Metergegevens. | Eneco Community
beantwoord

Metergegevens.

• 27 augustus 2018
  • 16 reacties
  • 471 Bekeken

Reputatie 1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 8 reacties
Met enige regelmaat zijn er geen meter gegevens zichtbaar.Een paar weken geleden werden er helemaal geen gegevens meer getoond en moest de meteradapter opnieuw gekoppeld worden.
Deze koppeling ging goed maar bij het testen van de verbinding kwam hij niet boven de 10%,en kreeg ik als suggestie plaats de repeater.
Leuke suggestie maar ik heb geen repeater.
Zijn er op dit forum betere suggesties.
icon

Beste antwoord door ChantalS 27 augustus 2018, 19:18

@wejiniti

Fijn dat je wat extra informatie hebt gegeven. Zoals @Brandje schrijft is de boosdoener de betonnen muur en de afstand tussen Toon en de meetmodule. Ik heb een repeater voor je besteld en deze ontvang je binnen maximaal tien werkdagen.

Groeten Chantal
Bekijk origineel

16 Reacties

Misschien last van flatlines; dan ontstaat er een slechte draadloze zWave verbinding tussen Toon®️ en ne meteradapter.
De nieuwe versie 4.19.10 biedt daar een fix voor.
Reputatie 7
Badge +2
Beste @wejiniti,

welkom op het forum! Jammer om te lezen dat het niet helemaal goed gaat met het meten van je verbruik. Het lijkt er op dat de sterkte van het signaal van de meetmodule niet sterk genoeg is. Ik raad je aan om de meetmodule uit het stopcontact te halen en om te draaien. Mocht dit geen verbetering leveren raad ik je aan om de meetmodule uit Toon te verwijderen via menu - instellingen - energiemeeting - meetmodule en weer toe te voegen.

Groeten Chantal
Reputatie 1
Leuk antwoord klinkt ook interessant maar ik kan er niets mee juist met de nieuwe software krijg ik vrijwel elke dag een melding dat er geen meter info beschikbaar is.
Reputatie 1
Beste ChantalS jou suggestie had ik al uitgevoerd als ingenieur afgestudeerd in informatica heel lang geleden weet ik hoe een en ander werkt.
Bedoel je de richting meetmodule wijzigen?
De ervaring leert dat als je de lengte richting richting Toon®️ kan krijgen, dat dat dan enige versterking van het zWave signaal kan verkrijgen.

Anders zou je toch een repeater moeten gebruiken.
Want 10% is wel erg magertjes.

Overigens hoeveel meter hangt Toon®️ van je meetmodule af?
Reputatie 1
Het probleem is dat de meetmodule in feite buitenshuis zit.Reeds bij de installatie van Toon heb ik aangegeven dat dit wellicht een probleem is.
Wij wonen in een appartement maar de meter kast zit in de hal.Weliswaar op dezelfde verdieping maar er zitten tussen Toon en de adapter wel betonnen muren.De afstand is globaal 10 meter.
Kijk en precies is dat wat ik vermoedde.
Dan zou ik niet verder allerlei zaken uit proberen, maar Eneco vragen een gratis repeater te verstrekken. Want juist de betonnen muren zijn boosdoeners in dit geval.
Is het overigens niet mogelijk de meetmodule net binnenshuis te krijgen met een korte verlenging van het platte snoertje.
Ik neem aan dat je slimme meters hebt?
Reputatie 1
Dank je wel voor je reactie en de bevestiging van mijn vermoedens.
Reputatie 1
De meetmodule verplaatsen is geen optie wegens bouwkundige beperkingen.
Graag gedaan!
Laat je even weten hoe je het uiteindelijk opgelost hebt?
Met name andere (toekomstige) forumleden met een meetmodule buitenshuis hebben hier namelijk baat bij.
De meetmodule verplaatsen is geen optie wegens bouwkundige beperkingen.

Ahhh jammer!
Dan gewoon richten op repeater!
Reputatie 1
Nogmaals dank en je hoort de oplossing.
Reputatie 7
Badge +2
@wejiniti

Fijn dat je wat extra informatie hebt gegeven. Zoals @Brandje schrijft is de boosdoener de betonnen muur en de afstand tussen Toon en de meetmodule. Ik heb een repeater voor je besteld en deze ontvang je binnen maximaal tien werkdagen.

Groeten Chantal
Reputatie 1
Dank je wel Chantal voor de vlotte service.

Groeten Piet
Reputatie 1
Vandaag 31-08-2018 de repeater geïnstalleerd met een geweldig resultaat.
Nu een optimale verbinding met de meet module.
Brandje en ChantalS nogmaals bedankt voor de hulp en snelle service.

Groeten Piet (wejiniti)
Hoi Piet,

Dat doet mij plezier dat je zo’n goed resultaat nu ervaart!?
Dan was het dus echt nodig. ?

Veel plezier weer met Toon®️.

Reageer