Na verhuizing 2 adressen in Toon app | Eneco Community
beantwoord

Na verhuizing 2 adressen in Toon app

Badge
Hallo,

Ik ben onglangs verhuisd. Tijdens de verhuizing heb ik een maand 2 aansluitingen gehad. Hierdoor moest ik in het startscherm het adres kiezen van de toon die ik wilde besturen.

Echter woon ik niet al een maand of 2 niet meer op het oude adres. Die aansluiting is ook al zo lang afgesloten. Maar in de toon app moet ik nog steeds kiezen tussen de 2 adressen.

Hoe kan ik dit weg krijgen?

Alvast bedankt.
icon

Beste antwoord door Folkert 10 juni 2015, 14:28

@RemkoDJ

Ik zie dat deze in ons Toon systeem nog actief staat. Dit heb ik inmiddels voor je beëindigd, de oude locatie is op korte termijn niet meer zichtbaar.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@RemkoDJ

Ik zie dat deze in ons Toon systeem nog actief staat. Dit heb ik inmiddels voor je beëindigd, de oude locatie is op korte termijn niet meer zichtbaar.
Reputatie 7
Badge +7
Heb de instructies gevolgd en via toch nog wat omwegen, herstel meteradapter koppelen, is het gelukt de Toon de koppelen. Wat opviel dat de Toon al geactiveerd was en ik de nieuwe actievatiecode niet kon gebruiken. Ik kan nog niet op afstand via i-phone of i-pad bij de Toon komen. Ben ik er eigenlijk wel iets mee opgeschoten? Ik denk van niet!

dan zou ik een fabriek herstel uitvoeren (ben je wel alles kwijt wat in Toon staat)
en de zaak opnieuw activeren met de nieuwe activatie code
Reputatie 7
Badge +6
@R.P.E. Meijer

Er stond iets niet helemaal correct in ons systeem. Zou je het nogmaals willen proberen, het zou nu moeten lukken.
Heb de procedure nogmaals doorlopen. Na invoeren activatiecode en daarna de knop bevestigen krijg ik keurig mijn naam en adresgegevens te zien. Dan na het indrukken van de knop bevestigen krijg ik de melding dat de activatiecode niet bekend is. ????????
Dat zal Folkert maandag opnieuw moeten nazien.
Reputatie 7
Badge +6
@R.P.E. meijer

Heb je het display-id voor mij via een privébericht? Dan kijk ik er verder naar voor je.
Vandaag heeft een monteur in samenwerking met de servicedesk de problemen opgelost en kan ik de Toon ook op afstand bedienen. Eind goed, al goed.
Reputatie 7
Badge +6
@R.P.E. Meijer,

Goed dat het allemaal in orde is gemaakt. Sorry voor alle ongemakken in ieder geval.
Mocht er nog wat zijn dan vernemen we het uiteraard graag!
Badge
Dank je wel!
Wij zijn in maart 2015 verhuisd. Pas na langere tijd was op ons Eneco-account in te loggen. Ondanks diverse mail en telefonische contacten met Eneco kunnen wij nog steeds niet contacten met onze Toon op het nieuwe adres, hoewel deze gewoon verbinding heeft met het Internet. Dus ook niet op afstand te bedienen via I-Phone en I-Pad. Eerste periode na verhuizing bleef de Toon op het oude adres steeds zichtbaar. Inmiddels ben ik gestopt met bellen en vraag me af wanneer Eneco dit probleem nu eens oplost.
Reputatie 4
Badge +4
@R.P.E. Meijer,

Welkom op de Community. Wat lastig dat Toon niet goed functioneert sinds je bent verhuisd. Ik begrijp dat je wilt dat dit opgelost wordt en dat wil ik graag voor je in orde maken. Klopt het dat je Toon hebt meegenomen naar je nieuwe woning? Ik zie namelijk dat er een nieuwe Toon is aangevraagd voor het nieuwe adres, maar ik vermoed dat deze niet is geplaatst. Zodra ik weet hoe het zit, kan ik je verder helpen.
Fijn dat je dit issue oppakt. De Toon van het oude adres is achtergebleven en een nieuw is geïnstalleerd. De Toon geeft aan aan dat internet werkt en ik kan het weerbericht en de verkeersinformatie opvragen. Als ik probeer in te loggen via mijn I -pad krijg ik melding dat de Toon niet bereikt kan worden omdat op de Toon internet niet aangesloten is. Ook onder ' mijn Eneco' komt Toon niet voor maar ik betaal wel het abonnemnt per maand in het voorschotbedrag.
Reputatie 4
Badge +4
@R.P.E. Meijer,

Bedankt voor de informatie. De nieuwe Toon is niet goed geactiveerd, hierdoor wordt het probleem veroorzaakt. Ik stuur je een e-mail met instructies en een activatiecode, daarmee kan je het probleem oplossen. Ik hoop dat je snel weer alle functies op Toon kan gebruiken!
Heb de instructies gevolgd en via toch nog wat omwegen, herstel meteradapter koppelen, is het gelukt de Toon de koppelen. Wat opviel dat de Toon al geactiveerd was en ik de nieuwe actievatiecode niet kon gebruiken. Ik kan nog niet op afstand via i-phone of i-pad bij de Toon komen. Ben ik er eigenlijk wel iets mee opgeschoten? Ik denk van niet!

Als de App's niet werken; een paar topic''s geleden is het ook aan de orde geweest; dan kan dat ook te maken hebben met Toon, die in je router een statisch IP-adres moet hebben.
Dus heb je aan die mogelijkheid ook gedacht?