Ketelmodule werkt niet goed | Eneco Community
beantwoord

Ketelmodule werkt niet goed

Reputatie 3
Badge +3
  • Kind aan huis (level 12)
  • 587 reacties
Nu voor de tweede keer deze week schiet de ketelmodule in de stress. Resultaat is dat de ketel dan blijft doorstoken en geen signal krijgt dat de temperatuur bereikt is. Erg vervelend dat dit.

Ik moet dan ook echt thuis zijn om de ketel aan en uit te zetten. OP een andere manier de module uit de stress krijgen lukt niet. (zou via de app een geode mogelijkheid zijn (tipje))
icon

Beste antwoord door Danielle 10 maart 2015, 14:45

Dankjewel.
Vanmorgen zie ik dat de kamertemperatuur hoger lag dan de ingestelde temperatuur. Waarschijnlijk bedoelde je dat voorval. De ketel was al eerder afgeslagen, alleen het had nog eerder gemoeten want de temperatuur steeg harder dan wat Toon verwachtte. Het komt vanzelf in orde met Toon.
Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

27 Reacties

Hoi bernard,

Dat is natuurlijk te gek dat je die module steeds moet resetten.
Heb je de draad-aansluitingen gecontroleerd?
Reputatie 7
Badge +6
@Bernard,

Dat klinkt inderdaad niet goed.
Als je de mogelijkheid hebt om de klantenservice toegang aan te zetten, dan graag.
Reputatie 3
Badge +3
Ik zet um nu aan.
Reputatie 7
Badge +6
Dankjewel.
Vanmorgen zie ik dat de kamertemperatuur hoger lag dan de ingestelde temperatuur. Waarschijnlijk bedoelde je dat voorval. De ketel was al eerder afgeslagen, alleen het had nog eerder gemoeten want de temperatuur steeg harder dan wat Toon verwachtte. Het komt vanzelf in orde met Toon.
Reputatie 3
Badge +3
De storing bleef en de ketel bleef stoken. Is vorige week ook gebeurd ... de storing kreeg ik pas weg als ik de ketel uit en aan zetten. Was toen iets van 25 graden ofzo terwijl de ingestelde temp maar 18 was.
Reputatie 3
Badge +3
Hoe krijg ik de storing weg zonder de ketel uit een aan te moeten zetten ? Dit lijkt mij geen Toon (termostaat) issue.

Toon zelf geeft aan communicatieprobleem tussen Module en ketel waardoor de thermostaat niet werkt/reageert.
(Ketel module is het enige onderdeel wat niet vervangen is trouwens)
Reputatie 7
Badge +6
@Bernard,

Wanneer was de kampertemperatuur rond de 25 graden? Ik zie daar niets van terug van het moment dat je Toon hebt.
Naar mijn weten is het niet noodzakelijk om de ketel uit te zetten. Dit omdat de ketel al minder stookte toen de temperatuur bijna bereikt was. Ook heeft het als reden dat je geen programma gebruikte vanmorgen, waardoor Toon net iets te lang doorstookte omdat hij onverwachts moest verwarmen. Er is dus geen sprake van doorstoken, omdat wij zien dat de ketel niets meer deed nadat de ingestelde temperatuur bijna bereikt werd. Ook is de hoogste kampertemperatuur die ik kan zien 19,4 graden. Een overshoot tot 1 graden is acceptabel, vandaar dat we geen problemen zien.
Reputatie 3
Badge +3
Dat was ergens vorige week. Weet niet exact wanneer.

De storing bleef wel zichtbaar in de Toon. Ik krijg dan een driehoek in beeld en in de settings staat dan ook : commuicatie problem. Deze storingsmelding gaat niet vanzelf weg.

Kan je aangeven hoe ik deze storing kan oplossen zodat het display deze niet meer aangeeft ?
Reputatie 7
Badge +6
@Bernard,

Je kunt de ketelmodule een harde reset geven als je dat nog niet hebt gedaan.
Reputatie 3
Badge +3
Harde reset van de ketelmodule is dan zeer waarschijnlijk de CV ketel aan/uit ? of vanuit de Toon ?
Reputatie 7
Badge +6
@Bernard,

De ketel aan/uit zetten door de ketelstekker te gebruiken is wat ik dacht dat je bedoelde. Dat is voor mij iets anders dan de ketelmodule van Toon resetten. Vandaar.
Reputatie 3
Badge +3
Ik hou het even in de gaten. Ik verwacht over een paar daagjes weer een storing. Als dat zo is laat ik de storing staan en meld ik me opnieuw 🙂
Reputatie 7
Badge +6
@Bernard,

Is goed, ik hoop natuurlijk dat je geen storing meer krijgt maar ik verneem het als het zo ver is.
Reputatie 3
Badge +3
En nog dank voor het nakijken Danielle.
Reputatie 7
Badge +6
Graag gedaan natuurlijk!
Reputatie 3
Badge +3
Zoals verwacht is de storing weer terug. Geen communicatie meer tussen de ketel module en de cv
Reputatie 3
Badge +3
Klantservice toegang staat aan
Reputatie 3
Badge +3
En de storing is nu uit zichzelf verdwenen.
En de storing is nu uit zichzelf verdwenen.
Had ik vanochtend ook, geen verwarming wel warm water. Even op forum gekeken, bij instellingen ipv modulatie stand aan/uit (op controleren gedrukt) en voila hij deed het weer. Wel vraag ik mij af wie mijn modulatie ketel vannacht om 00:21 heeft omgeruild voor een ander type ........
Reputatie 3
Badge +3
Daar heb ik nog niet gekeken. Ik verwacht de volgende storing ergens op zondag.
Reputatie 3
Badge +3
Dit weekend is de storing weer enkele keren opgetreden. Wel verdwijnen ze na een uur of twee automatisch maar is toch vervelend en zou willen weten wat dit nu is
Reputatie 7
Badge +6
@Bernard,

Vervelend dat je de storing weer had. We hebben het onderzocht en we zien er niets van terug. Je wordt door mijn collega van de planafdeling gebeld om een afspraak te maken met een monteur die de ketelmodule en de aansturing nakijkt.
Reputatie 3
Badge +3
Graag ... ik kan wel de ketelmodule steeds weer stroomloos maken om het snel op te lossen maar dat is mi niet de oplossing. De ketelmodule is ook het enige onderdeel dat niet is vervangen enkele weken geleden.
Reputatie 7
Badge +6
@Bernard,

Dat de ketelmodule niet is vervangen is geen probleem. Hij doet het verder goed want de ketel wordt prima aangestuurd. De module zal niet vervangen worden door de monteur, de aansturing wordt alleen nagekeken.
Reputatie 3
Badge +3
Top!:) ben benieuwd wat het nu is