Na software update Toon geen registratie gasverbruik meer | Eneco Community

Na software update Toon geen registratie gasverbruik meer

Badge
De laatste update heb ik afgelopen donderdag gedaan. Het was de eerste keer dat de update mislukt (ik meen de software voor de meteradapters werkte niet), na een aantal herstel acties was het opgelost en was de error verdwenen. Het electra gebruik wordt nog goed bijgehouden, het gasverbruik helemaal niet meer. Van alles geprobeerd, opnieuw ophangen sensor, resetten sensor (door stroom eraf te halen), toon herstart, toon resetten (aan de onderkant). Niets heeft geholpen.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen? Of moet ik iemand van Eneco langs laten komen?

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

302 Reacties

kreeg het zelfde bericht met de update van de firmware update van toon moest ook de firmware van de meteradapter worden geupdate. hiervoor heb ik de meteradapter moeten verplaatsen vanuit de meterkast naar een stopcontact op ca. 2 meter vanaf toon om de meteradpater te kunnen updaten. wij kregen ook de melding dat deze update iedere keer was mislukt. in het venster met software zou moeten staan achter de meteradapter "mislukt".
Als dit het geval is kun je updaten door de meteradapter dicht bij toon in het stopcontact te doen. na deze update kun je de meteradapter weer nabij de gas en energiemeter aansluiten. let wel bij gas, dat je even een warme kraan aan moet zetten zodat de meter het zilvere plaatje ziet. (afhankelijk van het type gasmeter)
Badge
Bedankt voor je reactie! Ik heb de update wel kunnen uitvoeren, dat was inderdaad het probleem. Nu geeft Toon aan dat alles goed is, alleen meet hij niet meer het gasverbruik. Ik heb inderdaad ook een ouderwetse gasmeter met een zilver plaatje .... Kan zijn dat hij niet goed zit? Al heb ik het plastic plaatje eerst opgeplakt, en het oogje zit precies op het laatste cijfer (waar ook het zilver plaatje zit)..... Zou kunnen dat hier het probleem zit, al denk ik dat ik hem wel goed heb opgehangen .... Iemand nog een idee?
Ook op de meteradapter zit een soort van reset knop. misschien moet je die eens proberen.
Badge
Is dat een andere knop dan het uit het stroom halen? Kon dit in de beschrijving niet vinden maar ga direct even kijken...
Badge
Heb geen reset knop op de adapter kunnen vinden 😞
Badge
Iemand anders nog een idee? @Moderater, kunnen jullie misschien iets betekenen?
Badge
Zojuist de vraag ook even via e-mail gestuurd. Mocht ik een oplossing hebben zal ik deze melden, suggesties zijn ook via het forum nog steeds welkom 🙂 .
Reputatie 7
Badge +6
@groennom

Kan je de toegang klantenservice aanzetten, dan kijken we ernaar voor je.
Badge
@Folkert, als het goed is staat dit denk ik aan.... Ik kan het vanmiddag even nakijken, maar misschien kun je kijken of je erbij kunt?
Reputatie 7
Badge +6
@groennom

Op dit moment staat de toegang uit, als je laat weten wanner deze aanstaat kijken we er z.s.m. naar.
Badge
@Folkert, ik laat het je zsm weten!
Badge
@Folkert, externe toegang heb ik aangezet. Als het goed is kunnen jullie er nu bij.
Reputatie 7
Badge +6
@groennom

Je kan proberen te meteradapter te verwijderen en daarna op nieuw toe te voegen/installern in de Toon. Als dat geen effect heeft sturen we een monteur langs.
Badge
@Folkert, heb je enig idee op welke termijn er gekeken kan worden?

Tevens merk ik dat door het herplaatsen van de gas-meter de plak " op" raakt en de meter dus niet goed blijft zitten. Welke tape kun je het beste gebruiken? Of kunnen jullie dit aanleveren?
Badge
@Folkert De meter adapter verwijder je op de toon zelf? Ik heb dit volgens mij wel gezien, maar heb niet in de handleiding kunnen vinden wat hier de consequenties van kunnen zijn.

Ik zal hem wel verwijderen en kijken of ik hem weer toe kan voegen...
Badge
@Folkert, verwijded en toegevoegd maar dit heeft niets geholpen 😞. Kunnen we een afspraak inplannen?
Reputatie 7
Badge +6
@groennom

ik zorg ervoor dat ons installatiebedrijf contact met je opneemt om een afspraak in te plannen.
Reputatie 3
Badge +5
Ik heb dit nu ook al 4 keer gehad. Heb 1 keer de Toon terug gezet naar fabrieksinstellingen zonder resultaat.
Dit is gekomen door de update. Mij valt op dat dit steeds s avonds gebeurt vanaf 21:00 dat stop het gas verbruik.
en omdat mijn ketel het water voorwarmt is er normaal een vast patroon in te zien.
Badge
Folkert wrote:

@groennom

ik zorg ervoor dat ons installatiebedrijf contact met je opneemt om een afspraak in te plannen.

@Folkert, enig idee op welke termijn een afspraak wordt gemaakt? Tot op heden nog niets gehoord.
Reputatie 4
Badge +4
@AndyDenise,

Het is niet duidelijk of jij hetzelfde probleem ervaart als groennom. Bij groennom gaat het waarschijnlijk om een defecte meteradapter of sensor. Het gasverbruik wordt helemaal niet meer geregistreerd.

We willen onderzoeken waarom de meting van het gasverbruik bij jou in de avond stopt. Wil je de externe toegang aanzetten?
Reputatie 4
Badge +4
@groennom,

Het installatiebedrijf neemt binnen enkele dagen contact op. Kan je voor de zekerheid het telefoonnummer waarop je gebeld wil worden toesturen in een privébericht.
Na de laatste software update werkt de meter van het gas verbruik niet meer, alles geprobeerd om deze weer aan de praat te krijgen helaas zonder resultaat. Moderator graag hulp. Ik heb toon open gezet voor hulp op afstand. De sensor blijft knipperen en het lampje op de stroom voorziening blijf groen.
P.S. de software update is wel geslaagd zegt de toon. Melding is ook sensoren worden ingeregeld, maar dit duurt al dagen.
Gaarne reactie.
Blijkbaar woont hier niemand...K@T
Reputatie 7
Badge +6
@D Krommenhoek,

Jammer dat het gasverbruik niet meer inzichtelijk is. Kan je de klantenservicetoegang aan zetten? Wij kunnen niet meekijken. Dit kan bij Menu > Klantenservice.
Kan je aangeven wat je allemaal hebt gedaan? De meteradapter verwijderen op Toon en opnieuw koppelen helpt in veel gevallen al.
Ik verneem het graag!
Hoi Danielle,

Ik heb zojuist de Klantservice op aan gezet. Wat ik heb gedaan is het volgende: Stroom er even afgehaald electra komt goed terug, gas blijft knipperen en groen lampje op de stekker blijft heel lang branden. Gas aan gestoken zodat de meter beweging ziet, helpt niet echt knipper houd op maar na enige tijd knippert de lezer weer. Stekker in het stopcontact gedaan en een aantal keren op de rest knop gedrukt, heeft geen effect gehad. De kabel alleen los gemaakt van het stekkerblokje ( die met de poorten bedoel ik ), heeft ook geen effect. Meters verwijderd opnieuw aangemaakt heeft geen effect. Kabel van de stoom voorziening bij de ketel los gehad geen effect. Kom net thuis en het blauwe lampje van de gasmeter knippert nog steeds.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen