) nog controle over mijn verwarming.
icon

Beste antwoord door Brandje 3 maart 2018, 20:25

Dat is geen ongewenst Logo maar geeft de bedrijfstoestand aan.
Dus jouw Toon®️ is aan het resetten en komt niet door het boorsysteem heen.

Oplossing:

Maak je modem even stroomloos
Maak de Toon®️ module bij je CV even stroomloos en wacht 5 minuten minimaal.
Zet na 5 min de stroom er weer op en zet dan pas de stroom weer op je modem.

Let op dat het magenta logo met Eneco enige minuten kan blijven staan tijdens de harde reset.
Bekijk origineel

6 Reacties

Dat is geen ongewenst Logo maar geeft de bedrijfstoestand aan.
Dus jouw Toon®️ is aan het resetten en komt niet door het boorsysteem heen.

Oplossing:

Maak je modem even stroomloos
Maak de Toon®️ module bij je CV even stroomloos en wacht 5 minuten minimaal.
Zet na 5 min de stroom er weer op en zet dan pas de stroom weer op je modem.

Let op dat het magenta logo met Eneco enige minuten kan blijven staan tijdens de harde reset.
Dank, Brandje! Ik ben begonnen met een reboot van het modem, toen die terug was een reset (met ballpoint) van Toon. Deze keer verscheen weer de startpagina na het derde vierkantje, en ging Toon daarna keurig op zwart.

Vreemd is wel dat ik Toon gewoon over internet kon bereiken Toon ook een IP adres had in de modemlijst en geen van de andere aan mijn wifi verbonden apparaten problemen vertoonde.

Jouw suggestie heeft mij op het spoor gezet ook het modem te betrekken in de fout analyse.

Tnx! Groet, Karel.
Graag gedaan Karel!?

Als Toon®️ blijft hangen is het vaak het niet kunnen contacten op het modem.
Vandaar de harde reset en de wachttijd om de WiFi module geheel schoon te hebben en na de reboot het modem weer actief te maken.
Bijna altijd lost dit het op zwart gaan op, dus het niet afmaken van de boot-sequence van Toon®️.
Beste Brandje,
Ook wij hebben sinds kort dit probleem. Nu hebben we alle stappen doorgelopen die je hierboven hebt benoemd maar dan nog blijft het scherm hangen op het Eneco logo en wisselen de witte vierkantjes zich af tussen 2 en 3 stuks.
We hebben de adapter ketelmodule, meter adapter en de Toon zelf >10 minuten van de stroom afgehaald. Toen de meteradapter erop, toen de adapter ketelmodule en toen de Toon zelf weer teruggeplaatst. En het probleem blijft bestaan.
Nadeel is nu ook dat de CV ketel nu continu de vloerverwarming blijft verwarmen. We denken eraan de CV ketel van de stroom af te halen en maandag contact op te nemen met Eneco.
Maar misschien heb je nog briljante ideeën?

groeten Claudia
Hoi Claudia,

Maar over je modem lees ik niets...
Het lijkt er op dat je Toon®️ geen verbinding kan maken met je modem en daardoor blijft hangen.
Reputatie 6
Badge +1
Goedemorgen @ClaudiaB

Welkom op de community. Je hebt zo te lezen al wel de nodige handelingen verricht, helemaal top. Jammer dat het geen resultaat heeft gegeven. Heb je ook nog de modem een reset gegeven zoals @Brandje aangeeft? Als je je klantnummer invult kijk ik graag of ik een oorzaak en oplossing kan vinden.

Ik hoor het graag van je als je je klantnummer hebt ingevuld.

Groet, Tina

Reageer