Live updates komen niet binnen | Eneco Community

Live updates komen niet binnen

  • 8 oktober 2012
  • 42 reacties
  • 2113 Bekeken


Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

42 Reacties

Zojuist de TOON ook voorzichtig aan de onderkant van de muur afgehaald. Even gewacht en weer erop gezet. Vervolgens laten opstarten. Alle voorgaande gegevens weg! En vervolgens geen updates onvangen! Als het zo moet dan gaat de TOON de deur uit en komt er gewoon een 'NEST' thermostaat aan de muur!


ton,

erg vreemd dat je je gegevens kwijt bent, ikzelf heb hem dus al 2 keer van de muur gehaald
en alles werkte nog zoals het hoord. 

Maar dit betekend dus ook dat als je een stroomstoring hebt de toon alles kwijt raakt.
geloof niet dat dat de bedoeling kan zijn.??

gr kevin
Badge
Klopt Kevin. Vorige maand was bij ons de stroom uitgevallen en toen waren we de maandgegevens ook al kwijt. Ik had nog zoiets van; het is gelukkig niet zo'n lange periode. Maar nu gaat het vervelend worden dat de updates niet binnenkomen. Ik zie ook nog steeds geen bedragen op de TOON staan terwijl een kennis verderop in het land dat al wel heeft na 2 maanden gebruik! Het apparaat is verre van perfect. Ze hadden beter nog een half jaar of langer de boel moeten testen voordat ze het aan de man gingen brengen. Maar ja, ze moesten wel. Essent en Nuon kwamen ook met een systeem en dan kan je als bedrijf niet achterblijven.
Reputatie 3
Badge
Iedere consument heeft een andere ervaring met toon en onderbreking van stroom. Ik wacht nog steeds op een reactie aangezien er een case is aangemaakt. Heb volgens mij als 1 van de eerste bij eneco kenbaar gemaakt dat er bugs waren die niet klopte.

De ene keer is alles kwijt qua gegeven en de keer erop na een reset helemaal niets. Dus zelfs met 1 toon blijven de problemen wisselend. Verder werkt toon zeer goed hier.
Reputatie 3
Badge
Volgens de gebruiksaanwijzing zit er een batterij (knoopcel) in Toon die waarschijnlijk wordt gebruikt om je instellingen en meetgegevens vast te houden als de spanning er vanaf gaat.
Als je bij het uit/aan schakelen van Toon alles kwijt bent is er misschien iets met de batterij aan de hand.
Badge
Heb contact gehad met een medewerker van het servicenummer van TOON en heb het probleem van de 'live updates' voorgelegd. Kreeg de indruk dat zij er nog niks van afwisten. Maar goed... ik zou teruggebeld worden als hierover navraag gedaan zou zijn.
Zojuist telefoontje gehad met als antwoord dat als er een stroomstoring is geweest en wanneer je de TOON handmatig een reset geeft naar de fabrieksinstellingen en de gegevens van de afgelopen tijden 'verloren' zijn gegaan, dat de TOON opnieuw 2 maanden gaat tellen om de statusupdate te ontvangen dat aangeeft of je goed of slecht zit t.o.v het door Eneco geschatte jaarverbuik. Advies was dat je nooit de TOON van de muur moet halen om te kijken of de live updates dan wel binnenkomen.
Als je je gegevens kwijtraakt heb je dus pech!
Die interne batterij heeft naar mijn bescheiden mening dan ook geen toegevoegde waarde als de gegevens niet bewaard blijven na storing of reset.
Reputatie 3
Badge +3
@eneco :
Dit keer even een kritische vraag : Hoe werkt het interne communicatiekanaal bij jullie ? Ik zie af en toe een verhaal op het forum vwb het bellen met de klantenservice en dat de één wel weet waar het over gaat en de ander weer niet. Worden de personen die de klantcontacten hebben regelmatig op de hoogte gesteld ? Het zou zonde zijn als door communicatiegebrek klanten boos worden.
Reputatie 2
Badge +1
Na een reset hoort Toon niet de gegevens te verliezen. Helaas zijn er enkele gevallen bekend waar dit wel gebeurd is. Zoals Jeroen Ruiter aangeeft zijn we deze situatie aan het onderzoeken.
Op dit moment is het niet mogelijk om verloren verbruik opnieuw in Toon te zetten. Dit is al meerdere keren aan ons doorgegeven als tip, en we zijn deze mogelijkheden aan het onderzoeken.

De Live Updates zijn veel meer dan het advies van het termijnbedrag. Onder de Live Updates vallen bijvoorbeeld ook het meten van het verbruik, het opslaan van het verbruik in de grafieken en de weer – en verkeersdiensten.

Het advies van het termijnbedrag komt automatisch na een periode van twee maanden waarin verbruik is gemeten. Als de Toon terug gezet wordt naar de fabrieksinstellingen, of door andere reden het verbruik gewist wordt gaan deze twee maanden opnieuw in.
Het is dus niet de bedoeling om Toon te resetten of van de muur te halen.
Badge
@Joep

Omdat de gegevens van de afgelopen 3 maanden van mijn TOON toch verloren waren gegaan heb ik vanwege een interne verbouwing de TOON weer van de muur afgehaald.
Zojuist heb ik de TOON weer op eenandere plek aangesloten en is de TOON weer opgestart. Wat schetst mijn verbazing...mijn gegevens vanaf juli 2012 zijn weer in de grafieken af te lezen! Ik zou nu toch wel de update moeten gaan ontvangen omdat er minimaal 2 maanden verbruik gemeten is!
Reputatie 2
Badge +1
@bernard

We werken met verschillende “lijnen” binnen de klantenservice. Een eerste, tweede en derde lijn. Toon valt onder het GroenAdvies Team wat je als een tweede lijn kunt zien. Omdat niet elke medewerker alles tot detail van Toon kan weten, is het soms nodig om een specialist op het specifieke onderwerp te raadplegen. Dan bellen we de klant liever later terug met het juiste antwoord.

Is dit een antwoord op je vraag?
Reputatie 3
Badge
@ton dus tijdelijk was je data verdwenen? Blijft lekker vreemd allemaal. Hopelijk komt de 1e update snel. Wil toon optimaal kunnen gebruiken.
Reputatie 3
Badge +3
@joep, je geeft aan dat de mogelijkheid tot opslaan van gegevens onderzocht word. 
Ik denk dan gelijk aan een soort van cloud achting iets.  Zijn de gegevens weg, even connect met de cloud en je bent weer up-to-date

mooi voorbeeld hiervan is icloud van Apple.
Reputatie 3
Badge +3
@joep : je uitleg over de verschillende lijnen is helder. Toch denk ik dat in iedergeval de basis (de veel gestelde  vragen) wel bekend zou moeten zijn bij de personen die klantcontacten onderhouden. Alle detailleert is dan inderdaad even contact met de specialist.

Bij ons op het werk maakt iedereen  gebruik van een soort wiki. Alle veelgestelde vragen staan daar op met de bijbehorende uitvoerende afdelingen en werkwijzen. Wellicht is dat voor jullie ook een idee?
Reputatie 2
Badge +1
@bernard
Bedankt voor het meedenken.

We werken zelf ook met een soortgelijk systeem. De basis is bij iedereen bekent en wordt up to date gehouden door trainingen en briefings.
Reputatie 3
Badge
Vind alleen soms zo jammer dat medewerkers iets beloven of roepen terwijl ze het niet waar kunnen maken of niet weten. Geld natuurlijk niet alleen voor eneco. Liever iemand die toezegd het te gaan navragen en dan netjes terugbelde dan iemand die iets zegt en vertrouwen in concument schaat
Badge
Hier nog steeds geen advies update. In de grafiek staat wel een rode lijn wat het ingeschatte verbruik zou moeten zijn. In het menu bij 'Status verbruik' staat dat TOON het ingeschatte verbruik heeft ontvangen maar wacht op 2 volle maanden ondanks dat ik op mijn TOON ruim 3 maanden verbruikgegevens heb staan! Wanneer kan ik die update ontvangen? Volgens 'Mijn Eneco' zou ik de jaarnota in Maart 2013 ontvangen maar dan zijn er al 8 maanden verbruik aan vooraf gegaan! Bij het Eneco GroenAdvies Team van TOON weten ze het ook niet meer!
Reputatie 3
Badge
Wie van de moderaors ging ook alweer specifiek over toon? anders even priveberichtje erna doen.
Reputatie 7
Badge +6
@Ton

Het advies voor klanten meter slimme meters is uitgeschakeld, deze functie zit nog in de testfase. Ik ga voor je navragen wanneer dit opgeleverd wordt.