Nieuw modem werkt niet met Toon samen | Eneco Community
beantwoord

Nieuw modem werkt niet met Toon samen

  • 7 augustus 2019
  • 5 reacties
  • 421 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Goedenavond.
Vandaag een nieuw WiFi modem gekregen van KPN.
Alle apparaten werken met de nieuwe code.
Toon ziet wel de WiFi maar zodra ik het wachtwoord intoets blijft het draaien en vindt het dan niet.
Hoe kunnen we dit oplossen
Alvast bedankt
gr Marjov
icon

Beste antwoord door ThehogNL 7 augustus 2019, 21:34

Typisch Toon. Er is nog nooit een echt oorzaak hiervan gevonden. Maar de Toon heeft in bepaalde gevallen problemen met wifi.
Soms helpt het door de 5Ghz kanaal uit te zetten in je router (en de wifi dus alleen op 2.4ghz zit).
Soms helpt het door de Toon gewoon uit en aan te zetten (dus je wachtwoord wel invoeren en dan negeren dat ie het niet vindt, gewoon rebooten)
Soms helpt het door de wifi op kanaal 1 te zetten in je router.
@Brandje weet vast ook nog wel wat oplossingen te noemen

Feit is gewoon dat de wifi van de Toon om onbekende redenen last heeft van sommige wifi configuraties.
Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +3
Typisch Toon. Er is nog nooit een echt oorzaak hiervan gevonden. Maar de Toon heeft in bepaalde gevallen problemen met wifi.
Soms helpt het door de 5Ghz kanaal uit te zetten in je router (en de wifi dus alleen op 2.4ghz zit).
Soms helpt het door de Toon gewoon uit en aan te zetten (dus je wachtwoord wel invoeren en dan negeren dat ie het niet vindt, gewoon rebooten)
Soms helpt het door de wifi op kanaal 1 te zetten in je router.
@Brandje weet vast ook nog wel wat oplossingen te noemen

Feit is gewoon dat de wifi van de Toon om onbekende redenen last heeft van sommige wifi configuraties.
Reputatie 2
Badge +1
Goedenavond.
we hebben Toon uit en aan gezet.
en het werkt.
dank u wel
gr Marjov
Reputatie 6
Badge +3
Kijk dat kan soms ook gewoon de oplossing zijn 🙂
Met dezelfde KPN modem hetzelfde probleem, en hoopvol ook de truc uitgevoerd met even uitschakelen router en weer aanzetten. Maar Toon blijft onwillig om zich met internet te verbinden. Wat nu te doen?
Reputatie 7
Badge +2
@Jan de Jong

Welkom op het forum! leuk dat je ons gevonden hebt. Heb je de andere tips van @ThehogNL ook geprobeerd ?

Groeten Chantal

Reageer