Na update naar 3.2.18 klopt weer de temp meting niet | Eneco Community
vraag

Na update naar 3.2.18 klopt weer de temp meting niet

• 27 januari 2016
  • 13 reacties
  • 607 Bekeken

Badge
Vanochtend heb ik de software update 3.2.18 uitgevoerd en nu klopt de gemeten temperatuur op toon niet met de werkelijke temperatuur,
Ik had een correctie van - 1 graad en deze heb ik nu weer op 0 moeten zetten.
Ik blijf dit een beetje vreemd vinden dat ik na elke update de correctie moet aanpassen
Ik meet de temperatuur in de kamer op drie plaatsen met geijkte temperatuur meters.
Missschien moet ik de correctie weer terug zetten na een paar dagen want dat had ik ook bij de voorlaatste update.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

13 Reacties

Reputatie 7
Badge +7
geef je Toon wel even de tijd om bij te komen van de schrik na een update ?
of zit je gelijk aan de knoppen te draaien ?
wat niet de bedoeling is
Vanochtend heb ik de software update 3.2.18 uitgevoerd en nu klopt de gemeten temperatuur op toon niet met de werkelijke temperatuur,
Ik had een correctie van - 1 graad en deze heb ik nu weer op 0 moeten zetten.
Ik blijf dit een beetje vreemd vinden dat ik na elke update de correctie moet aanpassen
Ik meet de temperatuur in de kamer op drie plaatsen met geijkte temperatuur meters.
Missschien moet ik de correctie weer terug zetten na een paar dagen want dat had ik ook bij de voorlaatste update.

Uit ervaring op het forum weet ik dat het beste resultaat verkregen wordt als voorafgaande aan een update de correctie ongedaan wordt gemaakt.
Zelf heb ik 2 grd correctie en nu afgelopen update naar 3.2.18 heb ik de correctie niet vooraf aangepast.
Bij mij is de temperatuur nu wel hetzelfde gebleven.

Ik zou net als Jan ook adviseert Toon eerst maar even laten acteren op de nieuwe update.

Vreemd blijft dat het bij de één wel goed gaat en de andere niet....
Badge
Helaas heb ik wel de correctie aangepast (aan de knoppen gezeten wel ca. twee uur later) maar ik wacht nu wel even af hoe het verloop verder gaat en of ik die correctie van - 1 graad weer terug moet zetten.
in ieder geval bedankt voor de antwoorden.
Maar de vraag was eigenlijk waarom na een update de temperatuur niet gelijk goed is met of zonder correctie want als ik de TOON een harde reset geef klopt dan ook de temperatuur een tijdje niet.
Reputatie 7
Badge +7

Maar de vraag was eigenlijk waarom na een update de temperatuur niet gelijk goed is met of zonder correctie want als ik de TOON een harde reset geef klopt dan ook de temperatuur een tijdje niet.

Toon had daar vanaf begin al problemen mee bij een reset klopte er weinig van de aangeduide temperatuur
Toon ging zelfs verwarmen terwijl dit niet nodig was.
bij niks doen kwam het vanzelf goed ( ik zette de verwarming ff lager anders gasverbruik voor niks)

waarschijnlijk komt het een en ander door het instellen van de hardware en software na een reset door Toon zelf ( kalibreren )

maar na een bepaalde software update heb ik geen last meer gehad van ongewenst stoken na een reset / update

heb nooit een correctie toe hoeven te passen op mijn eigen Toon niet.
en ook op mijn veldtest Toon niet.
Badge
Jvdl Bedankt voor de uitleg.
Ik heb wel mijn correctie vanochtend weer naar -1 graad gezet zoals voor de update en nu klopt het weer
Bij eerdere updates had ik ook dat de kachel flink ging stoken na een update maar dat is nu eigenlijk andersom geworden TOON geeft na de update een hogere waarde aan dus de kamertemperatuur is dan wat lager (geen extra stook kosten)
Ik zal in ieder geval nu na een update niet gelijk aan de knoppen gaan zitten en even een dag afwachten.
p.s.
wat is een veldtest TOON
Reputatie 7
Badge +7
Er zijn een aantal mensen die nieuwe software update,s voor Toon en de app,s voor smartphone en tablet eerst uit testen voor dat deze software word uitgerold ( update,s en bugfixen) naar de gewone eindgebruiker van Toon.
de veld test Toon is het zelfde bij mij, geen verschil met de klant versie.
de klant Toon van mij ligt in de kast .
dit om dat ik veld tester ben , en dus met een aantal anderen de Toon software uittest.
Badge
oke bedankt
Reputatie 1
Badge
Volgens mij is een temperatuurmeting iets wat op basis van een sensor wordt gedaan. Daar zijn geen softwarematige trucs op uit te voeren. Een update van de software zou dus ook niet van invloed mogen zijn. En anders ga ik toch sterk twijfelen aan de ontwikkelaars.
Badge +5
Volgens mij is een temperatuurmeting iets wat op basis van een sensor wordt gedaan. Daar zijn geen softwarematige trucs op uit te voeren. Een update van de software zou dus ook niet van invloed mogen zijn. En anders ga ik toch sterk twijfelen aan de ontwikkelaars.

Het is heel eenvoudig de informatie van een sensor in software te integreren en te bewerken. De sensor zelf heeft een "standaard" als pt100 of thermokoppel en zo zijn er nog diversen maar wat daarna komt is aan de ontwikkelaar!
Je twijfel is niet terecht.
Reputatie 1
Badge
Maar als je dat dan éénmaal gedaan hebt en weet wat een temperatuur umis, is er geen noodzaak meer om er verder aan te zitten. Updates zouden dan niet meer voor de temperatuurbepaling nodig zijn. Handen er van af en maar verder mooie andere functies programmeren.
Nu al sjoemel software bij Eneco ? 🙂 Zou wel handig zijn als je vooraf weet welke bug fixes of nieuwe features er in een nieuwe update zitten.
Ik wacht altijd even af en upgrade wat later.
Of it ain't broken don't fix it
Reputatie 7
Badge +7
volgens mij heeft dit niks met sjoemel software te maken :S

als het goed is worden de verbeteringen en aanpassingen op het forum vermeld.
als er nieuwe software of een bugfix word uitgerold .
en weet je het dus vooraf.!
Nu al sjoemel software bij Eneco ? 🙂 Zou wel handig zijn als je vooraf weet welke bug fixes of nieuwe features er in een nieuwe update zitten.
Ik wacht altijd even af en upgrade wat later.
Of it ain't broken don't fix it

Een rare conclusie is dat zeg!
In iedere aankonding van een update zie je de reden staan van de wijziging.
De zg release-notes!

Heb je die dan nog nooit gelezen?

Dat je wat afwachtend bent kan nooit kwaad, maar zoals hier speelt een kleine temperatuur correctie op de temperatuur sensor is niets bijzonders en komt als sinds 4 jaar bij Toon voor.
Ik zelf heb de 1e 3,5 jaar nergens last van gehad, maar na versie 3.2.14 moest ik er ook aan geloven; even een kleine correctie gedaan en verder kijk je er nooit meer na.

Dus simpel zat!