Min verbruik gas na plaatsing slimme meters | Eneco Community
beantwoord

Min verbruik gas na plaatsing slimme meters

• 15 maart 2019
  • 21 reacties
  • 486 Bekeken

Badge
Bij mij zijn slimme meters geplaatst.
Nu weet ik dat gas registratie op Toon even kan duren.
Alleen blijft van de adapter in de meterkast de lampjes bij het vlammetje en electra teken steeds knipperen en in Toon staat meet module verbonden, Toon meet wel stroom.
Ik heb de adapter al een keer ontkoppeld maar heeft niets geholpen.

Is dat normaal dat die 2 lampjes knipperen?
Is het wel goed die vreemde waarde die bij gas meting staat?

icon

Beste antwoord door mpleizr 15 maart 2019, 14:25

Goed te weten is wanneer de meters zijn geplaats?. Bij vervanging meters is dit een normaal proces . Zodra gas zichtbaar wordt zie je het als min-verbruik. Pas om 24:00uur reset dit zich en zal het verbruik correct weergeven op toon
Bekijk origineel

21 Reacties

Reputatie 4
Badge
@Superboer

Welkom op het forum. Wat goed dat je je vraag hier stelt. De lampjes op de meetmodule knipperen op het moment dat er verbruik wordt geregistreerd. Wanneer zijn de slimme meters geplaatst? Wil je ook je klantnummer toevoegen aan je profiel?

Groet, Emel
Goed te weten is wanneer de meters zijn geplaats?. Bij vervanging meters is dit een normaal proces . Zodra gas zichtbaar wordt zie je het als min-verbruik. Pas om 24:00uur reset dit zich en zal het verbruik correct weergeven op toon
Badge
De slimme meters zijn vanmorgen geplaatst.
Dus als ik het goed begrijp zou dit morgen weg moeten zijn
Helemaal correct @Superboer morgenochtend zal het verbruik weer correct zijn.
Badge
Bedankt voor de info
Badge
Inderdaad, sinds vanmorgen doet alles het weer normaal.

Ander vraagje nog, de oude meterstanden zijn opgeschreven door de monteur van Liander.
Moet ik deze zelf nog door geven en krijg ik nog een afrekening.
Dank je voor de terugkoppeling @Superboer nu kun je weer optimaal gebruik maken van je toon.

Als het goed is heb je een overzicht gehad van de monteur met de oude meterstanden?. Bewaar deze goed zodat je bij je jaarnota deze kunt controleren. Je krijgt tussentijds geen nota over deze wissel.
Badge
Klopt, bewaar deze goed, heb ook nog 2 foto's gemaakt van de oude meters.
Bedankt voor de info.
Graag gedaan. Nog een goed weekend!.
De Grafiek gas verbruik geeft op eerste dag van installatie een waarde van 935000. Dit is een onjuiste waarde. Maar door die waarde is de schaal van de grafiek zo groot, dat de dagen erna het gas verbruik niet te zien is. Hoe kan ik de grafiek resetten, waardoor er weer een normale verbruiksschaal zichtbaar wordt in de grafiek.
Reputatie 4
Badge
@E.D. Tonkes

Welkom op het forum 😊. Ik heb je bericht verplaatst naar dit bestaande topic. Ik kan het me voorstellen dat je inzicht wil hebben in je verbruik. Wil je de externe toegang aan zetten via Menu> Toon support? Ik kijk graag met je mee.

Groet, Emel
De Grafiek gas verbruik geeft op eerste dag van installatie een waarde van 935000. Dit is een onjuiste waarde. Maar door die waarde is de schaal van de grafiek zo groot, dat de dagen erna het gas verbruik niet te zien is. Hoe kan ik de grafiek resetten, waardoor er weer een normale verbruiksschaal zichtbaar wordt in de grafiek.
Je kan de grafiek niet zelf resetten.
Gelukkig kan een moderator sinds kort achteraf in sommige gevallen wel een correctie aanbrengen.

Dus zet je support op Aan!
Toon support staat aan
Reputatie 4
Badge
@E.D. Tonkes

Wil je mij een screenshot sturen van het grafiek waarop het hoog verbruik te zien is? Ik zet het door naar de softwarebeheerders om het te corrigeren. Zodra ik een reactie krijg laat ik het je weten. Ik zie het graag tegemoet.

Groet, Emel
Reputatie 1
Hallo,

Ik zit met een zelfde vraag (hele hoge meterstanden op Toon) en vraag me af of dit voor mij ook gereset kan worden. Zelf heb ik Toon al een keer gereset, met als gevolg dat het kort goed is gegaan maar dat ik nu toch weer een rare meterstand heb. Ik zal de support op aan zetten.

zie screenshot

mvg,
Bas
Reputatie 6
Badge
@Base

Ook jij bedankt voor het delen van je issue op Toon en de daarbij horende screenshot. Ik heb een melding gemaakt naar de softwarebeheerders. Zodra de issue is verholpen geef ik je een seintje 💪🏾

Groet, Urgel
Reputatie 6
Badge
@Base

Ik heb zojuist bericht ontvangen dat de piek in je gasverbruik is verwijderd. Wil je controleren of je dit ook ziet op Toon en de app? Zo niet, wil je Toon dan een herstart geven via Menu > Instellingen > Software > Toon herstart?

Groet. Urgel

Reputatie 6
Badge
Hoi @E.D. Tonkes

Bedankt voor de screenshot. Ook voor jou heb ik een bericht uitgezet naar de softwarebeheerders. We wachten de fix voor nu even af.

Groet. Urgel
Reputatie 6
Badge
@Base

Heb je toevallig nog een update voor ons? We zijn ontzettend nieuwsgierig naar hoe het zit met de weergave van het hoge verbruik in Toon en de app 🤗?

Groet. Urgel
Reputatie 6
Badge
@E.D. Tonkes

Ik heb goed nieuws 😀. Ook voor jou moet de hoge waarde aan verbruik rechtgetrokken zijn. Wil je dit controleren en laten weten als dit ook echt het geval is?

Groet. Urgel

Reageer