beantwoord

Meteradapter geeft geen meterstanden

Badge
EDIT: Typfoutje in de titel wil moet natuurlijk weg

Ik ben al een aantal dagen af en aan bezig met het installeren van mijn (tweedehands) Toon.
Vooralsnog gaat alles goed, ik krijg de meteradapter prima gekoppeld met Toon, deze kunnen prima communiceren, alleen krijgt de toon geen elektriciteit of gas data binnen.

Ik heb talloze keren geprobeerd om de meteradapter opnieuw toe te voegen, maar jammer genoeg lukt het telkens niet om meterstanden uit te lezen. Ik heb een keer geprobeerd om op de stap die vraagt om de meteradapter aan te sluiten op de p1 poort van de slimme lezer, op controleren te drukken zonder dat deze is ingeplugd en in dat geval geeft hij een groen vinkje terwijl hij niet eens is ingeplugd (zie filmpje). Verder lijkt mij dat de Toon is gekoppeld aan de meteradapter aangezien hij 5 sterretjes aangeeft wanneer hij is ingeplugd en maar 0 sterretjes wanneer deze niet is ingeplugd, maar geeft hij geen firmwareversie aan in het software scherm (zie foto). Is het noodzakelijk om de meteradapter te vervangen en zou ik dit indien nodig met een moderator kunnen regelen?

Filmpje: https://photos.app.goo.gl/NOgPcp34SyjCfnCn1
icon

Beste antwoord door Brandje 30 mei 2018, 19:54

Precies, die 0401 is niet geschikt voor slimme meters, zoals ik al vermoedde.
Bel even en je krijgt de juiste toegezonden.

Bekijk origineel

7 Reacties

Ik zou je adviseren een abo te nemen om zo aan de klantenservice te vragen een nieuwe juiste meteradapter te kunnen sturen.
Daarvoor moet je bellen met 088 895 59 59

Jij hebt nu vermoedelijk een meteradapter die enkel geschikt is voor domme energiemeters.

Ook is van belang het juiste witte kabeltje te hebben. Die moet 4 aderig zijn en de aders mogen niet geswitcht zijn.

Je gaat dat aan op maandbasis; kost 4,50 p/m en is per maand opzegbaar.

Denk ook even aan een update voor je Toon®️.
De laatst uitgerolde versie is nu 4.16
@michaelology
Welkom op de Toon community en wat leuk dat ook jij Toon aan de muur hebt hangen 😃.
Minder leuk is natuurlijk dat je het verbruik nu niet kunt inzien!

Wat @Brandje aangeeft kun je hiervoor inderdaad beter met ons bellen via 088 - 859 59 59 en een abonnement afsluiten.
Belangrijk om te weten is wat voor type meteradapter (in nieuwe software meetmodule) je hebt. Het typenummer vindt je aan de achterkant van de meteradapter (reeks cijfers achter pn: ).

Ben je verder ook klant van Eneco? Niet dat het wat uitmaakt voor Toon, maar we hebben dan nou eenmaal meer inzichten in de werking van je meters mocht het daar aan liggen.

Groet, Urgel
Tja het is jammer genoeg nog steeds niet mogelijk om losse onderdelen te bestellen via Eneco/Quby en moet je daarvoor op markplaats zijn (voor 2e hands losse onderdelen).
Badge
Urgel wrote:

@michaelology
Welkom op de Toon community en wat leuk dat ook jij Toon aan de muur hebt hangen 😃.
Minder leuk is natuurlijk dat je het verbruik nu niet kunt inzien!

Wat @Brandje aangeeft kun je hiervoor inderdaad beter met ons bellen via 088 - 859 59 59 en een abonnement afsluiten.
Belangrijk om te weten is wat voor type meteradapter (in nieuwe software meetmodule) je hebt. Het typenummer vindt je aan de achterkant van de meteradapter (reeks cijfers achter pn: ).

Ben je verder ook klant van Eneco? Niet dat het wat uitmaakt voor Toon, maar we hebben dan nou eenmaal meer inzichten in de werking van je meters mocht het daar aan liggen.

Groet, Urgel

Het type nummer is PN 6500-1102-0401
Ik hoop dat dit enige extra duidelijkheid biedt. Ik ben geen klant bij eneco en heb ook geen toon abonnement. Ik zou allereerst graag de toon werkend aan mijn muur willen hebben voordat ik een abonnement afsluit (welke mij zeker handig lijkt hoor, maar als het niet werkt lijkt het me een beetje weggegooid geld).
Badge
Brandje wrote:

Ah handig, bedankt allemaal!
Suc6 met bellen en denk ook aan het kabeltje. Er zijn foute exemplaren in roulatie en desgevraagd verzendt Eneco die gewoon ook mee.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen