Nieuwe meetmodule Toon | Eneco Community

Nieuwe meetmodule Toon

• 27 oktober 2018
  • 26 reacties
  • 870 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 9 reacties
Hallo,

ik heb sinds deze week slimme meters in huis met als gevolg dat mijn toon niet meer werkt. Hoe kom ik aan een andere meteradapter?

gr,
marcel

26 Reacties

Heb je bij Menu/energiemeting/meetmodules/ meerdere keren potloodje drukken, de keuze op P1 gezet voor stroom en gas en daarna Opslaan gekozen?

Ja zeker!
het ligt waarschijnlijk aan de adapter. Dat is nog 0401. Waar kan ik een andere krijgen?
Ahh dat is duidelijker!
0401 is idd niet geschikt voor Slimme Meters.
Als een moderator je topic leest dan zal die als het goed is je een nieuwe per post toesturen.
Ok!
Reputatie 7
Badge +4
Dag @Marcelo,

Beschik je over een Toon abonnement? Zo ja, kan je je profiel aanvullen met je klantnummer? Dan sturen wij een nieuwe meetmodule op.

Groet, Denise
Ik heb geen toon abonnement.
Kijk, daarom schreef ik “als het goed is”
Dan wordt even “struinen” het Marktplaats.
Of toch een abo afsluiten, dat kan alleen telefonisch 088 895 59 59
Serieus? Is er geen optie dat ik via Eneco een kan kopen? Snap dat het niet gratis kan. Maar om nou meteen een abonnement te nemen?

Op internet kon ik niks vinden daarom benader ik Eneco.

Maar goed, bedankt voor de “service”
Helaas Eneco verkoopt geen losse meteradapters, vandaar mijn serieuze reactie.
Met andere woorden.. zeg maar dag tegen je centen. Nu een luxe thermostaat aan de muur waar ik niks mee kan.

We zijn min of meer verplicht een slimme meter te nemen. Waarop vervolgens je apparatuur niet meer werkt.

Jammer dat Eneco hier niet anders mee om gaat.
Er zijn, net zoals je eerder zei, kosten aan verbonden. Helaas voor jou heeft Eneco gekozen voor de abo-vorm.
Maar op Marktplaats is een levendige handel, dus......Wel ff letten op het typenr dat moet eindigen op 0201
wat kost een abbo en hoe lang zit je er aan vast?
wat kost een abbo en hoe lang zit je er aan vast?
De kosten zijn €4,50 p/m en het abo is per maand opzegbaar.
Het kan zijn dat een minimale abo-tijd vereist is.
Dat hoor je als je belt met het eerder genoemde tel ☎️ , omdat je daar tevens om die meetmodule kan vragen.
Zal morgen eens informeren. Op marktplaats kan ik geen losse adapter vinden...

heb je misschien een merk/type?
Er is maar 1 merk.
Het typenr is een doolhof.
Vandaar mijn eerdere tip.
Inmiddels gekozen voor een abbo, bestelling vorige week gedaan. Maar klopt het dat je geen bevestiging op de mail krijgt van je bestelde producten? (P1 kabel& meteradapter)
Ik ga er van uit dat dat niet gelukt is.
Wij adviseren altijd te bellen tel ☎️ 088 895 59 59.
Dit omdat er een (mondelinge) overeenkomst gesloten moet worden.
Ik heb gisteren een toon overgenomen en een abonnement afgesloten , vanmorgen alles aangesloten op de slimme meter, nu blijkt me meetmodule de slimme Meyer niet te ondersteunen.
waar kan ik een nieuwe meetmodule bestellen
Hoi @Kawalol

Geef even je typenr op van de meetmodule die je nu hebt.
Wellicht moet je in de achterliggende menu’s van deze meetmodule op Toon nog even de P1 keuze maken.
Maar anders kan, nu je een abo hebt, een moderator je een nieuwe meetmodule toezenden.
Reputatie 5
Badge
@Kawalol

Welkom op de Eneco Community!
Leuk dat je gebruik wilt maken op Toon. Heb je hetr fabrieksherstel al doorlopen? Voor zover ik kan zien staat Toon namelijk nog niet gekoppeld aan jouw account. Mocht je het fabrieksherstel al doorlopen hebben, dan wil ik je vragen om het displaynummer van Toon via een privéberivht naar mij toe te sturen, dan kan ik checken of alles wel goed losgekoppeld is.

Als je dan ook meteen de vraag van @Brandje kan beantwoorden, dan hebben we meteen 2 vliegen in 1 klap op deze laatste dag van 2018 ;)

Groet,
Glenn
hoi Brandje,
achterop de stekker staat 6500-1102-0401, heb je hier voldoende aan.
mvg herman
Hoi Herman,
Jazeker, dat is voldoende👍

Dan heb je idd de verkeerde!
Dan zal Glenn je ongetwijfeld een nieuwe meetmodule toezenden.
Heb je ook je displaynr even naar @Glenn gezonden, want zonder ontkoppeling gaat Toon®️ niet goed werken qua App e.d.
@Kawalol

Welkom op de Eneco Community!
Leuk dat je gebruik wilt maken op Toon. Heb je hetr fabrieksherstel al doorlopen? Voor zover ik kan zien staat Toon namelijk nog niet gekoppeld aan jouw account. Mocht je het fabrieksherstel al doorlopen hebben, dan wil ik je vragen om het displaynummer van Toon via een privéberivht naar mij toe te sturen, dan kan ik checken of alles wel goed losgekoppeld is.

Als je dan ook meteen de vraag van @Brandje kan beantwoorden, dan hebben we meteen 2 vliegen in 1 klap op deze laatste dag van 2018 ;)

Groet,
Glenn

Beste Glenn,
me internet aansluiting in nog niet aktief, vandaar dat ik toon nog niet is aangemeld, kreeg vandaag te horen dat ze in week 2 het glasvezel aan gaan sluiten
dus nog even doorbijten en tv kijken op me telefoon 😞
Reputatie 5
Badge
@Kawalol

Bummer! Maar glasvezelverbinding is altijd een fijne bijkomstigheid ;)
Dat wordt dus inderdaad even doorbijten. Het leuke nieuws is dan wel dat je nieuwe meetmodule tegen die tijd aankomt, zodat je daar in ieder geval van bent voorzien.
Binnen 10 werkdagen heb je hem!

PS. Ik heb er ook een P1 kabel bij gedaan just in case :)

Groet,
Glenn

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen