Nieuw pakket zonnepanelen | Eneco Community
beantwoord

Nieuw pakket zonnepanelen

• 24 mei 2019
  • 5 reacties
  • 265 Bekeken

Hallo, ik heb een 2e pakket zonnepanelen op Mn dak laten plaatsen, op een aparte groep in de meterkast. Via Eneco klantenservice vandaag monteur op bezoek gehad om een 2e module (zon) te plaatsen. Monteur geeft aan dat er maar 1 module gekoppeld kan worden aan TOON wat moet ik nu?
icon

Beste antwoord door Brandje 24 mei 2019, 20:47

Je hebt toch genoeg aan 1 fase?
En je hebt 2 gesplitste en gezekerde PV’s; het enige wat van belang is dat beide Pv’s na de zekeringen gekoppeld worden en dan pas op de kWh verbruiksmeter worden aangesloten.
Want Toon®️ kan alleen de samengevoegde opwek weergeven; apart is dat niet mogelijk, omdat aparte (2) kWh verbruiksmeters niet op Toon®️ aangesloten kunnen worden.

Een zwaardere module is niet nodig, want je komt neem ik aan niet boven de max 40A van je bestaande meter uit, toch?

Vandaar mijn advies neem contact op met je installateur.

Wil je de opwek apart monitoren dan zal je daarvoor je App van je PV moeten gebruiken.
Bekijk origineel

5 Reacties

Hoi @Ambuman

Dat klopt helemaal. Ik waarschuw vaak hiervoor.
De beste oplossing is om de 2 systemen te koppelen in de meterkast voordat de kWh verbruiksmodule wordt aangesloten.
De Pro1-S bv kan gewoon 40 AMP aan. Als je een Qubino hebt is het zelfs het dubbele.
Dan zal Zon op Toon®️ weer gewoon de opwek van 2 gekoppelde PV’s kunnen weergeven.

Dus neem contact op met een/je installateur om dit uit te voeren; Eneco doet deze installatie klus namelijk niet.
Hoi Brandje, bedankt voor je snelle reactie het probleem is dat ik maar 1 fase in mijn woonhuis heb dus vandaar 2 keer PV systeem 3300WP op een aparte groep. eneco hiervoor gebeld probleem voorgelegd en zij vertelde mij dat dit geen probleem was,...wel dus! weet u of er een mogelijkheid is om via een zwaardere module daarna in 2 verschillende groepen te splitsen? groetjes Peter.
Je hebt toch genoeg aan 1 fase?
En je hebt 2 gesplitste en gezekerde PV’s; het enige wat van belang is dat beide Pv’s na de zekeringen gekoppeld worden en dan pas op de kWh verbruiksmeter worden aangesloten.
Want Toon®️ kan alleen de samengevoegde opwek weergeven; apart is dat niet mogelijk, omdat aparte (2) kWh verbruiksmeters niet op Toon®️ aangesloten kunnen worden.

Een zwaardere module is niet nodig, want je komt neem ik aan niet boven de max 40A van je bestaande meter uit, toch?

Vandaar mijn advies neem contact op met je installateur.

Wil je de opwek apart monitoren dan zal je daarvoor je App van je PV moeten gebruiken.
bedankt ik ga ermee aan de slag!
bedankt ik ga ermee aan de slag!
Hoi @Ambuman

Graag gedaan!👍👍
Gaat echt lukken; hier op het forum zijn meerdere voorbeelden gekoppelde PV’s besproken/behandeld.😎😎
Als die installateur die koppeling voor de ingang kWh verbruiksmeter maakt dan heb je Eneco voor installatie verder ook niet nodig.

Je hebt, begrijp ik, nu al Zon op Toon®️ op je 1e PV?

En heb je dat niet dan laat je je installateur toch meteen de door Eneco voorgeschreven kWh verbruiksmeter (omdat dan de goede werking kan worden geboden) plaatsen?
Voor een 1 fase wordt de PRO1-S geadviseerd. Goedkoop en zeer accuraat!!
Wordt afgelezen met een sensor. (Gratis via Eneco)

https://ineprometering.com/pro1/

Er is ook een draadloze zWave kWh verbruiksmeter; de Qubino, maar is duurder.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen