Ik ben al een aantal dagen af en aan bezig met het installeren van mijn (tweedehands) Toon.
Vooralsnog gaat alles goed, ik krijg de meteradapter prima gekoppeld met Toon, deze kunnen prima communiceren, alleen krijgt de toon geen elektriciteit of gas data binnen.
Ik heb talloze keren geprobeerd om de meteradapter opnieuw toe te voegen, maar jammer genoeg lukt het telkens niet om meterstanden uit te lezen. Ik heb een keer geprobeerd om op de stap die vraagt om de meteradapter aan te sluiten op de p1 poort van de slimme lezer, op controleren te drukken zonder dat deze is ingeplugd en in dat geval geeft hij een groen vinkje terwijl hij niet eens is ingeplugd (zie filmpje). Verder lijkt mij dat de Toon is gekoppeld aan de meteradapter aangezien hij 5 sterretjes aangeeft wanneer hij is ingeplugd en maar 0 sterretjes wanneer deze niet is ingeplugd, maar geeft hij geen firmwareversie aan in het software scherm (zie foto). Is het noodzakelijk om de meteradapter te vervangen en zou ik dit indien nodig met een moderator kunnen regelen?
Filmpje: https://photos.app.goo.gl/NOgPcp34SyjCfnCn1
Beste antwoord door Brandje
Bel even en je krijgt de juiste toegezonden.