Live updates komen niet binnen | Eneco Community

Live updates komen niet binnen

  • 8 oktober 2012
  • 42 reacties
  • 2105 Bekeken

  • Komt hier vaker (level 8)
  • 90 reacties
Even een vraag

de live update's komen niet binnen op mijn toon.
ik heb vandaag voor de 2e keer even uit nieuwsgierigheid de toon van de muur gehaald,
om te kijken of hij dan informatie gaat verzamelen en warempel dat deed hij ook.
nu geeft een een totaal ander beeld van de besparing wel realistiser dan de vorige.

ik geloof alleen niet dat het normaal is dat ik hem elke maand van de muur trek om zo een juiste update te krijgen

nu is ook de vraag hebben jullie dit ook? Of ben ik de enigste????

Gr kevin

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

42 Reacties

Reputatie 7
Badge +6
@Ton

Het advies voor klanten meter slimme meters is uitgeschakeld, deze functie zit nog in de testfase. Ik ga voor je navragen wanneer dit opgeleverd wordt.
Reputatie 3
Badge
Wie van de moderaors ging ook alweer specifiek over toon? anders even priveberichtje erna doen.
Badge
Hier nog steeds geen advies update. In de grafiek staat wel een rode lijn wat het ingeschatte verbruik zou moeten zijn. In het menu bij 'Status verbruik' staat dat TOON het ingeschatte verbruik heeft ontvangen maar wacht op 2 volle maanden ondanks dat ik op mijn TOON ruim 3 maanden verbruikgegevens heb staan! Wanneer kan ik die update ontvangen? Volgens 'Mijn Eneco' zou ik de jaarnota in Maart 2013 ontvangen maar dan zijn er al 8 maanden verbruik aan vooraf gegaan! Bij het Eneco GroenAdvies Team van TOON weten ze het ook niet meer!
Reputatie 3
Badge
Vind alleen soms zo jammer dat medewerkers iets beloven of roepen terwijl ze het niet waar kunnen maken of niet weten. Geld natuurlijk niet alleen voor eneco. Liever iemand die toezegd het te gaan navragen en dan netjes terugbelde dan iemand die iets zegt en vertrouwen in concument schaat
Reputatie 2
Badge +1
@bernard
Bedankt voor het meedenken.

We werken zelf ook met een soortgelijk systeem. De basis is bij iedereen bekent en wordt up to date gehouden door trainingen en briefings.
Reputatie 3
Badge +3
@joep : je uitleg over de verschillende lijnen is helder. Toch denk ik dat in iedergeval de basis (de veel gestelde  vragen) wel bekend zou moeten zijn bij de personen die klantcontacten onderhouden. Alle detailleert is dan inderdaad even contact met de specialist.

Bij ons op het werk maakt iedereen  gebruik van een soort wiki. Alle veelgestelde vragen staan daar op met de bijbehorende uitvoerende afdelingen en werkwijzen. Wellicht is dat voor jullie ook een idee?
Reputatie 3
Badge +3
@joep, je geeft aan dat de mogelijkheid tot opslaan van gegevens onderzocht word. 
Ik denk dan gelijk aan een soort van cloud achting iets.  Zijn de gegevens weg, even connect met de cloud en je bent weer up-to-date

mooi voorbeeld hiervan is icloud van Apple.
Reputatie 3
Badge
@ton dus tijdelijk was je data verdwenen? Blijft lekker vreemd allemaal. Hopelijk komt de 1e update snel. Wil toon optimaal kunnen gebruiken.
Reputatie 2
Badge +1
@bernard

We werken met verschillende “lijnen” binnen de klantenservice. Een eerste, tweede en derde lijn. Toon valt onder het GroenAdvies Team wat je als een tweede lijn kunt zien. Omdat niet elke medewerker alles tot detail van Toon kan weten, is het soms nodig om een specialist op het specifieke onderwerp te raadplegen. Dan bellen we de klant liever later terug met het juiste antwoord.

Is dit een antwoord op je vraag?
Badge
@Joep

Omdat de gegevens van de afgelopen 3 maanden van mijn TOON toch verloren waren gegaan heb ik vanwege een interne verbouwing de TOON weer van de muur afgehaald.
Zojuist heb ik de TOON weer op eenandere plek aangesloten en is de TOON weer opgestart. Wat schetst mijn verbazing...mijn gegevens vanaf juli 2012 zijn weer in de grafieken af te lezen! Ik zou nu toch wel de update moeten gaan ontvangen omdat er minimaal 2 maanden verbruik gemeten is!
Reputatie 2
Badge +1
Na een reset hoort Toon niet de gegevens te verliezen. Helaas zijn er enkele gevallen bekend waar dit wel gebeurd is. Zoals Jeroen Ruiter aangeeft zijn we deze situatie aan het onderzoeken.
Op dit moment is het niet mogelijk om verloren verbruik opnieuw in Toon te zetten. Dit is al meerdere keren aan ons doorgegeven als tip, en we zijn deze mogelijkheden aan het onderzoeken.

De Live Updates zijn veel meer dan het advies van het termijnbedrag. Onder de Live Updates vallen bijvoorbeeld ook het meten van het verbruik, het opslaan van het verbruik in de grafieken en de weer – en verkeersdiensten.

Het advies van het termijnbedrag komt automatisch na een periode van twee maanden waarin verbruik is gemeten. Als de Toon terug gezet wordt naar de fabrieksinstellingen, of door andere reden het verbruik gewist wordt gaan deze twee maanden opnieuw in.
Het is dus niet de bedoeling om Toon te resetten of van de muur te halen.
Reputatie 3
Badge +3
@eneco :
Dit keer even een kritische vraag : Hoe werkt het interne communicatiekanaal bij jullie ? Ik zie af en toe een verhaal op het forum vwb het bellen met de klantenservice en dat de één wel weet waar het over gaat en de ander weer niet. Worden de personen die de klantcontacten hebben regelmatig op de hoogte gesteld ? Het zou zonde zijn als door communicatiegebrek klanten boos worden.
Badge
Heb contact gehad met een medewerker van het servicenummer van TOON en heb het probleem van de 'live updates' voorgelegd. Kreeg de indruk dat zij er nog niks van afwisten. Maar goed... ik zou teruggebeld worden als hierover navraag gedaan zou zijn.
Zojuist telefoontje gehad met als antwoord dat als er een stroomstoring is geweest en wanneer je de TOON handmatig een reset geeft naar de fabrieksinstellingen en de gegevens van de afgelopen tijden 'verloren' zijn gegaan, dat de TOON opnieuw 2 maanden gaat tellen om de statusupdate te ontvangen dat aangeeft of je goed of slecht zit t.o.v het door Eneco geschatte jaarverbuik. Advies was dat je nooit de TOON van de muur moet halen om te kijken of de live updates dan wel binnenkomen.
Als je je gegevens kwijtraakt heb je dus pech!
Die interne batterij heeft naar mijn bescheiden mening dan ook geen toegevoegde waarde als de gegevens niet bewaard blijven na storing of reset.
Reputatie 3
Badge
Volgens de gebruiksaanwijzing zit er een batterij (knoopcel) in Toon die waarschijnlijk wordt gebruikt om je instellingen en meetgegevens vast te houden als de spanning er vanaf gaat.
Als je bij het uit/aan schakelen van Toon alles kwijt bent is er misschien iets met de batterij aan de hand.
Reputatie 3
Badge
Iedere consument heeft een andere ervaring met toon en onderbreking van stroom. Ik wacht nog steeds op een reactie aangezien er een case is aangemaakt. Heb volgens mij als 1 van de eerste bij eneco kenbaar gemaakt dat er bugs waren die niet klopte.

De ene keer is alles kwijt qua gegeven en de keer erop na een reset helemaal niets. Dus zelfs met 1 toon blijven de problemen wisselend. Verder werkt toon zeer goed hier.
Badge
Klopt Kevin. Vorige maand was bij ons de stroom uitgevallen en toen waren we de maandgegevens ook al kwijt. Ik had nog zoiets van; het is gelukkig niet zo'n lange periode. Maar nu gaat het vervelend worden dat de updates niet binnenkomen. Ik zie ook nog steeds geen bedragen op de TOON staan terwijl een kennis verderop in het land dat al wel heeft na 2 maanden gebruik! Het apparaat is verre van perfect. Ze hadden beter nog een half jaar of langer de boel moeten testen voordat ze het aan de man gingen brengen. Maar ja, ze moesten wel. Essent en Nuon kwamen ook met een systeem en dan kan je als bedrijf niet achterblijven.
Zojuist de TOON ook voorzichtig aan de onderkant van de muur afgehaald. Even gewacht en weer erop gezet. Vervolgens laten opstarten. Alle voorgaande gegevens weg! En vervolgens geen updates onvangen! Als het zo moet dan gaat de TOON de deur uit en komt er gewoon een 'NEST' thermostaat aan de muur!


ton,

erg vreemd dat je je gegevens kwijt bent, ikzelf heb hem dus al 2 keer van de muur gehaald
en alles werkte nog zoals het hoord. 

Maar dit betekend dus ook dat als je een stroomstoring hebt de toon alles kwijt raakt.
geloof niet dat dat de bedoeling kan zijn.??

gr kevin
Badge
Zojuist de TOON ook voorzichtig aan de onderkant van de muur afgehaald. Even gewacht en weer erop gezet. Vervolgens laten opstarten. Alle voorgaande gegevens weg! En vervolgens geen updates onvangen! Als het zo moet dan gaat de TOON de deur uit en komt er gewoon een 'NEST' thermostaat aan de muur!
Reputatie 3
Badge
Fijn. Jammer dat dit op dit moment de manier was. In het begin had ik het idee dat alleen ik er last van had maar ben gelukkig niet de enige.
Ik heb hem voorzichtig aan de onderkant van de muur getrokken
en ja hoor hij geeft de info aan, met behoud van info.

gewoon doen
gr kevin
Reputatie 3
Badge
Bij mij kwam deze beschikbaar na een reset maar de kans dat alle data verloren is.
Badge
Heb de TOON ook al 3 maanden. En waar ik op zit te wachten is de update om te zien of ik goed zit tov het geschatte verbruik. Helaas kan ik daar nog geen gebruik van maken. Als ik die optie aanklik dan geeft de TOON aan dat het nog wacht op de update van Eneco. Ik begrijp dat er een bug in de updates zit. Ik ga mij afvragen of ik nog voor het einde van het jaar het 'Duimpje' kan zien of niet. Mijn gevoel zegt mij dat het pas in het nieuw jaar is en heb ik voor dit jaar niks aan de TOON gehad.

gr, Ton
Reputatie 3
Badge
@joep,

Die update moet komen zonder toon van de muur te halen, maar nu zou ik ook berichtjes moeten krijgen zonder toon te resetten zoals we al eerder hebben besproken. Wat is het verschil tussen een software update of status update berichten?
Reputatie 2
Badge +1
@tursiops

Als er een update beschikbaar is wordt er een bericht naar Toon gestuurd. Naar aanleiding van het bericht kan je Toon updaten.
Je hoeft Toon in geen enkel geval van de muur te halen.
Reputatie 3
Badge
Dit zal je wel via het forum vernemen en later in de nieuwsbrief denk ik.  Ook de moderators zouden ons berichten als er een update was. Schat zelf zo rond de introductie van de app.