Live updates komen niet binnen | Eneco Community

Live updates komen niet binnen

• 8 oktober 2012
  • 42 reacties
  • 2113 Bekeken

• Komt hier vaker (level 8)
  • 90 reacties
Even een vraag

de live update's komen niet binnen op mijn toon.
ik heb vandaag voor de 2e keer even uit nieuwsgierigheid de toon van de muur gehaald,
om te kijken of hij dan informatie gaat verzamelen en warempel dat deed hij ook.
nu geeft een een totaal ander beeld van de besparing wel realistiser dan de vorige.

ik geloof alleen niet dat het normaal is dat ik hem elke maand van de muur trek om zo een juiste update te krijgen

nu is ook de vraag hebben jullie dit ook? Of ben ik de enigste????

Gr kevin

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

42 Reacties

Reputatie 3
Badge
van de muur halen moet je mooit doen als dit niet nodig is. resetknopje onder de toon ook niet. is trouwens een reset met behoud van gegevens. wat bedoel je met live updates? weer/verkeer of info over je gebruik?
Jeroen,

ik begrijp dat het onnodig is om de toon van de muur te halen !
maar als hij nu al 2 maanden aangeeft dat het verbruik hetzelfde is maar volgens het geschatte verbruik veel lager zou moeten zijn,  het is toch raar dat hij dit doet?
nu geef ik hem even een harde rest met behoud van gegevens en nu geeft hij wel de juiste gegevens weer,
waarom nu wel???? En niet automatische ???? 
Ik zou graag reacties willen zien van andere forum leden die hem ook even van de muur willen halen en zo controleren of hij dan ander verbruiksgegevens
ophaald, want als dat nou zoo blijkt te zijn dan zit er waarschijnlijk en foutje in de software die de gegevens op moet halen.

gr
Reputatie 3
Badge
bij mij was een harde reset ook nodig. was alleen nog binnen de 2 maanden en dus zou ik normaal gesproken nog niets moeten zien. met jou verhaal betwijfel ik of de live updates wel binnekomen zonder reset. eneco zegt van wel maar ga nu wel twijfelen. medeforumleden. jullie ervaringen? je brengt een goed punt binnen kevin. raak ook benieuwd. zal direct is harde reset geven aangezien er een nieuwe maand is.
Heb de vorige maand ook niks ontvangen,
maar mag er toch vanuit gaan dat hij elke dag kijkt hoe de prognose is van het verbruik.
zodat het realistiser is dan 1 keer in de maand
Reputatie 2
Badge +2
Ik heb hem om te testen ook even van de muur gehaald maar er kwam niets binnen. Ik weet niet of het nog van invloed is dat ik een paar weken geleden een fabrieks reset moest doen en daarna dus sowiezo alle data kwijt was.
Reputatie 3
Badge
Hier knopje onderin gebruikt. geen gegevens veranderd bij status verbruik. Ik denk nog 1x het knopje indrukken aangezien ik in ander topic ook aangeeft dat ik problemen heb met instellingen die niet bewaard blijven.

ja hoor. moest toon helemaal opnieuw activeren. dit heb ik net gedaan. alles opnieuw moeten instellen. rare was wel dat berichten bewaard blefen en me archief qua verbruik? on topic.

kreeg daarna wel een bericht met nieuw statusverbruik wat zichtbaar was en gas prijzen die aangepast zouden zijn???? ik vind het allemaal maar heel vreemd. weer en verkeer doen het wel.
Reputatie 3
Badge
Bij mij na 3 maanden nog geen update van de verbruiksgegevens.
Ik heb weinig zin om Toon van de muur af te halen of een reset te geven.
Als je de update van de gegevens zonder reset niet te zien krijgt, dan zit er gewoon in dikke bug in de software.
Reputatie 3
Badge
hmay,

heb je dit bericht gelezen. (onderstaand). ben wel blij dat ik niet de enige ben met het probleem mbt de status update. Toch ben ik benieuwd wat er gebeurd als jij de knop onder de toon gebruikt. ;)

Feiten nog 1 maar op een rij voor de moderator.

1x reset knopje indrukken betekend dat er niets veranderd. Fijn als toon een keer vastloopt. BIj mij veranderde wel dat het statusverbruik zichtbaar werd. Gebeurde niet zonder harde reset. Ook is de meter met onjuiste waarden soms weer zchtbaar. moet hem ipv 300 naar 480 veranderen. niet altijd en dat is het rare.

2x knopje snel indrukken betekend dus dat je toon opnieuw moet instellen. moest de internetverbinding opnieuw koppelen, meteradapter was nog gekoppeld en na activatie dmv code was toon gereed.

bewaard bleven ouden berichten maar er kwamen ook nieuwe. 4 nieuwe berichten.
1.toon is geactiveerd
2. toon heeft nieuwe update ontvangen gas
3. toon heeft nieuwe update ontvangen stroom
4. toon heeft niuwe update ontvangen  nieuw tarief gas
bewaard bleven de instellingen voor weer en verkeer.

kan een moderator uitleg geven over deze berichten en alles wat ik hier benoem?

Ik ging nog even lanfs de instellingen om nogmaals te controleren om ik de meteradapter goed ingesteld had. Wist ik bijna zeker. Nee hoor was weer op de standaard instellingen gezet terwijl ik hem nog gecontroleerd had bij activatie.???
Je kan hem gewoon los klikken en er daarna weer op doen
hij onthoud alles dus je raakt niks kwijt heb dit proef ondervindelijk ondervonden.
hij start wel volledig opnieuw op, 

gewoon doen dan ben je weer up to date zal maar zeggen ;-)
Gr. Kevin
Reputatie 3
Badge
Probleem is wel dat uiteindelijk de verbinding losjes gaat laten. Je krijgt wrijving wat niet ten goede komt van de contactpunten. de resetknop onder de toon zou moeten doen wat jij doet doormiddel van loskoppelen.
Reputatie 3
Badge
Jeroen,

Ik blijf er lekker vanaf, ik heb geen zin om al mijn data te verliezen. :p
Probleem is wel dat uiteindelijk de verbinding losjes gaat laten. Je krijgt wrijving wat niet ten goede komt van de contactpunten. de resetknop onder de toon zou moeten doen wat jij doet doormiddel van loskoppelen.

het punt is dat we iets proberen aan te geven wat opgelost moet worden in de software van toon,
dat het gevolg is dat de contacten slijten. Is ver gezocht. Maar dat moet mensen er niet van weerhouden om het te kunnen testen
Reputatie 3
Badge
Eenmalig is natuurlijk geen probleem maar als mensen dit maandelijks gaan doen. Tja ik weet het niet. Ik had een eerste update van toon wel verwacht. maar ja moet ik daarvoor ook eerst toon van de muur trekken voor deze hier binnen komt? 😉
Reputatie 3
Badge
Je kan natuurlijk ook even de voedingsadapter bij de ketelmodule van de prik af halen. 
Dat ga ik morgen maar eens proberen..
Eenmalig is natuurlijk geen probleem maar als mensen dit maandelijks gaan doen. Tja ik weet het niet. Ik had een eerste update van toon wel verwacht. maar ja moet ik daarvoor ook eerst toon van de muur trekken voor deze hier binnen komt? ;)

dat weet je dus pas als je het geprobeerd hebt!
ik trek hem er volgende maand gewoon weer netjes er vanaf netzolang totdat het vanzelf gaat 
zoals het hoort en anders is de 3,5 euro per maand ook niet nodig.
Reputatie 2
Badge +1
@Kevin

Op dit moment zit er een bug in het advies. Op het moment dat je een reset uitvoert wordt het advies opnieuw berekend. Op het moment dat de Toon van het stroom gaat zal er een reset plaatsvinden (dus ook als je hem van de muur haalt). We werken aan een oplossing voor dit probleem in een volgende update.
Reputatie 3
Badge +4
Wordt er nog doorgegeven wanneer er een update plaats gaat vinden of heeft plaatsgevonden. Binnen mijn 2 maanden werkt alles nog steeds naar wens maar heb inderdaad niet veel trek om hem van de muur af te gaan halen voor allerlei zaken.
Reputatie 3
Badge
Dit zal je wel via het forum vernemen en later in de nieuwsbrief denk ik.  Ook de moderators zouden ons berichten als er een update was. Schat zelf zo rond de introductie van de app.
Reputatie 2
Badge +1
@tursiops

Als er een update beschikbaar is wordt er een bericht naar Toon gestuurd. Naar aanleiding van het bericht kan je Toon updaten.
Je hoeft Toon in geen enkel geval van de muur te halen.
Reputatie 3
Badge
@joep,

Die update moet komen zonder toon van de muur te halen, maar nu zou ik ook berichtjes moeten krijgen zonder toon te resetten zoals we al eerder hebben besproken. Wat is het verschil tussen een software update of status update berichten?
Badge
Heb de TOON ook al 3 maanden. En waar ik op zit te wachten is de update om te zien of ik goed zit tov het geschatte verbruik. Helaas kan ik daar nog geen gebruik van maken. Als ik die optie aanklik dan geeft de TOON aan dat het nog wacht op de update van Eneco. Ik begrijp dat er een bug in de updates zit. Ik ga mij afvragen of ik nog voor het einde van het jaar het 'Duimpje' kan zien of niet. Mijn gevoel zegt mij dat het pas in het nieuw jaar is en heb ik voor dit jaar niks aan de TOON gehad.

gr, Ton
Reputatie 3
Badge
Bij mij kwam deze beschikbaar na een reset maar de kans dat alle data verloren is.
Ik heb hem voorzichtig aan de onderkant van de muur getrokken
en ja hoor hij geeft de info aan, met behoud van info.

gewoon doen
gr kevin
Reputatie 3
Badge
Fijn. Jammer dat dit op dit moment de manier was. In het begin had ik het idee dat alleen ik er last van had maar ben gelukkig niet de enige.
Badge
Zojuist de TOON ook voorzichtig aan de onderkant van de muur afgehaald. Even gewacht en weer erop gezet. Vervolgens laten opstarten. Alle voorgaande gegevens weg! En vervolgens geen updates onvangen! Als het zo moet dan gaat de TOON de deur uit en komt er gewoon een 'NEST' thermostaat aan de muur!