Meetmodule koppelen lukt niet | Eneco Community
vraag

Meetmodule koppelen lukt niet

• 19 mei 2019
  • 6 reacties
  • 497 Bekeken

Badge +1
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 4 reacties
Goede dag.

Ik zit sinds vrijdag zonder meeting van gas en stroom. Het bleek dat mijn meetmodule niet meer gekoppeld was met Toon. Ik heb op alle mogelijke manieren geprobeerd de module te koppelen. Heb het geprobeerd met herstellen, Ik heb de module bijna naast mijn Toon gehangen. Maar ik blijf bij alles krijgen " mislukt" .
Ik denk nu dat mijn meetmodule defect is. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen.
Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet John.

6 Reacties

Ken je deze beschrijving/methode?

https://forum.eneco.nl/storingen-en-oplossingen-112/nieuwe-meetmodule-installeren-ontkoppelen-en-koppelen-19826

Ook is het van belang dat sls Toon®️ er om vraagt dat je het zwarte knopje 3 keer heeeeel snel en heeeeel kort indrukt.

Overigens kan je via dit forum bij een moderator een nieuwe meetmodule aanvragen.
Badge +1
Hallo Brandje,

Dank je voor je snelle replay.
Vwb de nieuwe manier van koppelen/ontkoppelen, zijn,,punt 1 t/m 4 niet van toepassing. Er is nl niets gekoppeld. Dan het werkelijke koppelen. Dat lukt dus totaal niet. Ook niet met het 3x snel indrukken van het zwarte knopje. Ik ben zelf van mening dat de module defect is.

Met vriendelijke groet John.
Reputatie 6
Badge +2
Hi @John1963

Welkom op het forum! Goed dat je al een aantal handeling hebt geprobeerd om de meetmodule te koppelen. Gaan de ledlampjes kort branden als je de meetmodule in het stopcontact steekt ? Ook raad ik aan om een reset te doen van Toon zelf via de ketelmodule bij de ketel. Die haal je dan 30 seconden van de stroom af.

Mocht dit niet de oplossing zijn wil ik je vragen om je klantnummer in je profiel toe te voegen. Dan kijk ik graag verder.

Groeten Chantal
Badge +1
Hoi Chantal,

Als ik de module in het stopcontact doe, Gaan inderdaad alle 2 de ledjes kort branden. Daarna doe ik het andere. Op Toon bij het koppelscherm op koppelen drukken en daarna op de module een aantal keer kort op het zwarte knopje drukken. Dit werkt dus niet. Vwbt de reset van Toon. Ik ben nu op m'n werk. Als ik vanavond thuis ben, ga ik dit gelijk proberen. Ik hou je op de hoogte. Alvast bedankt.

Grtjs John.
Reputatie 6
Badge +2
@John1963

Zit de meetmodule in een stopcontact binnen 2 meter van Toon ? De afstand voor het koppelen en de snelheid van het drukken heeft veel invloed.

Groeten Chantal
Badge +1
Hoi Chantal,

Alles, maar dan ook alles heb ik gedaan wat ik tegen ben gekomen aan tips en tricks om de module te koppelen. Dus ook binnen de 2 mtr van Toon. Hjj hangt nu 5 cm van Toon af. Het enige wat ik nog ga proberen is Toon resetten.
Daarvoor hou ik je nog op de hoogte.

Mvg John.

Reageer