Meteradapter koppelen en ontkoppelen | Eneco Community

Meteradapter koppelen en ontkoppelen

Reputatie 7
Badge +6
Beste forumgebruikers,

Dit topic is bedoeld om naar toe te verwijzen wanneer iemand de meteradapter opnieuw moet koppelen. Wanneer jullie aanvullingen, opmerkingen of verbeteringen hebben, stel ik het op prijs dat je het in dit topic laat weten. De bedoeling is om meerdere van dit soort topics aan te maken, zodat we elkaar beter van dienst kunnen zijn wanneer er iets met Toon aan de hand is.

Meteradapter ontkoppelen: Haal de p1 kabel uit de meteradapter en haal de meteradapter uit het stopcontact. Steek de meteradapter in een stopcontact, in de buurt van Toon. Ga op Toon naar Menu -> Meer -> Systeem ->Energiemeters. Druk op wijzigen onder ‘’verbonden met stroom en gas’’.

Druk in het volgende scherm ‘’Energiemeters – Wijzigen’’ op verwijderen. Dan kom je in een ander scherm ‘’Meteradapter Verwijderen’’, hier druk je ook op verwijderen. Je meteradapter is nu ontkoppeld.

Meteradapter installeren: Nu kun je de meteradapter weer terughangen in de meterkast en de p1 kabel opnieuw bevestigen. In het scherm ‘’Energiemeters Wijzigen’’ zie je nu staan dat de meteradapter niet geïnstalleerd is. Hier druk je op wijzigen en in het scherm ‘’Meteradapter Installeren’’ drukt je op koppelen. Vervolgens druk je een aantal malen het knopje op de meteradapter in. Daarna kunt je op de Toon kiezen voor controleren. Zie je een uitroeptekening? Dan is de koppeling niet gelukt. We adviseren dan de stappen onder Meteradapter installeren nogmaals uit te voeren maar in dit geval de meteradapter dicht bij de Toon te hangen.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

103 Reacties

Heb Toon sinds gisteren en heb nu al 2 x de boel opnieuw moeten koppelen omdat er een driehoek in het display komt dat er geen verbinding is.Krijgt hem wel makkelijk terug naar het opnieuw installeren.Hoop niet dat het de hele tijd door gaat.
Over welke driehoek hebben we het hier?
Die voor de verbinding van WiFi of geen verbinding met je adapter via zWave protocol?
Dankje, geen verbinding met de energiemeters.
Hoeveel meter bevindt zich de adapter van Toon af?
De monteur heeft Toon wel werkend achter gelaten?
Badge +5
Hé, da's handig zo'n topic maar wat jammer dat ik dit 14 dagen later pas zie!

@Folkert, is er iets te bedenken om meer van dit soort topics in een rubriek bij elkaar te houden in een soort van vraagbaak of FAQ bijvoorbeeld: "Als er iets met Toon is".
Het zou fijn zijn als niet alleen ik maar ook andere vooral nieuwe forumleden, die een vaak voorkomend probleem met Toon, Slimme Stekkers of Hue hebben, dit heel gemakkelijk vinden.
Graag je reactie.
Jahoor, werkend achter gelaten.
Toon in de kamer uiteraard en de rest in de meterkast zit een meter of 2 tussen ongeveer.
Kan ook niet verder uitelkaar.
T. Berends wrote:

Jahoor, werkend achter gelaten.
Toon in de kamer uiteraard en de rest in de meterkast zit een meter of 2 tussen ongeveer.
Kan ook niet verder uitelkaar.

Dan zou je een perfect werkende configuratie moeten hebben.
En verder uit elkaar is nergens voor nodig!

Ben je simpelweg na het driehoekje begonnen de adapter te verwijderen?
Heb je nauwgezet de verwijderings volgorde, in de opening van dit topic gemeld, gevolgd?
Hoe raar ook maar heb je de adapter tijdens verwijdering en opnieuw aanmelden zo dicht mogelijk bij Toon gehouden?
Klopt, niet zoals hier beschreven wist ik niet. Ga het als het weer gebeurt zoals hier boven doen hoop dat het dan beter is. Laat het je nog even weten. Nogmaals bedankt.
Een keertje een driehoekje als Toon net is geïnstalleerd, daar moet je maar niet opletten.
Vaak is het na enkele minuten gewoon verdwenen.

Als alles is ingeleerd zal het gewoon wegblijven!
Reputatie 7
Badge +6
@Yobotje

Dat is zeker een goed idee, ik ben van plan om een soort van sticky topic aan te maken en dan te verwijzen naar dit soort topics, dus dat gaat zeker gebeuren, zodra we iets meer content geplaatst hebben ;)
Dat je dit topic nu pas ziet heeft er ook mee te maken dat ik deze op een afgeschermd gedeelte heb gemaakt van het forum en het verplaatst heb toen het af was. Hierdoor was het topic al een paar dagen oud, toen het op het forum terecht kwam.
Badge +5
Folkert wrote:

@Yobotje

Dat is zeker een goed idee, ik ben van plan om een soort van sticky topic aan te maken en dan te verwijzen naar dit soort topics, dus dat gaat zeker gebeuren, zodra we iets meer content geplaatst hebben ;)
Dat je dit topic nu pas ziet heeft er ook mee te maken dat ik deze op een afgeschermd gedeelte heb gemaakt van het forum en het verplaatst heb toen het af was. Hierdoor was het topic al een paar dagen oud, toen het op het forum terecht kwam.

@Folkert, een goed plan. Zal zeker vruchten afwerpen, bedankt voor je uitleg. 😉
Net thuis van het werk weer de hele dag geen verbinding gehad!
Maar eens opnieuw proberen.
Nu geeft hij geen gasverbruiker aan.
Iemand een idee.
Geeft geen storing aan.
Reputatie 7
Badge +6
@T. Berends,

Fijn dat je ons op de hoogte houdt.
Ik heb meegekeken en zie dat het gasverbruik hapert, er zitten grote gaten in het verbruik. Apart, want elektriciteit wordt wel goed weergegeven zoals ik het zie.
Je hebt er al veel aan gedaan waarvoor mijn dank. Ik zorg dat er contact met je opgenomen wordt, zodat een monteur de situatie kan bekijken. En ookal is het een kleine afstand tussen de meterkast en Toon, wie weet helpt toch een repeater.
Je hoort van ons!
Oké,Dankje!
Wacht even af.
Reputatie 1
Badge
Ik kreeg ooit als tip toen mij dit overkwam, om de stekker er even een paar seconden uit te halen. Dan er weer in. Dat heeft bij mij toen wel geholpen.
Badge +5
huisje28 wrote:

Ik kreeg ooit als tip toen mij dit overkwam, om de stekker er even een paar seconden uit te halen. Dan er weer in. Dat heeft bij mij toen wel geholpen.

En welke stekker bedoel je dan huisje28?
Helpt bij mij allemaal niks! Word er nu al behoorlijk flauw van.
Reputatie 1
Badge
Yobotje wrote:

huisje28 wrote:

De stekker die de meters/sensoren van stroom voorzien. Een soort harde reset dus.
Badge +5
huisje28 wrote:

Yobotje wrote:

huisje28 wrote:

De stekker die de meters/sensoren van stroom voorzien. Een soort harde reset dus.

Hallo Huisje28, dat is geen harde reset maar verstoring van de meting.
Ik zou je willen adviseren om het begin van dit topic nog eens goed te lezen. De kreet harde reset heeft te maken met de stekker van de keteladapter één minuut uit het stopcontact te halen waardoor Toon zich weer opnieuw instelt en begint met opnieuw inregelen. Vaak "harde reset" genoemd.;)
Wacht nog steeds op iemand die langs komt.
Moet 2 of 3x per dag koppelen en ontkoppelen lijkt me toch niet de bedoeling!
Reputatie 7
Badge +6
@T. Berends,

Sorry voor het ongemak dat je nog niets hebt vernomen over de afspraak. Ik ga ervan uit dat je uiterlijk morgen meer hoort van mijn collega's van de planafdeling.
Dankje
Vandaag monteur langs geweest alles vernieuwd.hoop dat het nu goed is!
Erg tevreden over de service!
Fijn dat alles nu hersteld is!
Hopelijk blijft alles het doen.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen