Kosten monteur bij controleren Toon | Eneco Community
vraag

Kosten monteur bij controleren Toon

• 12 februari 2019
  • 6 reacties
  • 269 Bekeken

Ik heb net een monteur gebeld om mijn toon te controleren maar ze zeggen dat ik 75 euro moet gaan betalen. Ik woon in een huurhuis word dat niet gedaan wetens een service van eneco

6 Reacties

Wellicht is de garantie voorbij?
Die €75 is toch voor voorrijkosten monteur?

In ieder geval is het niet van belang of je in een huur- of koophuis woont.
Reputatie 7
Badge +6
@Feyenoord

Wanneer de garantieperiode van Toon is verlopen, en je hebt een monteur nodig brengen wij daar 75 euro aan kosten voor in rekening. Uit de notitie van mijn collega kan ik niet exact halen wat er aan de hand is. Misschien kunnen wij op het forum nog ondersteuning bieden?

Groet,

Folkert
Maar hoort dat niet service te zijn
Reputatie 6
Badge +3
Of de (Toon) thermostaat bij de service van je huurwoning hoort zou je aan je verhuurder moeten vragen.
Persoonlijk zou ik het inderdaad raar vinden dat als je een huis huurt dat ook de thermostaat hoort te werken (net als de ketel, stroom, gas, water etc).
Reputatie 7
Badge +7
Maar hoort dat niet service te zijn

moderator Folkert vraagt :

Misschien kunnen wij op het forum nog ondersteuning bieden?

dus wat is het probleem ?

een verhuurder/woningbouw vereniging plaatst meestal geen Toon,s ( de vorige bewoner kan hem wel hebben laten hangen / of je hebt hem overgenomen ? )
een woningbouw vereniging / verhuurder kun je hier niet op aanspreken
die geven meestal alleen ondersteuning aan de bij de ketel behorende thermostaat
kijk ff bij je buren/mede huurders welke thermostaat er hangt
of bel even met de verhuurder of de Toon ook bij de service en cv hoort

mvg,
jan
Precies Jan!
Een mooie samenvatting!
Voor zover ik weet zijn de meeste wbv helemaal niet blij met plaatsing Toon®️ en wil men gewoon dat de bij de woning behorende thermostaat wordt gebruikt. Bij sommige moet je zelfs toestemming vragen! Speelde dat niet bij jou Jan?

Dan is er uiteraard wel service, omdat het nou eenmaal bij de CV hoort waar de wbv wel service/onderhoud op moeten verlenen.

Kies je dan toch voor Toon®️, tja dan is Eneco de enige weg, maar wellicht dat een simpele hulpvraag gewoon hier gesteld kan worden.
Helaas blijft het stil van ts-zijde.......

Reageer