Na update nog regelmatig streepje bij actueel gasverbruik.. | Eneco Community

Na update nog regelmatig streepje bij actueel gasverbruik..

• 13 december 2012
  • 31 reacties
  • 1002 Bekeken

Reputatie 5
Badge +3
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 225 reacties
Is bekend of dit probleem opgelost zou moeten zijn in de nieuwe versie?

Helaas heb ik het al weer een paar keer gezien!

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

31 Reacties

Reputatie 3
Badge
Toen de app nog niet bruikbaar was speelde de problemen op toon zelf. Daar gaat het in 1e instantie om. Dat toon en de app nog niet altijd synchroon lopen is een 2e maar stoor ik me nog niet aan.

Dat streepje was voor de 1e update nog niet. Eneco bevestig of ontend het probleem nog steeds niet. of heb ik het mis?
En als Toon de waarde voor Gas 0 is; dan geeft de App aan -

Is dat dus het probleem???
Reputatie 1
Badge
Via de server wordt de waarde bij je Toon thuis opgehaald toch........ 

Dit is de waarde die Toon ook aangeeft (een streepje --- dus) ...Het is dus niet de App of de website zag ik net.
Screenshot zegt alles, dit is overigens via tooonopafstandeneco.nl. Een 20 seconden later kwam er 0 in beeld. Ik kon even niet zien wat Toon zelf aangaf.

Dat gebeurt bij mij precies zo!

Maar wat is er mis mee dat die waarde ongeveer 21 seconden op 0 staat??
Via de server wordt de waarde bij je Toon thuis opgehaald toch........en dat kost kennelijk wat tijd.......
Staat voor je stroom verbruik je TOON instelling wel goed? Je kunt namelijk het aantal pulsen per kwh opgeven. Wat het moet zijn staat op je meterkast. De mijne staat op 1000 imp/kwh en kun je onder instellingen instellen.

Zeker als je eens een keer een reset hebt gegeven naar fabrieksinstellingen, dan kan deze niet goed staan.

Groeten,

Arjan
Reputatie 1
Badge
Screenshot zegt alles, dit is overigens via tooonopafstandeneco.nl. Een 20 seconden later kwam er 0 in beeld. Ik kon even niet zien wat Toon zelf aangaf.

http://db.tt/8FeA3rBH
Maar om weer even terug te komen bij de originele vraag: Streepje bij actueel gasverbruik. Waakvlam? En geeft dat streepje (mits groen) niet aan dat je onder je gemiddelde zit?
Reputatie 3
Badge
Voor het kijken of de sensors op de juiste plek zitten hoeft niet direct een monteur te komen, kijke kan altijd! Als je denkt dat hier het probleem ligt kan je met behulp van het instructie boekje veel zelfs lukt het niet kan je via Eneco iemand vragen.
Volgens jouw opgave wordt dus 2/3 van je stroom-verbruik niet door Toon gesignaleerd.........

Uiteraard is het niet de bedoeling om handmatig bij te houden. Nee precies zoals je schetst  is er dus in de communicatie tussen Toon en je reguliere meters iets goed fout. 
Ik zou niet eens wachten op een reactie van Eneco hier, mi dient onverwijld de installatie nagekeken te worden. 
Een goede gok van mijn kant is: "zit de plaksensor op je stroommeter wel goed op de pulsgever (het ledje wat steeds knippert?; of als je nog een draaistroommeter hebt zit die wel juist geplakt?"
Ik zou morgen meteen Eneco bellen.
Dus tijd om de monteur eens thuis te ontvangen!!

En wellicht kan op afstand (sinds de laatste update met jouw toestemming) de instellingen van je Toon uitgelezen worden en meteen een foutieve instelling gecorrigeerd worden.

Ik ben nu per 1 dec. begonnen om de verbruiksstanden te vergelijken met de reguliere energiemeters (géén slimme meters) in de hoop dat ik in ieder geval niet in de problemen ga komen met de komende jaarafrekening.

@Dre51,

Dat lijkt mij een verkeerde veronderstelling!
Immers je hebt geen slimme meters; dus zijn de standen op je (reguliere) stroom- en gasmeter uiteraard laeding en hebben voor de jaarafrekening niets te maken met wat Toon opgeeft.
Dat je los hiervan de standen bijhoudt; perfect doe ik ook; zelfs eens per week (zondagavond) ivm start nieuwe week!
En mijn voorzichtige concludie is dat dat elkaar vrijwel niets ontloopt........

Helaas Brandje
Zojuist de standen van week 50 genoteerd:
Electra verbruikt: 107 kWh ; opgave Toon 30 kWh
Gas komt redelijk overeen met Toon. Daarmee terugkomend op mijn eerste argument:
Deze opgave van TOON is dus totaal onbetrouwbaar. Kan dus totaal geen voorspelling doen of mijn verbruik al of niet aan het ingeschatte verbruik voldoet. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat ik alsnog handmatig mijn verbruik moet bijhouden ?
Om topic: waar blijft de reactie van ENECO ?
groetjes,
Dre51
Ik denk dat Brandje ook maar een grap maakt. Tijdens mijn werk reageer ik ook bijna nooit. Heb hem dan in me jas. Maar klopt het wat ik zei, dat je Toon nog mogelijk een laatste kans wil geven :)

Klopt Jeroen.  Het was met een kwinkslag. Ik had een smile moeten zetten!!
Badge
Maar klopt het wat ik zei, dat je Toon nog mogelijk een laatste kans wil geven :)

Ik heb de TOON al weer een kleine week aan de muur maar ondervind nog steeds dezelfde problemen zoals ik in het begin van de eerste update had.
Bijvoorbeeld: Onnodig stoken van de ketel ivm problemen temperatuurmeting, Streepjes bij gasmeting enz. enz.
Volgens TOON stook ik gemiddeld 1400 liter gas per uur. Ook 's nachts als ik de temp op 16 graden heb staan dan blijft ketel draaien om te stoken tot 21 graden. Af en toe haal ik de module er uit en dan stopt de ketel gelijk met stoken en staat de temp bijv. op 23 graden! dus iets klopt er gewoon niet met de TOON.
Ik wacht de komende update nog af (heb nog niks) om te zien wat de TOON gaat doen. Anders maar weer proberen om een monteur te laten komen. Maar service center neemt het allemaal niet zo serieus. Ze laten zich niet verleiden door berichtgeving eneco forum.
Reputatie 3
Badge
Ik denk dat Brandje ook maar een grap maakt. Tijdens mijn werk reageer ik ook bijna nooit. Heb hem dan in me jas. Maar klopt het wat ik zei, dat je Toon nog mogelijk een laatste kans wil geven 🙂
Badge
Met een goede smartfone kan je uiteraard bijna overal vandaan dan een posting doen.

Ik werk op een locatie waarin je geen mobiele telefoon mee mag nemen ivm de veiligheid
Reputatie 3
Badge
Mijn smartphone vervangt bijna me laptop. Op foto's bekijken en opslaan na. ;)

On Topic weer. Ik hoop toch wel een reactie te verwachten van Eneco. Sinds de vorige update speelt dit probleem en na deze update nog steeds. En de reactie blijft uit.
Kijk dat bedoelde ik nu!
Keurig een in mijn ogen plausibel antwoord op de Tros Radar materie. 
Dank voor de reactie en rond hangen doen we hier niet. 
Af en toe komt er een mailtje binnen en dan kunnen we wel of niet daarop reageren. 
Met een goede smartfone kan je uiteraard bijna overal vandaan dan een posting doen. 
Reputatie 1
Badge
En terecht. Maar naast quby hoort ook bosch en nefit te zitten met hun brakkige opentherm omvormer

Nee, dat hoeft niet. 

De toevoeging open is bedoeld om aan te geven dat het een fabrikantonafhankelijk systeem is waarbij een thermostaat van fabrikant A aangesloten kan worden op een cv-ketel van fabrikant B. Het betreft hier echter geen volledig open standaard, de specificaties zijn niet openbaar en alleen te gebruiken door licentiehouders.
Het is geen wet of verplichting. CV bouwers die het niet gebruiken snijden zichzelf op de lange termijn alleen maar in hun vingers. Voora met de opkomst van slimme thermostaten.
Badge
En terecht. Maar naast quby hoort ook bosch en nefit te zitten met hun brakkige opentherm omvormer. Ik zou dat in iedergeval meer dan terecht vinden. Het is niet alleen de toon natuurlijk. Toon is natuurlijk wel hoofdzakelijk de boosdoener.
Badge
Heren, heren. Sommigen mensen moeten ook gewoon werken om brood op de plank te krijgen ipv de hele dag op het forum rond te kunnen hangen en wachten op een reactie!
Ik kan niks officeels bevestigen alleen dat ik van een, voor mij bekende, medewerker van Home Automation Europe (Quby) gehoord heb dat zij benaderd zijn door TROS RADAR mbt de TOON en dat er alleen iemand van Quby aanwezig zal zijn.
En @Jacob, als je die 'íemand' niet gewoon bij de naam kan noemen dan zou het fair zijn om ook geen onzin uit te kramen!
Reputatie 3
Badge
Misschien is hij in gesprek met de redactie van Tros Radar. 😉 Nee ik wacht even af. Als het zo is dan ga ik het wel even volgen.
Het is overigens wel erg jammer dat ie tot op heden geen reactie geeft op onze postings na zijn uitspraak!
Zou hij zijn bron niet mogen vrijgeven??
Het blijft gissen hopelijk reageert hij nog.  
Reputatie 3
Badge
@brandje, helemaal met je eens. Ik begreep dat Ton zeer slechte ervaringen heeft met Toon en geloof ook zeker dat hij bepaalde informatie probeerd te verzamelen om te kijken of hij Toon nog een kans moet geven ja of nee (mijn idee) maar mogelijk heeft Ton ergens iets gehoord of gelezen.
Die iemand is Ton in dit draadje iets terug. 
Ik vroeg meteen naar zijn bron. 
Hij heeft nog niet gereageerd, dus laten we even zijn reactie afwachten. 
Even gezocht op het radarforum, geen klachten over toon te vinden. Denk dat er hier gewoon iemand onzin loopt te verkondigen.
Reputatie 1
Badge
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, ik was het niet in ieder geval.

Maar om te speculeren: niet geheel onverwacht.

Een Google rondje (zelfs op dit forum geschreven) leverde op dat Toon geen onbekende is voor Radar.