Metersenor werkt niet | Eneco Community
beantwoord

Metersenor werkt niet

  • 17 augustus 2018
  • 7 reacties
  • 155 Bekeken

Tijdens mijn vakantie kwam ik er achter dat mijn metersensor niet werkt want ik ontving geen gegevens meer van het verbruik( stond in vakantiestand ) na een paar dagen.
Vandaag thuis gekomen en direct Toon gecontroleerd op een foutcode maar geen foutcode gevonden.
Bij instellingen staat een groen vinkje dat alles in orde is.
In de meterkast de stekker er uit gehaald en andersom erin geplaatst maar helaas geen resultaat.
Het vreemde is dat het al twee jaar zonder problemen heeft gewerkt de kwaliteit van de verbinding geeft geen enkele ster.
Wat is de oplossing van dit probleem?
icon

Beste antwoord door Brandje 17 augustus 2018, 13:30

mAiden,

Hoe bedoel je verwijderen?
Eerste keer dat ik een echt probleem heb na de installatie twee jaar geleden
[quote=Tersteeg5]mAiden,

Voor je deze methode gebruikt, zo ik eerst Toon een zachte reset geven.
Dat is makkelijker. Druk even op het zwarte knopje onderzijde Toon, dat is meestal voldoende.
Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Aangezien er geen enkele ster staat bij de verbindingskwaliteit. Kan je eens proberen je metermodule eens te verwijderen en opnieuw te koppelen?
mAiden,

Hoe bedoel je verwijderen?
Eerste keer dat ik een echt probleem heb na de installatie twee jaar geleden
mAiden,

Hoe bedoel je verwijderen?
Eerste keer dat ik een echt probleem heb na de installatie twee jaar geleden
[quote=Tersteeg5]mAiden,

Voor je deze methode gebruikt, zo ik eerst Toon een zachte reset geven.
Dat is makkelijker. Druk even op het zwarte knopje onderzijde Toon, dat is meestal voldoende.
Brandje,

Bedankt alles werkt weer ouderwets.
Alleen vandaag een abnormaal hoog verbruik van gas en stroom maar dat zal wel het verbruik zijn vanaf 8 aug.
Nogmaals bedankt en een fijn weekend ?
Reputatie 6
Badge +2
@Tersteeg5

Mooi dat alles weer naar behoren werkt na de tip van @Brandje. De reden dat je nu een piek ziet is omdat het gemiste verbruik nu opgeteld wordt bij het verbruik van vandaag.

Groeten Chantal
Chantal,

Bedankt en een fijn weekend

Mvg Adri
Brandje,

Bedankt alles werkt weer ouderwets.
Alleen vandaag een abnormaal hoog verbruik van gas en stroom maar dat zal wel het verbruik zijn vanaf 8 aug.
Nogmaals bedankt en een fijn weekend ?


Hoi @Tersteeg5

Graag gedaan!
En idd dat is het ingehaalde verbruik van eerder.
Dus vanavond na 24:00 uur zal de zaak weer geheel normaal zijn.

In een volgende update is dit flatline probleem opgelost.
Houdt gewoon de komende dagen je verbruik even extra in de gaten.

Ook een fijn weekend toegewenst!

Reageer