Na Toon update ineens een hoge piek | Eneco Community
beantwoord

Na Toon update ineens een hoge piek

Ik heb gisteren mijn Toon een Update gegeven, ik stond voor de update €47,- in de plus en na de update €111,- in de min, dat is een verschil van €150.- verschil!!!
Wie weet hoe dit kan?
icon

Beste antwoord door ChantalS 22 juli 2018, 14:00

De reden van de hoge piek is dat er grotendeels in mei, geheel juni en grotendeels van juli geen meting is doorgekomen op Toon. Door de update is het verbruik in één keer doorgekomen en lijkt het alsof je dit op één dag hebt verbruikt.

Groeten Chantal
Bekijk origineel

22 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
Voor de update zag je een duimpje met 47eur minder? Na de update stond er een uitroepteken met 111eur meer?
Denk dat verstandig is dat er een moderator is even in Toon gaat kijken.
Ik wacht even wat reacties af, anders gaan we morgen even bellen?
Reputatie 4
Badge +1
Heb ik ook gehad niet zo zeer na een update. Ik zou het zeker even laten uitleggen door een moderator. Bij mij was het toen zo dat metingen niet werden geregistreerd door een vaag probleem. Toen dat was opgelost werden de gemiste metingen alsnog geregistreerd in Toon. Dat geeft dan een vertekend beeld in de huidige maand uiteraard.
Reputatie 7
Badge +8
@ChantalS wandel ergens rond hier. Die kan vast en zeker een verklaring hiervoor geven. ?
Anders kan ze het doorsturen naar de softwareontwikkelaars.
Heb ik ook gehad niet zo zeer na een update. Ik zou het zeker even laten uitleggen door een moderator. Bij mij was het toen zo dat metingen niet werden geregistreerd door een vaag probleem. Toen dat was opgelost werden de gemiste metingen alsnog geregistreerd in Toon. Dat geeft dan een vertekend beeld in de huidige maand uiteraard.

Bedoel jij niet de flatlines die door moderators worden genoemd? (Uitval zWave)
Die zouden bij de nieuwste update 4.18.8 over zijn.
Ik weet neit wat flatlines zijn, ik kijk alleen maar naar mijn huidige verbruik en ik zie alleen maar een enorm verschil van €150,- ongeveer, voor en na de update!
Dan valt de zWave verbinding soms even weg en krijg je geen verbruiksdata door en wordt het later vaak op 1 dag hersteld.
Als je naar je grafieken kijkt zou je dat daar dus kunnen zien door een vlakke streep van geen data.

Maar voor het zelfde geld is er bij jou iets anders bij aan de hand.
Mijn reactie was ook even gericht op de reactie van @robert66
Reputatie 6
Badge +2
Hi @Ed Visser

Welkom op het forum ! Kan mij voorstellen dat je schrikt als er ineens een verschil van 150 euro te zien is op Toon. Kan je de externe toegang aanzetten via menu - Toon support - Externe toegang AAN ? Dan kan ik namelijk kijken wat er gebeurt is.

Groetjes Chantal
Hallo Chantal, ik heb de externe toegang nu open gezet!
Reputatie 6
Badge +2
De reden van de hoge piek is dat er grotendeels in mei, geheel juni en grotendeels van juli geen meting is doorgekomen op Toon. Door de update is het verbruik in één keer doorgekomen en lijkt het alsof je dit op één dag hebt verbruikt.

Groeten Chantal
Weet niet wat er mis is met de nieuwe update maar mijn meter op toon was vast gelopen.
Net stond er dat ik actueel 1 kw verbruik had terwijl er geen grote verbruikers in stonden.
Toon een herstart gegeven en geen acties in huis en na de herstart 100 watt actueel verbruik.
Het mooiste is dat toon wel die kw 12 uur lang heeft geteld.
Ideeen ? Firmware ?
Oke bedankt voor je hulp Chantal, dit stelt ons weer gerust???Fijne dag verder.

Groeten Chantal

Heeft @Ed Visserzich mooi met een duimpje van €47 lekker zitten maken.
Betreft het dus het zg flatline probleem.
Vind je het storend zou je altijd een fabrieksherstel kunnen doen. ?
Helaas is correctie achteraf niet mogelijk. ?
Als ik een fabrieksherstel doet, komt alles dan weer te staan zoals het hoort?
Als ik een fabrieksherstel doet, komt alles dan weer te staan zoals het hoort?

Hoi @Ed Visser
Je instellingen en je historie zijn dan allemaal weg; je begint als ware met een schone lei.
Reputatie 6
Badge +2
@Brandje Het ging inderdaad om een flatliner. Het verbruik is in mei blijven hangen en is door de update weer herstelt. Een correctie om het verbruik weer netjes te verdelen over de maanden waarover het gaat is inderdaad geen mogelijkheid.

@Ed Visser Geen probleem 😃 Ben blij dat ik je gerust heb kunnen stellen.
@Brandje Het ging inderdaad om een flatliner. Het verbruik is in mei blijven hangen en is door de update weer herstelt. Een correctie om het verbruik weer netjes te verdelen over de maanden waarover het gaat is inderdaad geen mogelijkheid.

Thx @ChantalS voor de verduidelijking!
Gelukkig zou met de nieuwe sw versie 4.18.8 dat nu verholpen moeten zijn.
Reputatie 6
Badge +2
Hi @snippem,

Ook welkom op ons Toon forum ! Als er geen apparaten aan staan in huis is 1 kWh verbruik wel hoog. Als je je klantnummer toevoegt aan je profiel en de externe toegang aanzet dan kan ik je gegevens opzoeken.

Groetjes Chantal
Hi @snippem,

Ook welkom op ons Toon forum ! Als er geen apparaten aan staan in huis is 1 kWh verbruik wel hoog. Als je je klantnummer toevoegt aan je profiel en de externe toegang aanzet dan kan ik je gegevens opzoeken.

Groetjes Chantal

Heb mijn profiel geüpdatet en de toegang aan als ik dat goed heb.

Heb alles een keer opnieuw gestart en nu geeft hij alles wel weer goed aan.
Hij is vastgelopen rond 19:00 gisteravond het verbruik is de airco.
Hoi @snippem

Heb je ook de nieuwste software 4.18.8 op Toon, die zorgt dat als het een flatliner was dat het in de toekomst voorkomen wordt?
Hoi @snippem

Heb je ook de nieuwste software 4.18.8 op Toon, die zorgt dat als het een flatliner was dat het in de toekomst voorkomen wordt?

Nee nog niet 4.16.8 staat er in het scherm
Reputatie 6
Badge +2
@snippem
Zojuist een privé bericht gestuurd omdat ik het klantnummer niet zie in je profiel. Kan je daar nog even je klantnummer sturen ? Dan kan ik je verder helpen.

Reageer