Mogelijke bug software Toon | Eneco Community

Mogelijke bug software Toon

• 24 augustus 2012
  • 67 reacties
  • 4847 Bekeken

Hallo allemaal,

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van de thermostaat Toon. De meeste functies al uitgeprobeerd waaronder het zelf instellen van een eigen tijd en temparatuur programma. Na een week draaien van mijn eigen voorkeur heb ik het volgende ontdekt. Als het zelf gemaakte programma automatisch overschakelt van thuis naar bijvoorbeeld slapen dan blijkt dat de thermostaat zichzelf niet uitschakeld en geen zwart beeld toont. Echter na het uitzetten van het programma en handmatig de keuze slapen of weg aanklik springt het scherm naar enkele seconden op zwart beeld. Alle andere opties, zoals na 1 uur uitschakelen en uitschakelen in plaats van dim, werken goed.

Toon als volgt ingesteld: Na 1 min. helderheid naar dim stand
Bij slapen en weg - scherm uitschakelen (zwart beeld)

Mijn vraag is: zijn er andere Toon gebruikers die dit zelfde probleem (bug) hebben.

Met vriendelijke groeten,

Marco

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

67 Reacties

Reputatie 3
Badge
Dit is mij ook opgevallen. Volgens mij zit er een vertraging in want na een tijdje gaat het scherm in de stand slapen wel op zwart. 
Ik heb er verder niet bij stilgestaan maar ik zal er eens beter op letten.
Reputatie 3
Badge +4
.inderdaad nu blijft de Toon bij ons ook op dim staat staan.
Reputatie 3
Badge
Hier kunnen direct ook andere bugs betreffende toon worden geplaatst. Ik heb het programma niet aanstaan maar verder ben ik in toon nog niets tegengekomen.
Had dat ook al gemerkt. Er zit een random vertraging in van 5 minuten tot een uur. Na een uur is die meestal wel uit. 
Reputatie 3
Badge
Maar dan zou het een verkeerde progameerfout zijn? Als hij toch binnen een uur op slapen gaat?
Reputatie 3
Badge
Nu zou ik graag gebeld willen worden door een medewerker van Eneco. Ik heb een BUG ondekt waarbij ik nu problemen heb met Toon.

In een ander topic heb ik aangegeven dat door een vervanging van een stopcontact de stroom uit moest. Hierdoor ging mijn meteradapter raar doen. Na aantal resets van meteradapter (uit stopcontact halen en weer terugplaatsen) en een reset van toon (knopje) onderkant werkt het weer... alleen!!!

De instellinge mbt pulse of draaischijf waren veranderd??? Terug naar febrieksinstelling???

Ik heb hem nadat ik op mijn meter in de meterkast heb gekeken hem weer veranderd op draaischijf met r-KWH 480 zoals ik kan aflezen maar weet niet 100% zeker of het nu allemaal goed staat. Ik wil dit kortsluiten met medewerker Eneco en graag telefonisch.

Ook wil ik graag even 2 extra plakkertjes bestellen aangezien deze al beginnen te verschuiven maar nog wel Toon gelukkig laten meten.

O ja en ik neem aan dat ondanks alleen een monteur in dit menu mocht komen ik nu nog wel garantie heb??? heb namelijk fysiek niet aan toon gezeten en ook niet zelf de instellingen gewist.
Reputatie 3
Badge
Maar instellingen zouden volgens boekje bewaard blijven. Is hier dus niet het geval. Dan heb ik in een ander topic ook benoemd dat het nu LIJKT of toon ook trager reacties afgeeft op de CV??? Ik heb idee als ik de temp omhoog gooi het een minuut duurd voor toon ook werkelijk de cv ketel gaat aansturen en er een vlammetje gaat verschijnen. Ook hoor ik de cv ketel pas een minuut later reageren door aan of uit te gaan.

GAS: gaat ook terug naar 0 verbruik vanaf 0.00 uur dus als ik stroomonderbreking heb gehad dan is me hele verbruik van de dag weg tot 0.00 uur de volgende dag. ook een puntje om aan te pakken.
Reputatie 2
Badge +1
@Poorm03
Leuk dat je de weg naar het Eneco forum hebt gevonden.
Ik heb je constatering doorgegeven aan de softwarebeheerders van Toon. Als ik meer weet dan laat ik dat hier horen. Bedankt voor het doorgeven!

@Jeroen Ruiter
Ik zorg ervoor dat er morgen iemand contact met je opneemt om te controleren of je Toon nog goed is ingesteld.
Je garantie is niet vervallen door deze situatie.
Reputatie 2
Badge +1
@hmay @pietermary @Pkaak

Kunnen jullie controleren of jullie Toon hetzelfde is ingesteld als de Toon van Poorm03.

Toon als volgt ingesteld: Na 1 min. helderheid naar dim stand
Bij slapen en weg - scherm uitschakelen (zwart beeld)

Het is namelijk ook mogelijk om Toon zo in te stellen dat hij pas na een uur op zwart gaat.
Reputatie 3
Badge +4
Heb hem ook zo ingesteld  op slapen en thuis zwart beeld . Als je weer naar systeem gaat en dan beeld instellingen en weer opslaan doet ie het wel weer.
Reputatie 3
Badge
Hier nog een bug? Ik kan de thermosstaat van opentherm naar aan:uit wisselen . Dit had ik gedaan om te kijken of na de storing de thermosstaat sneller zou reageren. Nu leeg ik hèm niet meer terug naar open therm. Als ik op controleren druk ernaast dan gaat hij wel terug naar open therm? Heel vaag. Heb idee dan toon software matig of hardware matig kapot is.
Reputatie 3
Badge
@Poorn03
ik zat nog eens in de handleiding te kijken en kwam het onderstaande tegen:

1.
Om nog zuiniger te functioneren, kent Toon een slaapstand (het scherm wordt dan zwart). Als u op de stand Weg of Slapen drukt, gaat het scherm standaard naar de slaapstand. Raak het scherm aan om weer uit de slaap-stand te komen.
2.
Als het thermostaatprogramma aanstaat, gaat het scherm automatisch in slaapstand één uur nadat de standen Weg of Slapen actief worden. Een uur voordat de stand Thuis of Comfort actief wordt, gaat het scherm auto-matisch weer naar de dimstand.

Bij de eerste regel wijzig je tijdelijk het automatische programma en gaat het scherm direct op zwart
Bij de tweede regel loopt het automatische programma en gaat het scherm pas na een uur op zwart bij de stand Weg of Slapen.

Dit is precies wat ik zie dus geen bug maar "working as designed".
Reputatie 2
Badge +1
@Poorn03

Ik heb een terugkoppeling gekregen van de softwarebeheerders van Toon. Ze geven precies aan wat hmay zegt.
Het is geen bug maar volgens design.
Dus als je een programma volgt en deze schakelt naar 'slapen' of 'weg', gaat het scherm pas na een uur op zwart.
Alleen als je handmatig de Toon op 'slapen' of 'weg' instelt zal hij direct op zwart gaan.
Reputatie 3
Badge
Al bekend hoe het zit met de bugs die ik noemde? Of is het toeval geweest?
Reputatie 2
Badge +1
@Jeroen Ruiter

Hier nog een bug? Ik kan de thermosstaat van opentherm naar aan:uit wisselen . Dit had ik gedaan om te kijken of na de storing de thermosstaat sneller zou reageren. Nu leeg ik hèm niet meer terug naar open therm. Als ik op controleren druk ernaast dan gaat hij wel terug naar open therm? Heel vaag. Heb idee dan toon software matig of hardware matig kapot is.

Wat jij aangeeft is geen bug. Als je Toon op OpenTherm wilt instellen moet dit via de 'controleren' knop.
Hiermee controleert Toon of er wel een verbinding is met het OpenTherm protocol.

Je geeft aan dat de instellingen van Toon gewijzigd waren. Is dit na een fabrieksreset gebeurd?
Reputatie 3
Badge
dat was het vreemde, de rest was nog bekend. ook na een 2e stroomonderbreking toen ik de nieuwe stopcontacten ging aansluiten was daarna wel alles ok. het is achteraf maar bij 1 incident gebleven. toch wel vreemd.
Reputatie 3
Badge +4
Geen bug maar type fout in het scherm van het duimpje er staat  vandaf en dat moet vanaf zijn . 
Reputatie 7
Badge +6
@PieterMary

Bedankt voor het doorgeven! Ik heb dit gemeld bij onze software beheerders.
Reputatie 3
Badge
Ik heb zitten zoeken maar kan niets vinden?
Reputatie 3
Badge +4
@jeroen het staat bij menu dan je status verbruik als je die aan drukt staat er vangaf  ipv. Vanaf. 
Reputatie 3
Badge
Ik zie helemaal niet her woord vanaf of vanaG. Mogelijk omdat de eerste maand al zichtbaar is?
Reputatie 1
Badge
Als je de Toon te vaak te snel reset gaat hij naar fabrieksinstellingen. Hoe vaak weet ik niet, ik geloof 3 keer achter elkaar. (ga het niet uitproberen)

Je kan het WIFI gedeelte ook om zeep helpen door een telefoon aan de USB poort te hangen. Als die zich niet aan de specs houdt schakelt het USB gedeelte zich uit (design, veiligheid) en reset zichzelf niet als het apparaat wordt afgekoppeld (wat wel zou moeten) . Moet je de Toon ook resetten. Dat komt omdat de WIFI kaart ook gedeeltelijk gebruik maakt van USB
Reputatie 3
Badge
Als je toon schoonmaakt via de daarvoor bedoelde knop heb ik na 30 sec een schoon scherm maar ook de temp thuis van 18 graden weer als keuze aan staan. Lijkt me niet de bedoeling als ik de temp op 17.5 als vaste temp instel als continu modes.
Bij mij gaat het scherm ook niet op zwart in de slaapstand, wel zo ingesteld.
Badge
Als je de Toon te vaak te snel reset gaat hij naar fabrieksinstellingen. Hoe vaak weet ik niet, ik geloof 3 keer achter elkaar. (ga het niet uitproberen)

Je kan het WIFI gedeelte ook om zeep helpen door een telefoon aan de USB poort te hangen. Als die zich niet aan de specs houdt schakelt het USB gedeelte zich uit (design, veiligheid) en reset zichzelf niet als het apparaat wordt afgekoppeld (wat wel zou moeten) . Moet je de Toon ook resetten. Dat komt omdat de WIFI kaart ook gedeeltelijk gebruik maakt van USB

Kan Eneco antwoord geven op de vragen:
 - Mag de USB-poort gebruikt worden voor het opladen van een Smart-Phone?
 - Kan de Toon naar factory defaults gaan door het herhaaldelijk indrukken van het reset-knopje?