Krijg toon niet via WiFi verbonden. | Eneco Community
beantwoord

Krijg toon niet via WiFi verbonden.

Gisteren en vandaag een langdurige internetstoring gehad van Caiway. Sindsdien is de WiFi van de toon niet meer verbonden en elke keervdat ik probeer opnieuw verbinding te maken blijft hij vermelden: verbinding opbouwen. Via instellingen krijg ik foutmelding D01.
Ookgeertbhij soms aan dat het wachtwoord niet klopt terwijl dat wel zo is.
Al geprobeerd:
- opnieuw ww ingeven
- router halve minuut van de stroom
- modem halve minuut van de stroom
- meteradapter halve minuut van de stroom
Wie heeft de oplossing............
icon

Beste antwoord door Brandje 18 juli 2017, 07:46

Gisteren en vandaag een langdurige internetstoring gehad van Caiway. Sindsdien is de WiFi van de toon niet meer verbonden en elke keervdat ik probeer opnieuw verbinding te maken blijft hij vermelden: verbinding opbouwen. Via instellingen krijg ik foutmelding D01.
Al geprobeerd:
- opnieuw ww ingeven

Ik mis nog de harde reset van Toon
Loop even naar je CV en haal de Toon module even 1 minuutje van de stroom af.
Bekijk origineel

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +7
Misschien nog even geduld hebben .. Wij hadden laatst een mega storing bij ziggo . Een aantal weken is mijn Toon niet verbonden geweest .. Toen de storing was opgelost was mijn Toon ook niet verbonden met internet en heb ik ook bovenstaande geprobeerd , werkte ook niet .. Paar dagen later werkte alles weer ...
Al geprobeerd:
- opnieuw ww ingeven

Ik mis nog de harde reset van Toon
Loop even naar je CV en haal de Toon module even 1 minuutje van de stroom af.
Reputatie 7
Badge +9
Beschik hier over Glasvezel van Caiway..

Is je modem en router los van elkaar? Zoja, dan dien je eerst beide 5min uit te zetten.. Daarna eerst je modem opstarten, duurt 5min. Daarna je router opstarten, duurt ook 5min.. Waarom deze werkwijze? Caiway levert bij Glasvezel losse modem en router. Als je dit tegelijk aanzet maak je een dubbele Mac adres aan, waardoor je geen internet toevoer heb.

Andere optie is, geef Toon is een hard-reset. Maak is een hotspot aan op je mobiel, laat Toon daar eens mee verbinden.. Puur om te kijken of het aan Toon of aan je router lig.
Code D01 is een modemstoring.
Er is immers geen verbinding met het Service Center.
Een harde reset zou voldoende moeten zijn.
Reputatie 7
Badge +9
Code D01 is een modemstoring.
Er is immers geen verbinding met het Service Center.
Een harde reset zou voldoende moeten zijn.

Hoi Ton,

Caiway levert losse modems en WiFi routers. Als je beide tegelijkertijd aanzet, of niet wacht tot modem is opgestart, heb je een dubbele Mac adres... Dan is er geen internet toevoer, ook geen verbinding met Servicecenter.

Ik durf met zekerheid te zeggen, dat dubbele Mac adres hier ook speelt.. TS dient even mij eerste stappen te volgen, dan zal alles weer werken zoals het moet..
De eerste oplossing, toonmodule bij de ketel 1 minuut van de stroom, heeft het probleem opgelost. Dank daarvoor.

Wij hebben overigens geen glasvezel van caiway. Hier nog niet verkrijgbaar............
Reputatie 7
Badge +9
De eerste oplossing, toonmodule bij de ketel 1 minuut van de stroom, heeft het probleem opgelost. Dank daarvoor.

Wij hebben overigens geen glasvezel van caiway. Hier nog niet verkrijgbaar............

Okee.
Dan zat er ik er naast.. Mij excuses 🙂
Dat was te verwachten Bassman!
Het werkte eerder ook, dus een harde reset zou voldoende moeten zijn.
Veel plezier weer met je Toon.

Okee.
Dan zat er ik er naast.. Mij excuses :-)

Geeft niks!
Alle hulp is altijd welkom, als de klant er maar baat bij heeft!

Okee.
Dan zat er ik er naast.. Mij excuses :-)

Nee hoor, wij zitten ernaast. Naast het gebied met glasvezel. ???
Reputatie 4
Badge +4
@allen,

Fijn dat de oplossing al is gevonden. 🙂 Ik verplaats dit topic naar 'Storingen & problemen', zodat het forum overzichtelijk blijft.

Reageer