Ketelmodule kapot | Eneco Community
beantwoord

Ketelmodule kapot

• 9 januari 2019
  • 13 reacties
  • 488 Bekeken

• Doet lekker mee (level 6)
  • 3 reacties
De ketelmodule van de Toon is kapot. Hij geeft geen stroom meer door. Hoe kan ik aan een nieuwe module komen?
icon

Beste antwoord door Glenn 9 januari 2019, 19:53

@Wall-B

In dit geval ben ik bang dat ik je dan geen ketelmodule toe kan sturen.
Wil je eventueel gebruik maken van een Toon abonnement om ook de extra functies te kunnen gebruiken? Dan kun je via de klantenservice een abonnement aanvragen. Wanneer dit gedaan is, kan er ook een ketelmodule jouw kant opgestuurd worden. De klantenservice kun je bereiken via 088-895 5959.

Groet,
Glenn
Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 5
Badge
@Wall-B

Welkom op de Eneco Community!
Je bent hier op het juiste adres voor een nieuwe ketelmodule. Kan je je klantnummer aanvullen in je profiel? Dan ga ik meteen kijken wat ik voor je kan regelen.

Groet,
Glenn
Hallo Glenn,

Ik heb geen klantnummer van Eneco of Toon. Toon zat al in mijn woning toen ik het twee jaar geleden heb gekocht.

Gr, Walter
Reputatie 5
Badge
@Wall-B

In dit geval ben ik bang dat ik je dan geen ketelmodule toe kan sturen.
Wil je eventueel gebruik maken van een Toon abonnement om ook de extra functies te kunnen gebruiken? Dan kun je via de klantenservice een abonnement aanvragen. Wanneer dit gedaan is, kan er ook een ketelmodule jouw kant opgestuurd worden. De klantenservice kun je bereiken via 088-895 5959.

Groet,
Glenn
Reputatie 6
Badge +3
Of kijk op marktplaats, daar worden ze soms aangeboden. Of plaats daar een te-koop-gevraagd oproep.
Hallo Glenn,

Ik heb geen klantnummer van Eneco of Toon. Toon zat al in mijn woning toen ik het twee jaar geleden heb gekocht.

Gr, Walter

Hoi Walter, @Wall-B

Stel dat je toch gaat voor een abo dan kan je dat makkelijker via de site aanvragen met 3 maanden proeftijd.

Ik zoek de link even voor je op!

https://www.eneco.nl/energieproducten/toon-thermostaat/abonnement/je-gegevens/persoonlijke-gegevens

Daarna kan je ook hier via het forum de gratis module aanvragen.
Ik heb inmiddels een abo gesloten en mijn klantnummer is 40703934. Is het mogelijk nu de ketelmodule op te sturen? Want anders kan ik ook niet het abonnement activeren.
Reputatie 5
Badge
@Wall-B

Ik bestel meteen een nieuwe ketelmodule voor je. Binnen 10 werkdagen heb je hem binnen :)

Groet,
Glenn
Dank je wel Glenn, top.

Gr, Walter
Reputatie 3
Badge +4
Hoe kan erachter komen of je Ketelmodule kapot is of niet meer goed doet
Er zijn eigenlijk 2 zaken bij deze module.
1)De stroomvoorziening van 24 volt voor Toon®️.
Dat is vrij makkelijk te controleren.
2)De communicatie afwikkeling Toon®️ CV.
De besturing loopt via ingebouwde relais. Die zou je kunnen controleren door de CV hoger te zetten, het relais moet je dan horen klikken.
Reputatie 3
Badge +4
1)de toon doet het dus hij krijgt stroom
2)als ik de temperatuur hoger zet dan reageer de toon pas naar. 1a2 minuten met branden van de cv. Ik weet niet hoelang ie erover mag doen
M.i. een volledig normale situatie!
Loop met de Toon®️ App naar je CV en als de CV geheel uit staat, zet je CV een een graadje hoger.
Je zal zien hoe lang het nog duurt voor een HR ketel echt de brander ontsteekt.
Controle werking CV; ventilatie enz; daarna ontsteekt de CV pas effectief de brander.
En daarna moet via het OT gebeuren het nog op Toon®️ zichtbaar gemaakt worden.
Dus ik zou er geen aandacht aan schenken.
Reputatie 3
Badge +4
Bedankt Ton voor de top uitleg ik vandaag weer wat wijzer geworden

Reageer