Na software update € 200,- meer verbruik en 4 maanden historie weg | Eneco Community
vraag

Na software update € 200,- meer verbruik en 4 maanden historie weg

Na de recente software update opeens € 200,- meer verbruik voor de maand september en 4 maanden historie weg (mei tm augustus). Wat is er aan de hand?

Al 2X de slimme meter vervangen in de afgelopen jaren. Eentje heeft er zelfs in de brand gestaan. Wat is er nu weer aan de hand?

8 Reacties

Ik vermoed dat na plaatsing van de juiste slimme meter je verbruik van de achterliggende periode in de maand september is terecht gekomen.
Dus je status is dan meteen vertekend.
Pas in de maand oktober zal dat pas weer actueel zijn.
Beste Brandje, bedankt voor je reactie, maar dat is niet het geval. Die laatste vervangen meter is 2,5 jaar geleden.
Reputatie 7
Badge +8
Beste Brandje, bedankt voor je reactie, maar dat is niet het geval. Die laatste vervangen meter is 2,5 jaar geleden.

Dan nog zou het kunnen dat Toon lange tijd geen correcte verbruiken binnen heeft gekregen van je metermodule, zodat het nu wel door komt, zal September een vertekend beeld geven.

En idd mis je toch in de afgelopen maanden geregistreerd verbruik op je Toon®️.
Zou je in je grafieken moeten kunnen terug zien.
We noemen het hier flatlines; de update 4.19.10 is daar de definitieve oplossing voor.

Dus in september is alle achterstand qua verbruik terecht gekomen.

Vermoedelijk heeft Toon®️ dus in de maanden ervoor erg gunstige status overzichten daardoor laten zien.
Tot de Toon update van afgelopen weekend stonden de maanden mei tm augustus er gewoon netjes in. Geen flatlines, niks.
Tot de Toon update van afgelopen weekend stonden de maanden mei tm augustus er gewoon netjes in. Geen flatlines, niks.

Dan is door een vreemde reden dat verbruik toch in september terecht gekomen na de update en dan ontstaat deze situatie.

Dan zou ik via menu/support de externe klantentoegang open zetten, zodat er op afstand door een moderator in je Toon®️ gekeken kan worden.
Done. Ik ben benieuwd wat hiervoor de verklaring is.
Reputatie 7
Badge +6
@mleerlooijer

Welkom op het Toon forum en bedankt voor je bericht. Ik zie dat er geen verbruik is gemeten in de maanden mei tot en met augustus. Ben je er zeker van dat er wel verbruik in heeft gestaan in deze periode? En heb je daar heel toevallig een foto van?

Groet,

Folkert

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen