Meetmodule werkt niet meer na plaatsing slimme meter. | Eneco Community
beantwoord

Meetmodule werkt niet meer na plaatsing slimme meter.

• 16 september 2019
  • 9 reacties
  • 278 Bekeken

• Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Alle tips op dit forum heb ik gelezen en uitgeprobeerd mbt het resetten, opnieuw installeren en het uitproberen van een andere 4-derige aansluiting. Ook via de Servicedesk van Eneco ben ik telefonisch bijgestaan om dit te doorlopen, er zou me nog een nieuw 4aderig snoertje worden toegezonden wat ik niet heb ontvangen, inmiddels heb ik dit al met een ander nieuw 4aderig snoertje uitgeprobeerd wat niet mocht baten. Ik denk dat het aan de uitleesmodule zelf ligt, ik heb een abonnement en hoop dat ik een nieuwe uitleesmodule toegezonden kan krijgen.

Bij voorbaat dank
icon

Beste antwoord door Folkert 17 september 2019, 09:24

@M1k3

Welkom op de Eneco community! Ik heb een nieuwe p1 kabel en een nieuwe meetmodule voor je besteld. Dit kan maximaal 10 werkdagen duren, maar in de regel duurt dit enkele dagen.
Hier kun je de instructies vinden wat betreft het ontkoppelen van je oude meetmodule en het koppelen van je (nog te ontvangen) nieuwe. Wanneer je nog vragen hebt, dan zie ik deze graag verschijnen!

Groet,

Folkert
Bekijk origineel

9 Reacties

Of het aan de meetmodule ligt kan zo gecontroleerd worden.
Wat is het typenr? Kijk even op de achterzijde van deze meetmodule.
Opvallend is dat hij in het stopcontact een zacht maar hoorbare pieptoon geeft.

Thx voor de foto!

Een meetmodule wat eindigt op 7200 is wèl geschikt voor slimme meters.

Maar een hoorbare pieptoon komt meer voor en dat is het sein om deze meetmodule te vervangen.

Vraag er dan wel meteen een nieuw snoertje bij, want een eigen 4 aderige kabel is prima, maar de 4 aders mogen niet geswitcht zijn. Vooral bij telefoonkabeltjes komt dat nog wel eens voor.
Reputatie 7
Badge +6
@M1k3

Welkom op de Eneco community! Ik heb een nieuwe p1 kabel en een nieuwe meetmodule voor je besteld. Dit kan maximaal 10 werkdagen duren, maar in de regel duurt dit enkele dagen.
Hier kun je de instructies vinden wat betreft het ontkoppelen van je oude meetmodule en het koppelen van je (nog te ontvangen) nieuwe. Wanneer je nog vragen hebt, dan zie ik deze graag verschijnen!

Groet,

Folkert
Bedankt voor de vlotte service Folkert en ook Brandje voor het advies 👍🏼
Goedrnavond, ik heb tot nu toe nog niets ontvangen. Ik hoop dat ik het komende week kan verwachten. Dan zal ik nog van me laten horen en of het allemaal is gelukt met de installatie.

mvg,

Mike
Reputatie 6
Badge +1
@M1k3

Heb je nu nog niets ontvangen? Dan is er iets niet goed gegaan bij ons. Ik zorg dat je deze week een nieuwe meetmodule plus P1 kabel ontvangt.

Excuses voor het ongemak.

Groeten, Tina
Tina bedankt, alles netjes ontvangen en de installatie is goed gegaan.
Reputatie 6
Badge +2
@M1k3

Fijn dat je de meetmodule en kabel ontvangen hebt en dat alles naar behoren werkt ☺

Groeten Chantal

Reageer