Na storing D03 nu ook D01 en niet op te lossen WIFI verbindt niet | Eneco Community
beantwoord

Na storing D03 nu ook D01 en niet op te lossen WIFI verbindt niet

• 28 november 2018
  • 19 reacties
  • 289 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 166 reacties
Na de hele dag D03 heb ik nu D01

TOON pakt mijn wifi wachtwoord niet meer.
Wat heb ik gedaan?

Andere apparaten verbinden wel met de wifi
TOON ziet andere SSIDS WEL
Verbinden met andere SSID werkt ook NIET
TOON wil NIET met hotspot van mn telefoon verbinden.
Meerere malen TOON van het stroomnet afgehaald gedurende minstens 5 minuten.
Router gereset
Ketel reset

Nu weet ik net niet meer.

Wt is de volgende stap?

En als mijn TOON kapot is, ben ik dan ook mijn data kwijt?

Ik heb TOON nu precies 1 jaar en 2 weken. Gekocht begin nov 2017. Ben ik nu precies twee weken uit garantie?

Externe toegang staat aan, maar dat heeft ws geen zin als er geen verbinding is.
icon

Beste antwoord door Glenn 30 november 2018, 07:34

@thehognl

Hahaha geen geheimen vanuit mijn kant hoor :D
De softwarebeheerders zijn tot de conclusie gekomen dat het aan de wifi module ligt. Het idee is om het display te laten vervangen. De reden van de PB heeft te maken met persoonsgegevens en die gaan we natuurlijk niet via het forum opvragen ;)

Groet,
Glenn
Bekijk origineel

19 Reacties

Reputatie 5
Badge +1

Zie foto voor software versie.
Reputatie 5
Badge +1
Sorry . Nu zie ik 4 foto’s 😯 😯
Reputatie 6
Badge +1
@RayDelft

Ik kan me voorstellen dat je nu niet meer weet. Zo te zien heb je de nodige handelingen verricht. Wat de garantie betreft is deze nog niet verlopen. Er zit 2 jaar garantie op Toon. Bij vervanging ben je wel je opgebouwde data kwijt. Ik ga het voorleggen bij de softwarebeheerders. Zodra er een terugkoppeling is brengen we je op de hoogte.

Kan je aangeven wie jouw internetprovider is en watvoor model/merk de router is? Alvast bedankt.

Groet,
Tina
Reputatie 5
Badge +1
@TinaC

Dag Tina,

Mijn provider is Caiway
Mijn router is asus ac 3200
Maar met vaste of variabele IPs heeft het niks te maken want zoals ik al eii, andere SSIDS verbinden ook niet en mijn mobiele hotspot evenmin.

Ik wacht met belangstelling je nadere adviezen af.

Gr
Raymond
Reputatie 5
Badge
@RayDelft

Ik heb je een PB gestuurd ;)

Groet,
Glenn
Reputatie 6
Badge +2
Een PB Glenn? Mogen wij de oplossing niet weten? 😉
Reputatie 5
Badge
@thehognl

De softwarebeheerders zijn tot de conclusie gekomen dat het aan de wifi module ligt. Het idee is om het display te laten vervangen. De reden van de PB heeft te maken met persoonsgegevens en die gaan we natuurlijk niet via het forum opvragen ;)

Groet,
Glenn
Reputatie 7
Badge +8
@Glenn,

Gebruiker ook geïnformeerd dat hij al z'n data kwijt is dan? Opnieuw zal moeten beginnen? Nog wel belangrijk dingetje, heelveel monteurs vervangen Toon voor like voor like. Als er een Toon1 display hangt, hangen ze ook een Toon1 terug.
Reputatie 7
Badge +1
@RayDelft

Ik kan me voorstellen dat je nu niet meer weet. Zo te zien heb je de nodige handelingen verricht. Wat de garantie betreft is deze nog niet verlopen. Er zit 2 jaar garantie op Toon. Bij vervanging ben je wel je opgebouwde data kwijt. Ik ga het voorleggen bij de softwarebeheerders. Zodra er een terugkoppeling is brengen we je op de hoogte.

Kan je aangeven wie jouw internetprovider is en watvoor model/merk de router is? Alvast bedankt.

Groet,
Tina

@mAiden

😉
Reputatie 7
Badge +8
@RayDelft

Groet,
Tina

@mAiden

;-)

Whoops, overheen gelezen. 😊
Reputatie 7
Badge +1
@mAiden

hihi 🙂. Geen probleem. Het is nog vroeg 😜, maar gelukkig bijna weekend !
Reputatie 5
Badge +1
Heb inderdaad een PB van Glenn gekregen. Die wilde mijn adres weten voor de monteur en daar is dat per PB.

Ben blij met de vlotte reactie, maar ik baal van het verlies van mijn data.

Ik heb nu een jaar TOON en sta op het punt om eindelijk de data met die van vorig jaar te kunnen vergelijken (Dat is toch een deel van de lol nietwaar) en nu raak ik het kwijt.
Jammer dat die data niet overgezet kunnen worden.

Ik lees hierboven dat Toon 1 voor Toon 1 wordt vervangen en dat vind ik wel jammer.
Ik weet niet of de Toon 2 meer kost, maar ik ben bereid het eventuele verschil bij te leggen.

Enfin, ik wacht de ontwikkelingen af. Ik houd jullie updated als er nieuws is. Dank voor de reacties.
Reputatie 6
Badge +2
@thehognl

Groet,
Glenn

Hoe is die conclusie getrokken? De toon heeft geen verbinding dus de softwarebeheerders hebben niet de logs kunnen bekijken.
Reputatie 7
Badge +8
@RayDelft,

Het is bij guidion wel de standaard dat ze dat doen, gebeurde toen bij mij ook. Maar omdat ik op tekst had staan, dat hij een Toon2 moest ophangen, heeft die een Toon2 opgehangen. Maar monteur heeft zeker weten ook een Toon2 in de bus liggen. 😉
Reputatie 5
Badge +1
Het is me niet duidelijk wat ee nu gaat gebeuren verder. Ik heb @Glenn nog geantwoord op het PB en aanvullende vragen gesteld, maar niks meer gehoord verder.
Reputatie 6
Badge +2
@RayDelft

Er is een reparatieorder aangemaakt door mij en je zal gebeld worden door de planning voor het maken van een afspraak.

Groeten Chantal
Reputatie 5
Badge +1
@ChantalS Inderdaad ben ik net gebeld. Aanstaande week komt de monteur. Prima geregeld zo.
Reputatie 6
Badge +2
@RayDelft

Fijn dat het zo snel geregeld is.

Groeten Chantal

Reageer