Na update vraagt Toon opeens meer gas?? | Eneco Community
vraag

Na update vraagt Toon opeens meer gas??

• 9 november 2013
  • 3 reacties
  • 690 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 1 reactie
Hoi iedereen.

Wie o wie kan me helpen. Heb al van alles geprobeerd.
Het is namelijk zo.

Voor de laatste update liep Toon gesmeerd en naar behoren. Maar na de betreffende update vraagt Toon 's nachts (& overdag) opeens meer gas om de boel warm te houden. Ik heb dat ff in de gaten gehouden en het kwam niet meer goed. Dus na wat rond te hebben gelezen op het forum, zag ik ergens staan dat je alles moest loskoppelen (resetten) Wat ik dus heb gedaan, en warempel, het werkte. Voor 24 uur! Want de volgende nacht gewoon weer hetzelfde. Zie foto's 7 nov & 8 nov.

Eerst wat info over me hutje.

Nieuwbouwwoning (half jaar geleden opgeleverd)
Hoekhuis met serre.
Ketel: Daalderop HP Base Cube (1 van de zuinigste op de markt, met warmtepomp e.d.)
1e + 2e verdieping vloerverwarming. Alles op 2e verdieping dichtgedraaid. Dus alleen beneden vloerverwarming
Alle updates zijn binnen mbt software Toon (Zie foto)
Ik laat de vloerverwarming (zonder progamma's) op CONTINUE 19 graden staan.

http://imageshack.us/a/img209/9059/vygz.jpg

Het plaatje toen ik de stekker lostrok.
http://imageshack.us/a/img600/7802/i01m.jpg

En dit het plaatje van 1 dag na het plaatje van hierboven.
http://imageshack.us/a/img201/535/37zk.jpg

Je ziet dus dat hij de ene keer de boel met minimaaal gasverbruik  (25 liter per uur) wel warm kan houden, waarop de volgende week (na de update) opeens gestookt moet worden met 350!! liter per uur. Jaja, daar gaat me voordeel.

Weet iemand hier iets van, komt het je bekend voor?
Graag hoor ik van je.

Mvg,
Anton

ps.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een handig apparaat, maar om nu 200 euro te betalen voor een apparaat wat me uiteindelijk extra laat betalen. Nou nee, dan gaat deze mooi van de muur af. En zo te lezen op het forum, is dit al vaker geopperd. Jammer hoor.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

3 Reacties

Allereerst dik gedrukte test gebruiken komt schreeuwerig over en is ook tegen de huisregels. 
Heb je je wel gerealiseerd wat uiteindelijk je verbruik per cm3 is?
Nu vandaag zit ik op krap 2 cm3 of te wel 2000 liter!
Hoi Brandje.

Bedankt voor je snelle reactie. Heb het dik gedrukte aangepast.

Begrijp niet wat je bedoelt met bovenstaande post. Als je op 2000 liter zit, bedoel je dan 2m3 ipv 2 cm3?

En al bedoel je dat, dan is het nog appels met peren vergelijken als je jou woning met die van mij vergelijkt, en met name de ketel.
Daarbij kan het gewoon zuiniger, zie foto van 25 liter per uur.
2000 liter is uiteraard 2m3. Ik maakte een tikfout. 
Ik probeer voor deze huidige temperatuur aan te geven dat jouw verbruik in m'n ogen dus niets voorstelt. 
Jij geeft niet jouw jaarverbruik op, want dan zou je een vergelijking kunnen maken. Dat is uiteraard lastig als je net 6 maanden er woont. Maar houd je wel bv per week je energieverbruik bij?
Dat heb je uiteraard nodig om je stookgedrag te bepalen. Of beperk je je alleen bij Toon. 
Een ander voorbeeld. Als je bv doucht kost dat 100 a 150 liter gas!
Dus geef eens het verbruik na 1 douche van 5 minuten op.