kWh prijs niet juist weergegeven | Eneco Community

kWh prijs niet juist weergegeven

• 19 september 2013
  • 12 reacties
  • 477 Bekeken

Reputatie 1
Badge +1
Ik heb zojuist eneco gebeld met een vraag waarmee ik even zit. als ik de toon bekijk hebben wij als voorbeeld gisteren 2.5kwh verbruikt. vertaald in prijs volgens ons contract is dat bij elkaar 22 cent keer 2.5kwh= laten we even afronden naar boven 60 cent. daarbij reken ik nog even 40 cent voor andere eventuele kosten maakt 1 euro. De toon geeft echter voor gisteren weer 2 euro 51, dus vrijvertaald klopt er dus iets niet. Het gasverbruik klopt qua prijs naar ons idee weer wel, gisteren iets minder dan 1 kub en de toon geeft weer 70 eurocent, dat klopt naar ons gevoel dan weer wel.
wellicht dat jullie of een moderator ook eens zijn licht hierover wil laten schijnen? Ik word zowieso a's maandag terug gebeld omdat ze dit gaan onderzoeken. word misschien het nachttarrief niet weergegeven? ik weet het even niet dus aandragingen zijn welkom.

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

12 Reacties

Reputatie 6
Badge +1
@marcel1970,

Volgens mij, maar ik weet het niet 100% zeker, neemt toon alle kosten mee, dus ook btw, belasting etc. De prijs die jij noemt in je verhaal is exclusief deze kosten.
Hoi Jürgen,
Zoals jij het schetst heb ik het ook altijd begrepen.
Het is de prijs inclief alle bijkomende kosten, anders heb je er ook niet zoveel aan.
Gister donderdag heb ik 8,1 kWh afgenomen en dat kost € 1,90
Dus is dat € 0,23 per kWh
Reputatie 1
Badge +1
Bij mij lijkt het opgelost. Het probleem zat hem niet in de prijs maar in de aangegeven kwh die verbruikt was. De toon gaf bijvoorbeeld aan 2 euro 51 op 2 kwh, maar die had moeten zijn +-10kwh. Toen ik net thuis kwam en even keek waren alle verbruiken aangepast. gisteren hebben wij 5 euro 5 verbruikt met 23 kwh dus dat klopt. en de voorgaande dagen zijn ook aangepast naar de juiste kwh uren 🙂 ik heb nog geen telefoontje gekregen dus wellicht dat ze er nog mee bezig zijn maar zo op het oog klopt het nu.
Oké dat is dus 0,217 eurocent per kWh. 
Je laat ons wel rekenen, hè? Makkelijker is het als je dat meteen in je bericht erbij zet....

Lijkt me nog iets te goedkoop, toch.....
Reputatie 1
Badge +1
Oké dat is dus 0,217 eurocent per kWh.
Je laat ons wel rekenen, hè? Makkelijker is het als je dat meteen in je bericht erbij zet....

Lijkt me nog iets te goedkoop, toch.....

klopt, mijn bericht is te sumier. Dit zijn de tarieven zoals aangegeven in ons contract:

Enkeltarief € 0,2112 per kWh
Dubbeltarief normaal  € 0,2176 per kWh
Dubbeltarief laag  € 0,2016 per kWh
Vastrecht  € 4,01 per maand

Dan geeft de toon aan gisteren 23kwh dat is verbruikt en dat dit 5.05 cent heeft gekost. Klopt het dan brandje?
Dat zeg ik, je laat me wel rekenen..............
Dus 5,05 gedeeld door 23 = 0,2195 voor jou.

Ik denk dat dat juist is, want mijn gemiddelde prijs (ik heb ook dubbeltarief) is 0,22098
En mijn plaksensoren doen hun stinkende best en leggen het verbruik perfect vast!

Mijn gemiddelde staat op € 1,79 geddeld door 8,1 kWh is 0,2209

Dat verschil is marginaal, dus nu moet het goed zijn.
Overigens gaf ik eerst door gister donderdag stroomkosten € 1,90; of ik heb het fout doorgegeven, of het is net vanmiddag gewijzigd.
Maar in het scherm staat nu € 1,79
Reputatie 7
Badge +8
Is er ook wat bekend over de gewijzigde belastingen en de aanpassingen in Toon. Als ik bijvoorbeeld de m3 van december pak met de behorende prijs en die van januari zijn die hetzelfde. moet dit worden gepushed?
Is er ook wat bekend over de gewijzigde belastingen en de aanpassingen in Toon. Als ik bijvoorbeeld de m3 van december pak met de behorende prijs en die van januari zijn die hetzelfde. moet dit worden gepushed?

Nee, want belastingen zijn extra en staan buiten het werkelijke verbruik wat Toon registreert en mee rekent.
In feite jan je dit kale bedrag vergelijken met het kale bedrag op je jaarnota, waar ook alle andere kosten zoals overheidsheffngen en netwerkkosten nog bij komen.
Reputatie 7
Badge +8
Oké, dacht dat het inclusief was. Dan is er niets aan de hand.
Thnx again!
Oké, dacht dat het inclusief was. Dan is er niets aan de hand.
Thnx again!

Oké.
Eigenlijk zet dat bedrag je op het verkeerde been.
Dus ook nooit naar kijken.
Dat in tegenstelling tot je verbruik in m3 en kWh dat is veel belangrijker, zeker als je gewend bent standen te monitoren.
Reputatie 7
Badge +8
Oké,

Ik ging er eigenlijk wel van uit dat de prijzen van m3 gas en kwh elektra alles incl was.
Nooit te oud om te leren. Ben ook pas een dertiger.
Oké,

Ik ging er eigenlijk wel van uit dat de prijzen van m3 gas en kwh elektra alles incl was.
Nooit te oud om te leren. Ben ook pas een dertiger.

Je weet hè, de jeugd heeft de toekomst!!