Na software update geen aanwijzing meer van gas en electra | Eneco Community
beantwoord

Na software update geen aanwijzing meer van gas en electra

Toon eerste bericht

40 Reacties

Dank voor de snelle reactie. Ik heb de externe toegang aangezet.
Een week geleden ook al eens gedaan toen ik contact had met service desk.

Groet Joris
Reputatie 7
Badge +6
@Joris Jansbeken 12,

Dank voor het aanzetten! Dit probleem is mogelijk nieuw en pas ontdekt, waardoor mijn collega die je eerder telefonisch hebt gesproken hier nog geen weet van had.
Ik kom er op terug!
Reputatie 7
Badge +6
@Joris Jansbeken 12,

Bedankt voor je geduld!
Toon kun je updaten met een test-update om dit probleem te verhelpen. Nadat de Toon is voorzien van de laatste update, kun je de meteradapter weer herstellen via 'geavanceerd' en daarna weer opnieuw koppelen.
Ik ben heel benieuwd wat daar het resultaat van is! In dit geval raden we je aan geen harde resets uit te voeren, aangezien de software-ontwikkelaars graag van stap tot stap mee willen kijken hoe het gaat.
Je kunt als laatste de externe toegang weer aan zetten en dan checken wij het e.e.a. nog!
Alvast bedankt voor je medewerking.
Reputatie 7
Badge +9
@Joris Jansbeken 12,

Bedankt voor je geduld!
Toon kun je updaten met een test-update om dit probleem te verhelpen. Nadat de Toon is voorzien van de laatste update, kun je de meteradapter weer herstellen via 'geavanceerd' en daarna weer opnieuw koppelen.
Ik ben heel benieuwd wat daar het resultaat van is! In dit geval raden we je aan geen harde resets uit te voeren, aangezien de software-ontwikkelaars graag van stap tot stap mee willen kijken hoe het gaat.
Je kunt als laatste de externe toegang weer aan zetten en dan checken wij het e.e.a. nog!

Hey Dani,

Toon wis zijn logfiles dus bij elke hard reset? Aangezien TS geen hard reset mag uitvoeren. Weer wat geleerd, ik ging er altijd vanuit dat deze bewaard bleven, ondanks de hard resets..
Nog even een update van de situatie.
Dinsdag 25 juli de service desk gebeld, na wederom een aantal handelingen uitgevoerd te hebben. (er was een ticket uitgeschreven en uitgevoerd) geconstateerd dat er een bug zit in het software programma. Hieraan wordt gewerkt, wanneer gereed niet bekend.
Verzoek melding te maken wanneer dit gereed is.
Reputatie 7
Badge +6
@Joris Jansbeken 12,

Via deze weg heb ik je een update gegeven, zie mijn vorige bericht! Hierbij nogmaals voor de duidelijkheid:

@Joris Jansbeken 12,

Bedankt voor je geduld!
Nog even een update van de situatie.
Dinsdag 25 juli de service desk gebeld, na wederom een aantal handelingen uitgevoerd te hebben. (er was een ticket uitgeschreven en uitgevoerd) geconstateerd dat er een bug zit in het software programma. Hieraan wordt gewerkt, wanneer gereed niet bekend.
Verzoek melding te maken wanneer dit gereed is.
Dank voor de software update, hij stond al sinds gisteren voor.
Stap1 software update
Stap 2 firmware meetadapter update,
Stap 3 de handelingen als koppelen, nog niet alles oké
Stap 4 Toon herstart gegeven.

Alle signalen op "groen". Meteradapter geeft nu ook duidelijk aan dat hij verbonden is met stroom en gas (nog niet eerder gezien!) En..... aanwijzing van stroom. Gas blijft nog op 0 staan, zal wel later binnen komen. Ziet er dus goed uit. Support, externe toegang staat aan om mee te kunnen kijken
Do 3 aug.
Helaas vanochtend geen aanwijzing van gas.
De aanwijzing van stroom blijft hangen op 310 w ( grafiek, blauw vlak van 0-9.00 uur)
Gisteren heb ik bij stroom reactie gezien bij aanzetten van waterkoker (toen ook te zien in grafiek, maar dat is nu weg)
Nu lukt dat niet.
Helaas...........wordt vervolgd.

Met vriendelijke groet
Reputatie 7
Badge +6
Hoi Joris,

We hebben achter de schermen bijgehouden wat er allemaal speelt rondom de meteradapter. Wat is onderzocht is dat er eigenlijk 2 problemen zijn en dat nu de meteradapter defect is.
Ik stuur je een nieuwe toe zodat je die kunt koppelen en hopelijk is het probleem dan verholpen en zie jij het stroom en gasverbruik weer! Binnen 2 weken heb je hem in huis.
Bedankt voor je tijd en moeite!
Dank voor het toezenden van de adapter.
De adapter volgens instructie aangesloten, hierbij geen problemen ondervonden. Update voor adapter uitgevoerd.
Kwaliteit van de verbinding is prima. Helaas geen aanwijzing van gas en stroom op de display van toon. Hierna Toon herstart hierna een vaste waarde op display, geen verandering waarneembar de waarde staat vast. Ook bij harde reset geen reactie.
Bijgevoegd foto display en grafiek van gas en stroom.
Ik ben benieuwd hoe verder.

Groet Joris
Reputatie 7
Badge +6
@Joris,

Raar zeg.
We nemen dit weer mee in het onderzoek. Kun je weer de externe toegang aanzetten via Menu > Toonsupport?
Dankjewel!
Vandaag 16/8 klantenservice gebeld. Situatie uitgelegd, wordt morgen terug gebeld.
Dossier was gesloten, wordt contact met hoofdkantoor op genomen om dossier te openen en actie af te spreken. Monteur met nieuwe display lijkt mij de volgende stap.
Externe toegang staat open.
Reputatie 7
Badge +6
@Joris,

Inderdaad is de volgende stap het sturen van een monteur. Je verneemt telefonisch van onze planafdeling om iets af te spreken. Door mijn collega die je gisteren hebt gesproken word je niet meer gebeld, aangezien dit bericht de uitkomst is van de opnieuw gemelde storing en ik je verder help.
We gaan het oplossen!
Beste Danieille,

Vrijdag is de monteur geweest, hij heeft een nieuwe display geplaatst.
Het probleem is opgelost, weer aanwijzing van gas en electra.
Mijn dank voor de ondersteuning via het forum.
Reputatie 7
Badge +6
@Joris Jansbeken 12

Mooi dat het opgelost is!

Reageer