Mijn huis wordt niet warm | Eneco Community
vraag

Mijn huis wordt niet warm

• 17 december 2018
  • 14 reacties
  • 211 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
Hoi,

Ik heb mijn programma op Toon ingesteld om op half 5 de woonkamer (waar toon hangt met 2 radiatoren) op 21° te verwarmen. Toon verbrandt s nachts geen gas maar over dag ongeveer 300liter per uur. En als ik om half zes thuis ben is het 14 graden.

Wie helpt. Ik ben namelijk boos en koud.

14 Reacties

Misschien moet de temperatuur op je Toon®️ gecorrigeerd worden....
Kan je je dimstand van je scherm hoger dan 10% kiezen?
Heb je je Toon®️ sinds kort?
Reputatie 6
Badge +2
Beste @Basgrun

Welkom op het forum. Begrijpelijk dat je graag in een warm huis zit. Graag wil ik je verzoeken om de externe toegang aan te zetten zodat we kunnen meekijken in Toon. Dit doe je via menu - Toon support - externe toegang AAN.

We vernemen graag wanneer de toegang aan staat.

Groeten Chantal
Toon heb ik nu ongeveer 3 maanden. Sinds de koude dagen hebben we hier eigenlijk veel last van. Inmiddels staat externe toegang aan.
Dan ben ik benieuwd wat er uit het onderzoek op afstand komt?
Heb je gezien dat ik nog een vraag had gesteld?
Daar geef je geen antwoord op......
Reputatie 6
Badge +2
@Basgrun

Bedankt voor het openzetten. Ik zie inderdaad dat de woning niet verwarmt wordt. Ook valt mij op dat er warm water verbruikt lijkt te worden. Heb je al een reset gedaan van de ketelmodule en de ketel ?

Groeten Chantal
Hebben we hier geen 3weg klep issue......
Reputatie 6
Badge +2
@Brandje

Die kans is heel groot. Echter hangt deze Toon er nog niet zo lang. Vandaar dat ik eerst een reset wil proberen.
@Brandje dimstand scherm is maximaal 10%
@ChantalS de ketel is al eens gereset en is recentelijk onderhouden.
vandaag weer hetzelfde probleem.

gister was rond half 9 de kamer op 19,5°C en zakte daarna weer terug naar 18 terwijl Toon staat ingesteld op 21°C tot 23:00uur...
Thx voor de nadere info. Ik wilde even uitsluiten of jouw te warme display wellicht de temperatuursensor zou beïnvloeden.
Reputatie 6
Badge +1
@Basgrun

Wat zichtbaar is dat Toon het stooksignaal afgeeft aan de ketel en de temperatuur stijgt. Totdat er vol langere tijd warm water gebruikt wordt. Op dat moment begint de kamertemperatuur te zakken. Klopt het dat er van 20.20 tot 22.00 uur warm water gebruikt wordt?

Groet,

Tina
Toch een kapotte driewegklep. @Basgrun Je kan beter een cv monteur inschakelen.
update: gisteren gebeld met Eneco om te kijken of de problemen bij de Toon liggen. dit was helaas niet het geval. Dat was ook simpel weg te zien aan het temperatuur verploop wat de desbetreffende telefonist mij vertelde.

Wat ik wel erg raar vind is dat het temperatuur verloop niet in Toon zelf is te zien. dat had mij namelijk ook een telefoontje van 3 kwartier gescheeld. Deze informatie staat wel in mijn Toon maar mag/kan ik niet zien?
Reputatie 7
Badge +6
@Basgrun

Dit staat bij de gewenste verbeterideeën, we kunnen alleen niet aangeven wanneer dit wordt uitgerold. Uit het temperatuurverloop alleen, kun je niet halen of dit aan de Toon ligt, of aan de ketel, daarvoor moeten ook andere variabelen geraadpleegd worden.
Reputatie 3
Badge +3
Benieuwd wat nu de oorzaak is.

Reageer