Onduidelijk of de storing bij Toon of Stedin ligt. | Eneco Community
beantwoord

Onduidelijk of de storing bij Toon of Stedin ligt.

• 21 januari 2019
  • 38 reacties
  • 1755 Bekeken

Toon eerste bericht

38 Reacties

Reputatie 4
Badge
@ricardo.kramer

Het is heel vreemd dat er nog geen contact is geweest. Ik zal er morgen achteraan gaan. Zodra ik meer weet laat ik het je direct weten.

Fijne avond.

Groet, Emel
Reputatie 6
Badge +1
@ricardo.kramer

Ik heb nogmaals een melding gemaakt bij Stedin. Zodra wij een terugkoppeling krijgen laten we dit weten.

Groeten Chantal
Reputatie 6
Badge
@ricardo.kramer

Graag voorzie ik je van een update:

Zoals je weet hebben we contact gelegd met Stedin m.b.t je issue. Dit loopt nog steeds. Om er vanuit onze kant zeker van te zijn en aan te tonen dat de issue niets met Toon te maken heeft gaan wij een Toon monteur aansturen. Hiervoor zal er telefonisch contact met je worden opgenomen. Ik verwacht dat dit binnen nu en start volgende week gebeurd. Houdt je ons op de hoogte?

Groet, Urgel
@Urgel

Hoi Urgel,

Nog niks gehoord

Groetjes
Ricardo
Reputatie 6
Badge +1
@ricardo.kramer

Bedankt voor je reactie. Ik heb een herinnering verzonden naar de planning.

Groeten Chantal
@ChantalS

Hoi Chantal.

je herinnering heeft geholpen. Ze hebben gebeld en komen vrijdag langs.

ik heb natuurlijk geen abonnement op Toon meer, maakt dat eigenlijk nog uit voor de monteur die vrijdag komt? Of wordt het verbruik van gas en watt gewoon aangeven indien het gaat werken?
Reputatie 6
Badge +1
@ricardo.kramer

Fijn dat er nu contact is geweest. Je hoort altijd het verbruik te kunnen zien op het hoofdscherm. Ook zonder abonnement.

Groeten Chantal
@ChantalS @Urgel

Monteur is zojuist geweest. Lukt hem ook niet.
Nieuwe meter adapter zit er nu in met nieuwe P1 kabel plus een nieuwe Toon scherm.
Blijft nu op Sensoren niet geconfigureerd staan.

Het is nu weer aan jullie
Ik heb Toon support op afstand open gezet
Reputatie 5
Badge +1
@ricardo.kramer

Bedankt voor je reactie. We hebben net telefonisch contact gehad met de leveranciersdesk van Stedin. Hun advies is om persoonlijk contact op te nemen met de klantenservice van Stedin via telefoonnummer 088 - 896 3963. Zij maken dan een afspraak met je voor een monteursbezoek.

Groeten, Tina
Dus tijd om zelf bij je Netbeheerder aan de bel te trekken. Ook hier blijkt er rondom Toon®️ dus niets aan de hand te zijn.
Update: ik zie dat de moderator je dat ook al adviseert.

Ook hier zal het ongetwijfeld liggen aan de communicatiemodule die de P1 poort bedient met data.
Op afstand kan je Netbeheerder dat niet vaststellen.
Pas als de netbeheer monteur zelf langskomt is dat vast te stellen. Hij leest deze poort uit en zal dan adviseren een nieuwe slimme meter te plaatsen.
En als ze bij Stedin slim zijn doen ze dat laatste meteen.
@ChantalS @TinaC @Brandje

Vorige week is er een monteur langs geweest van Stedin. Deze heeft de ISKRA elektriciteit meter vervangen door een Landyss. En de communicatie met Toon werkte meteen.

Alleen jammer dat het zo lang heeft moeten duren sinds september.

Nou is vorige maand Toon vervangen door een nieuwe, dus geen gegevens meer beschikbaar uit het verleden. Is dit nog op een manier terug te halen, of begin ik nu opnieuw met het verzamelen van alle gebruik gegevens?

Groetjes
Ricardo
Reputatie 6
Badge +1
@ricardo.kramer

Bedankt voor de update. Goed om te lezen dat na het vervangen van de meters alles goed werkt! Ik ben je met je eens dat een lang proces is geweest.

Het inzicht in de data van je oude Toon kunnen we niet terughalen.

Groeten Chantal
Hoi Ricardo @ricardo.kramer

Kijk dat bedoelde ik dus!
Helaas komt dit issue nog wel eens voor en is de diagnose altijd lastig te stellen. 😢😉

Bedankt voor de terugkoppeling en fijn dat het nu toch is opgelost😀

Reageer