Metingen van Toon lopen 'vast' na laatste update | Eneco Community
vraag

Metingen van Toon lopen 'vast' na laatste update

• 17 augustus 2018
  • 9 reacties
  • 301 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
Sinds ruim een week (na de laatste update?) stopt Toon regelmatig met meten. Het verbruik van zowel gas en elektriciteit blijft op dezelfde waarde staan of wordt sporadisch geupdate (zie plaatje). Na een herstart werkt het weer, soms een dag soms een paar uur. Heb ook al de meter module stroomloos gemaakt. Dit had hetzelfde resultaat. Inzicht in mijn verbruik is dus niet meer mogelijk. Wat kan ik nog doen.
Liefst geen harde reset want dan ben ik de gegevens van bijna 3 jaar kwijt en dat wil ik niet.

9 Reacties

Update: net gebeld met Toon Support en helaas blijkt dit een bekend probleem te zijn in de laaste update. Er wordt aan gewerkt en via een nieuwe update zou dit opgelost moeten worden.
Ik hoop dat dit snel gaat lukken want in de zomermaanden is Toon als thermostaat niet nodig omdat de kachel niet gebruikt wordt. Ik gebruik dan alleen de mogelijkheid om inzicht te krijgen in mijn verbruik maar dat werkt nu ook niet. En nu betaal ik dus maandelijks een bedrag voor Toon die door een software update van de leverancier iets niet meer doet waarvoor juist reclame gemaakt wordt: inzicht krijgen in mijn verbruik.
Komt hervoor nog een vorm van compensatie. En dan niet korting op iets wat ik moet kopen maar gewoon mijn geld terug voor de periode waarin het niet werkt.
Ik lees niet dat je ook de methode hebt toegepast om je meteradapter te verwijderen uit Toon®️ en opnieuw te koppelen.
Er zit idd een vervelende bug in het zWAve signaal tussen Toon en deze meteradapter.
Herkoppeling biedt een goede oplossing los van de aankomende update.
Reputatie 6
Badge +2
Beste @Dirk ,

Welkom op het forum. Leuk dat je ons gevonden hebt. Het klopt inderdaad dat er op dit moment een bug is met het uitlezen van slimme meters. De verwachting is dat dit is opgelost in de nieuwste software.

Groeten Chantal

Liefst geen harde reset want dan ben ik de gegevens van bijna 3 jaar kwijt en dat wil ik niet.

Hoi Dirk,

Overigens is dit onjuist.
Een harde reset, door de ketelmodule bij je CV even 1 minuutje stroomloos te maken, geeft geen enkel verlies van instellingen en data.

Geef je echter een fabrieksherstel, dan ben je idd alles kwijt, maar dat is hier niet van toepassing.
Reputatie 7
Badge +9

Hoi Dirk,

Overigens is dit onjuist.
Een harde reset, door de ketelmodule bij je CV even 1 minuutje stroomloos te maken, geeft geen enkel verlies van instellingen en data.

Geef je echter een fabrieksherstel, dan ben je idd alles kwijt, maar dat is hier niet van toepassing.

Hoi Ton,

Wist je dat een hard en zacht reset zelfde effect heeft op Toon? Bij hard reset word de QUI opnieuw opgestart, dit gebeurd echter ook bij een zacht reset.. Viel me laatst op bij mij Toon1.. Overigens zal een zachte restart knopje in de app ook prima moeten kunnen, deze zou dan commando "reboot -f" kunnen draaien, dit forceert een reboot. 🙂
Jazeker, want als het puur zit op een opstart Gui heb ik dat eerder begrepen. Goed dat je het weer even meldt.
En uiteraard innhet menu kan de zachte reset ook geheven worden.
Maar meestal vind ik ff verwijzen naar het zwarte knopje onderzijde Toon®️ ff makkelijker.
En @mAidenstraks bij een Toon2 wordt het nog mooier om een complete reboot te laten plaatsvinden via het rond de 8 sec het zwarte knopje ingedrukt te houden.
Gisteren een software update ontvangen en tot nu toe werkt alles weer zo als voorheen. Even afwachten of het blijft werken.
Reputatie 5
Badge
@Dirk

Fijn te horen dat het met de software update nu goed lijkt te gaan. Mocht je merken dat dit niet het geval is, dan horen we dat natuurlijk graag.

Groet,
Glenn

Reageer