Kleur hoog en laag tarief | Eneco Community
beantwoord

Kleur hoog en laag tarief

Badge
  • Lekker op st(r)oom (level 13)
  • 73 reacties
Aan allen

Ik heb een slimme dubbel tarief meter, maar ik zie in mijn toon geen kleur verschil in hoog en laag tarief. 
icon

Beste antwoord door Danielle 14 mei 2013, 13:51

@Pim,

Jouw probleem wordt verholpen met de quickfix, zoals we hebben uitgezocht. Meer uitleg daarover vind je in dit topic. Het is nog even afwachten, maar dan zal je het verschil zien in kleur voor het hoog en laag tarief.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

19 Reacties

Oké, ik dacht dat je de link bedoelde die via replay meekwam, want daar kreeg ik ook een blanco pagina. 
Dus ging ik de originele link proberen, vandaar!
Reputatie 7
Badge +7
de verwijzing naar dit topic. werkt niet.

De verwijzing in het originel antwoord werkt wel degelijk!!
Oké, ik maak het je makkelijk, neem deze maar:

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/ontbrekende-tarieven-ingeschatte-verbruiken-5814/

dankje,
Die doet het wel Ton :D
Maar het origineel bij mij niet 😕
dan krijg ik (about:blank)

De verwijzing in het originel antwoord werkt wel degelijk!!
Oké, ik maak het je makkelijk, neem deze maar:

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/ontbrekende-tarieven-ingeschatte-verbruiken-5814/
Reputatie 7
Badge +7
@Pim,

Jouw probleem wordt verholpen met de quickfix, zoals we hebben uitgezocht. Meer uitleg daarover vind je in https://"https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/ontbrekende-tarieven-ingeschatte-verbruiken-5814/" topic . Het is nog even afwachten, maar dan zal je het verschil zien in kleur voor het hoog en laag tarief.

Bedankt  Danielle,

Voor de info, ik zie de quickfix wel verschijnen.

Dus krijgen we op korte termijn weer een hotfix?
Badge
@Pim,

Jouw probleem wordt verholpen met de quickfix, zoals we hebben uitgezocht. Meer uitleg daarover vind je in dit topic . Het is nog even afwachten, maar dan zal je het verschil zien in kleur voor het hoog en laag tarief.

Bedankt  Danielle,

Voor de info, ik zie de quickfix wel verschijnen.
Reputatie 7
Badge +6
@Pim,

Jouw probleem wordt verholpen met de quickfix, zoals we hebben uitgezocht. Meer uitleg daarover vind je in dit topic. Het is nog even afwachten, maar dan zal je het verschil zien in kleur voor het hoog en laag tarief.
Helemaal duidelijk; bedankt voor de aanvullende info!
Geniet verder van de mooie Toon!
Badge
Dat had ik niet,  Aangegeven bij Eneco dat ik graag dag en nacht tarief wilde,
dit is in orde gemaakt, echter was de Toon geinstalleerd, toen ik nog van 1 tarief
gebruik maakte, de overstap bij Eneco ging soepel,alleen bleef ik de blauwe grafiek kleur
houden zowel dag als nacht, div. malen Toon gereset, maar niks hielp,
Eneco wist er eigenlijk ook geen raad mee, ( het was een speciaal geval,heb ik weer)
optie was afwachten of de Toon vanzelf de goede kleuren aan ging geven, of een fabrieks reset,
dit leek mij ondanks al het verlies van gegevens toch maar het beste, mijn vermoede werd bevestigd,
na de reset werd een mooi tweekleurig grafiek weergegeven, nu doet Toon wat hij hoort te doen, 
Begin juli weer status verbruik up to date (als het goed is)
Ik heb het zelfde probleem, gehad, altijd een blauwe grafiek,
na een fabrieks reset,  geeft de Toon nu wel de juiste kleuren aan.

Dus Toon geeft de kleueren nu wel goed aan, maar heb je wel een contract voor hoog en laag tarief?
Of is dat voor jou niet relevant?
Badge
Ik heb het zelfde probleem, gehad, altijd een blauwe grafiek,
na een fabrieks reset,  geeft de Toon nu wel de juiste kleuren aan.
Badge
@Pim,

Jouw contract is op een dubbeltarief gebaseerd en daar word je ook op afgerekend. Het kleurverschil wat je niet ziet in hoog en laag tarief op Toon staat daar los van. Ik heb jouw situatie doorgestuurd om te kijken waar het probleem zit en hoe dit opgelost kan worden, zodat je uiteindelijk wel de verschillen zal zien in de 2 tarieven.
Zodra ik meer weet, laat ik het je weten.

Bedankt Danielle,

Ik hoop dat alle problemen rond de aflezing op mijn Toon spoedig verholpen zullen zijn.
Reputatie 7
Badge +6
@Pim,

Jouw contract is op een dubbeltarief gebaseerd en daar word je ook op afgerekend. Het kleurverschil wat je niet ziet in hoog en laag tarief op Toon staat daar los van. Ik heb jouw situatie doorgestuurd om te kijken waar het probleem zit en hoe dit opgelost kan worden, zodat je uiteindelijk wel de verschillen zal zien in de 2 tarieven.
Zodra ik meer weet, laat ik het je weten.
Badge
Bedankt Toon Econoom,

Maar hoe kom ik daar nu achter, ik ga er van uit dat Eneco mijn contract dat ik bij de Nuon had gewoon overneemt.
En waarom zetten ze dan bij uw produkten  wel alle gegevens neer van de tarieven.

Ik wacht op een reactie van Eneco.
Je kunt wel een dubbeltarief meter hebben, maar als je dat niet met Eneco hebt afgesproken, worden de waarden gewoon bij elkaar opgeteld en afgerekend volgens het enkeltarief. Via het Service Center worden jouw contractgegevens in je Toon geladen en wordt het stroomverbruik slechts in één kleur weergegeven.
Let wel op, want vandaag zie je in beide gevallen maar één kleur (laag tarief blauw) omdat het een officiële feestdag is.
Badge
Beide meters zowel in de meterkast als in Toon lopen gelijk
Reputatie 4
Badge
Beide meters lopen wel op?
Badge
Hallo Jeroen

Dit staat in mijneneco bij mijn produkten

Enkeltarief   €0,2285 per kWh
Dubbeltarief normaal  €0,2359  per kWh
Dubbeltarief laag  €0,2174  per kWh
Vastrech  t€2,31  per maand

Ik ben overgestapt van de Nuon naar Eneco dus ik neem aan dat Eneco het contract over neemt.
Reputatie 3
Badge
Heb jij hoog/laag bij eneco lopen? Mogelijk betaal jij nog voor 1 vast tarief?