ongevraagd en onjuist nieuw verbruik gepusht naar Toon? | Eneco Community
beantwoord

ongevraagd en onjuist nieuw verbruik gepusht naar Toon?

Vandaag bij het kijken op toon kreeg ik bij het opvragen statusverbruik de melding dat deze zijn gewijzigd?.

data van verbruik en dan met name de kosten in € klopt nu niet meer. Kan men aangeven/uitzoeken wat hier de reden van is. Er is hier aan mijnzijde geen aanpassing geweest en zou graag de juiste data weer in Toon zien. Er schijnen meerder gebruikers dit te melden

Foto 1 waar toon nu mee rekent. Foto 2 is wat het zou moeten zijn met de juiste tarieven

Foto1

Foto 2

icon

Beste antwoord door Folkert 15 juli 2018, 13:09

@mpleizr

Dat je 40 euro mag verbruiken in de maand juli, heeft te maken met de verwachte opbrengst van je zonnepanelen. Dat dit op 40 euro uitkomt, net als je voorschot is toeval. Met onze inschatting de verwachte opbrengst van je panelen, mag je dit verbruiken. Ik ga er van uit dat je dit niet gaat halen 😉
Bekijk origineel

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@mpleizr

Er lijkt inderdaad iets aan de hand te zijn met je tarieven. Kun je de externe toegang klantenservice voor ons aanzetten, dan kijken we ernaar voor je.
Hoi @Folkert De de externe toegang staat open voor onderzoek
Reputatie 7
Badge +6
@mpleizr

Dank voor het openzetten, ik heb het aangekaart bij de softwarebeheerders. We komen hier op terug!
Dank je @Folkert wacht even op het antwoord terug. Alvast dank en een prettige avond
Hoi @Folkert De dag na je reactie stond de tarieven in toon weer goed. Mijn dank daarvoor 🙂 wel viel mij op maar dat kan de wijziging zijn. Klopt het dat je maandelijkse voorschot nu volledig is gekoppeld aan toon?. Dit zie ik nl terug in de maand juli
Reputatie 7
Badge +6
@mpleizer

Goed om te horen! Wat bedoel je precies met je laatste vraag? Naar mijn weten is er niets veranderd hoe het voorschot is gekoppeld aan de gegevens in je Toon.
Voor dat de data onjuist op toon was had ik een ingeschat verbruik van €18,00 in de maand juli. Nu is dat ineens €40,00 wat tevens ook mijn maandbedrag is.

Mijn brutoverbruik op maandbasis zonder de zonnepanelen is gemiddeld 90kWh nu is dit een stuk hoger. Gas staat wel correct

Reputatie 7
Badge +9
Ik had dit paar maanden geleden ook Mark. Ingeschatte maandbedrag was opeens compleet anders dan de afgelopen 2 jaar daarvoor.

Blijf ik dit ook wel vreemd vinden. Bij stroom staat laatste wijziging April 2018. Bij Gas staat Januari 2018. Dit is zelfs zo bij mij Toon2.

Naar mij idee zou beide Stroom en Gas op laatste wijziging April 2018 moeten staan.
Reputatie 7
Badge +6
@mpleizr

Dat je 40 euro mag verbruiken in de maand juli, heeft te maken met de verwachte opbrengst van je zonnepanelen. Dat dit op 40 euro uitkomt, net als je voorschot is toeval. Met onze inschatting de verwachte opbrengst van je panelen, mag je dit verbruiken. Ik ga er van uit dat je dit niet gaat halen 😉
Duidelijk @Folkert dan houd ik dit aan en wacht even wat Aug aangeeft op toon

PS: wat betreft verbruik nee, opbrengst ja. 🌞

Hier bij toon2 stond ook alles nog als voorheen @mAiden het enige wat ik mij kan bedenken is dat er na een telefoontje over mijn verbruik (nieuwe berekening) er toch iets is aangepast en gepushed
Reputatie 1
Badge
Kunnen bij mij ook de nieuwe tarieven gepushd worden Staan verkeerd na 1 juli.
Externe toegang staat open!
Reputatie 7
Badge +6
@Aart1943

Kun je aangeven wat er sinds 1 juli anders is? Wanneer we nu opnieuw gaan pushen krijg je exact dezelfde info in je Toon, als nu.
Reputatie 1
Badge
KWh prijs was ongeveer 20 cent, is geworden 6,6 cent, terwijl het 22cent zou moeten zijn. Ook gasprijs is noet goed : was ongeveer 80 cent, is geworden 70 cent, terwijl het verhoogd had moeten worden.
KWh prijs was ongeveer 20 cent, is geworden 6,6 cent, terwijl het 22cent zou moeten zijn. Ook gasprijs is noet goed : was ongeveer 80 cent, is geworden 70 cent, terwijl het verhoogd had moeten worden.

Dus hetzelfde probleem die ik had

Reageer