Na installatie slimme meter doet Toon het niet meer | Eneco Community
beantwoord

Na installatie slimme meter doet Toon het niet meer

• 3 maart 2019
  • 8 reacties
  • 372 Bekeken

Al een week of 6 geleden is bij ons een slimme meter geplaatst. We hadden geen P1 kabel meer (Toon verpakking was nergens te vinden) en deze tot 2 maal toe aangevraagd via de ENECO site. Tot op heden niets mogen ontvangen. Toen maar bij de Gamma een RJ11 kabel gehaald, want dat zou hetzelfde zijn. Zonder resultaat... Heb de video's gevolgd, maar allemaal geen resultaat.
Software lijkt allemaal goed te zijn. Toon is nu vrijwel nutteloos. Graag advies en/of hulp!

icon

Beste antwoord door TinaC 3 maart 2019, 15:26

@sandman66

Bedankt voor het toevoegen.Ik heb de P1 kabel besteld. Zodra deze verstuurd is ontvang je een bericht via de e-mail.

Groeten,
Tina
Bekijk origineel

8 Reacties

Je meetmodule eindigend op 0201 is perfect voor slimme meters.
Ik ga er van uit dat je huidige kabeltje niet de juiste spec’s heeft.
Het moet 4 aderig zijn en de aders mogen niet geswitcht zijn.
Ik zou via een moderator hier eerst de juiste P1 kabel aanvragen.

Heb je wel in de verdere submenu’s van de meetmodule (potloodje drukken) gecontroleerd of de keuze P1 voor stroom en gas zijn gemaakt en opgeslagen?

Reputatie 6
Badge +2
@sandman66

Welkom op de community. 2 maal een P1 kabel aangevraagd via onze site en nog steeds niet binnen? Hier gaat iets goed mis. Bedankt voor het melden. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel? Dan bestel ik een P1 kabel voor je.

Geef een seintje als je het klantnummer hebt toegevoegd.

Groeten,
Tina
Dag Brandje en Tina,
dank voor jullie reacties!
Ik had inderdaad de P1 sensor toegevoegd aan mijn instellingen, maar veranderde allemaal niks.
Ik heb mijn klant nummer nu ook toegevoegd aan mijn profiel.

Met dank,
Robert
Reputatie 6
Badge +2
@sandman66

Bedankt voor het toevoegen.Ik heb de P1 kabel besteld. Zodra deze verstuurd is ontvang je een bericht via de e-mail.

Groeten,
Tina
Dag Brandje en Tina,
dank voor jullie reacties!
Ik had inderdaad de P1 sensor toegevoegd aan mijn instellingen, maar veranderde allemaal niks.
Ik heb mijn klant nummer nu ook toegevoegd aan mijn profiel.

Met dank,
Robert

Graag gedaan Robert!👍
Dan ga ik er idd vanuit dat je P1 kabel de boosdoener is.
Als je de nieuwe kabel hebt, houd je ons dan even van het vervolg op hoogte?😉
Gisteren de kabel ontvangen. Ingeplugd en het werkte gelijk. Vanmorgen klopte het gas ook. Fijn dat het is opgelost en bedankt!
Kijk dat was dus de verwachting!
Bedankt voor de terug melding.
Reputatie 7
Badge +2
@sandman66

Dat is mooi nieuws! Fijn dat je ons laat weten dat het opgelost is. Ik wens ik je bij deze weer veel plezier toe met Toon 🙂.

Groet, Urgel

Reageer