MAC-adres van TOON wijzigt steeds | Eneco Community
vraag

MAC-adres van TOON wijzigt steeds

Toon eerste bericht

29 Reacties

Reputatie 7
Badge +8
ThehogNL wrote:

Zelf zou ik nog steeds een ander kanaal proberen, kanaal 6 inderdaad of kanaal 1(waar ik zelf beter ervaring in heb). Vanuit de theorie zou dit niks uitmaken maar helaas merk je wel vaker issue's met de toon op een hoger kanaal.

Zelf heb ik wel eens gekeken hoever ik mij kanaal kon brengen voordat Toon zijn verbinding kwijt raakte, als ik over de 9 ga begint mijn Toon1 al moeilijk te doen, dat hij geen internet verbinding heeft.
Eigenlijk daarna nooit meer naar gekeken, zal vanavond is de test doen met Toon2, ondanks de onveranderde WiFi chipset ben ik toch eens benieuwd.
Reputatie 5
Badge +3
Het zou theoretisch te maken kunnen hebben met 802.11n waarbij de sub-channel bij kanaal 9 en hoger wellicht out-of-reach (> kanaal 13) komt voor de toon.
Goedemorgen allemaal.
Gisteren wat druk gehad, maar goed nieuws. Mijn Toon is nog steeds verbonden sinds zondag 16.:00 uur. Eigelijk raar dat ik daar blij mee ben maar toch.

Veranderingen in de situatie:
  • WiFi naar kanaal 1
  • Onderhoudsfunctie van modem uitgeschakeld (reset om 4:30 Maar storingen werden niet beperkt tot de nacht, verre van zelfs)
Harde reset laat ik denk ik maar even wachten, hij doet het eindelijk langer dan 24 uur.

Ik wil jullie graag bedanken voor de tips en jullie snelle reactie's.
Tot nu toe werkt de Wifi nog perfect. Denk dat het op kanaal 1 zetten een hoop geholpen heeft.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen