Nieuwe Toon keteladapter | Eneco Community
beantwoord

Nieuwe Toon keteladapter

• 18 september 2019
  • 11 reacties
  • 403 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 6 reacties
Goedenavond,

wilde gisteravond na een lange warme zomer voor het eerst weer de verwarming aanzetten, helaas foutmelding A01 (geen verbinding keteladapter) op mijn Toon. Alle online stappen gevolgd om dit te verhelpen, helaas zonder resultaat. Vanmiddag telefonisch contact gehad, met Toon klantenservice, zeer goed te woord gestaan en geholpen door vriendelijke jongeman, maar ook na diverse software updates en doorlopen alle diagnoses nog hetzelfde probleem. Dit resulteerde zodoende in de mogelijkheid een afspraak in te plannen met een servicemonteur om een nieuwe adapter te installeren, hierbij werd mij aangegeven geen kosten voor de nieuwe adapter, maar wel €75 voor de monteur. Op dat moment vriendelijk geweigerd, omdat ik hier eerst even over na wilde denken. Nu lees ik hier op het forum meerder berichten over het toesturen van nieuwe keteladapters. Dit zou ik ook graag wensen, want 4 draadjes aansluiten (zoals uitgelegd in de installatiehandleiding die via Google te vinden is) kan ik zelf ook. Zou daarom graag willen weten hoe en waar ik een nieuwe keteladapter kan aanvragen?
icon

Beste antwoord door Folkert 19 september 2019, 08:46

@Sndr

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Ik kan je een nieuwe ketelmodule toesturen. Ik heb alleen geen gegevens van je op dit moment. Kun je je klantnummer in je profiel zetten en aangeven wanneer dit gedaan is? Dit is alleen zichtbaar voor moderators. Dan zorg ik dat je per post een ketelmodule opgestuurd krijgt.

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Sndr

Welkom op de community en bedankt voor je bericht. Ik kan je een nieuwe ketelmodule toesturen. Ik heb alleen geen gegevens van je op dit moment. Kun je je klantnummer in je profiel zetten en aangeven wanneer dit gedaan is? Dit is alleen zichtbaar voor moderators. Dan zorg ik dat je per post een ketelmodule opgestuurd krijgt.

Groet,

Folkert
@Folkert

Bedankt voor je reactie! Klantnummer heb ik toegevoegd aan mijn profiel.
Reputatie 7
Badge +6
@Sndr

Dank daarvoor! De ketelmodule is besteld. Deze ontvang je uiterlijk binnen twee weken, maar doorgaans binnen enkele dagen. Je krijgt een bevestiging via e-mail zodra deze onderweg is.

Groet,

Folkert
@Folkert

Bedankt voor het bestellen! Ik wacht de bevestiging via e-mail af.
@Folkert

helaas nog geen e-mailbevestiging ontvangen dat de ketelmodule verzonden is.
Reputatie 7
Badge +6
@Sndr

Ik zie dat ik een oud e-mailadres gebruikt hebt, kan het daar misschien aan liggen? Sorry daarvoor! Ik heb de bestelling nogmaals gedaan, en ik zie dat er genoeg op voorraad zijn. Ik verwacht dat je de module binnen enkele dagen ontvangt.

Groet,

Folkert
@Folkert

ok bedankt! Enige idee of de module inmiddels verzonden is? Nog geen e-mail mogen ontvangen de afgelopen dagen...

Wordt inmiddels zonder werkende verwarming wel een beetje koud hier namelijk:

Reputatie 6
Badge +3
@Sndr kleine tip, als je het echt te koud hebt kan je de ketel ook forceren om (handmatig) even op te warmen.
Haal daarvoor de twee kabeltjes uit de ketelmodule die naar de cv-ketel gaat en verbind ze aan elkaar. Doordat de twee draadjes aan elkaar zitten gaat de cv-ketel direct starten en die gaat pas weer uit als jij die draadjes weer los maakt van elkaar.

Stook je het even lekker op 🙂
@ThehogNL

Dat is een zeer goede tip! Dankjewel!
Morgenochtend even proberen, voor nu is een dubbel dekbed ook functioneel.
Reputatie 7
Badge +2
@Folkert

ok bedankt! Enige idee of de module inmiddels verzonden is? Nog geen e-mail mogen ontvangen de afgelopen dagen...

Wordt inmiddels zonder werkende verwarming wel een beetje koud hier namelijk:

Goedemorgen @Sndr

De vinger aan de pols houden, heel goed! Ik heb het zojuist voor je nagekeken en een exacte leverdatum kan ik niet geven.Volgens de informatie die ik tot mijn beschikking heb moet de ketelmodule uiterlijk zaterdag geleverd worden.

Groet. Urgel
@Urgel

fijn om een indicatie te hebben, zaterdag zou zeer prettig zijn. Bedankt!

Reageer