Kraantje op Toon | Eneco Community
vraag

Kraantje op Toon

• 1 juni 2019
  • 7 reacties
  • 289 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 1 reactie
Hallo het kraantje brand steeds op mijn toon. Alle kranen uit. Voorverwarming uit in ketel. Soms als ik douche word de straal minder en het water kouder alsof iemand een kraan open doet? Waar kan dit aan liggen? Heb ook een ontzettend hoge gasrekening waardoor ik de hele winter niet gestookt heb kan t op 2 handen tellen wanneer de kachel is aangeweest om kosten te besparen. Zou bijna denken dat ik word afgetapt.

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dit is het voorverwarmen van je warm water door je CV Ketel. Dit is een 24/7 process gaat gewoon door ook in de zomer. Je zal in de handleiding van je ketel moeten kijken of het uitgezet kan worden.
Reputatie 6
Badge +3
@mAiden goedemorgen 🙂 voorverwarmen staat al uit zegt @Ang al 🙂 Maar controleer ook even of die niet overschreven wordt door de voorverwarm-functie in de toon.

Het is waarschijnlijk een defecte 3-weg klep. Elke keer als je warm water gebruikt gaat er een groot deel van je warmte de radiatoren in.
Hallo het kraantje brand steeds op mijn toon. Alle kranen uit. Voorverwarming uit in ketel. Soms als ik douche word de straal minder en het water kouder alsof iemand een kraan open doet? Waar kan dit aan liggen? Heb ook een ontzettend hoge gasrekening waardoor ik de hele winter niet gestookt heb kan t op 2 handen tellen wanneer de kachel is aangeweest om kosten te besparen. Zou bijna denken dat ik word afgetapt.
Hoi @Ang,

Wat is een ontzettend hoge gas rekening?
Hoeveel m3 bedoel je?
Zie je dat op Toon®️ of op de gasmeter zelf?
Heb je plaksensoren of heb je slimme meters?
Heb je idd gecontroleerd of je tijdens het douchen de radiatoren/aanvoer leidingen er naar toe warm worden?
Reputatie 7
Badge +2
Goedemorgen @Ang

Welkom op het Eneco forum en goed dat je het probleem m.b.t. je hoge gasverbruik hier aankaart. Zelf heb ik ook het vermoeden dat er wat aan de hand kan zijn met je 3-wegklep. Om het zeker te weten kijk ik graag met je mee in Toon. Wil je hiervoor de externe toegang tot Toon aanzetten via Menu > Toon Support > Aan?

Groet. Urgel
Hoge gasrekening is €2000,- mijn toon is niet connected met me verbruik, gebruik hem als thermostaat. Zal de 3wegklep controleren, bedankt alvast.
Dat is heel erg veel gas als de verwarming weinig heeft gedraaid. Wat voor ketel is het, hoe oud, HR of VR?
Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat de info wat geflatteerd is. Hoeveel m3 gas is er nou echt verbruikt?
Wellicht zou het beter zijn om Toon®️ gewoon juist aan te (laten) sluiten, zodat Toon®️ het verbruik kan monitoren. Dat geeft echt inzicht.

Rond bedrag 😳 en is dit bedrag niet het de gehele jaar nota......😏
Hoe zit het met de meterstanden; om maar eens wat te noemen.
Er is immers de gehele winter nauwelijks gestookt.

Reageer