Ketelmodule defect ? | Eneco Community
vraag

Ketelmodule defect ?

• 9 februari 2019
  • 5 reacties
  • 103 Bekeken

• Ontdekker (level 5)
  • 2 reacties
Hallo, Toon geeft geen opentherm aan terwijl de nieuwe cv ketel (3 dagen oud)wel zo is aangesloten.
Alles werkte goed, maar nu ineens werkt ook de kachel niet meer.
Op het display brand wel het vlammetje en er zijn geen storingen in Toon.
Echter als ik de 2 draadjes na de ketelmodule door verbind, dan gaat de cv ketel meteen verwarmen.
Is de ketelmodule dan defect ?
en wat kost een nieuwe ? ( ik heb een los abonnement )
Wanneer zou deze vervangen kunnen worden ?

mvg

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Ja lijkt me dat die stuk is. Het 'doorverbinden' doet de ketelmodule zelf namelijk ook als ie in 'aan/uit' staat en het vlammetje brand. Aangezien dat al bij jou niet werkt, en tevens opentherm detectie niet werkt, is waarschijnlijk de ketelmodule defect (aan de ketelzijde kant, want de toon ziet hem nog wel gewoon).

Met een abonnement sturen je ze een nieuwe. Doorgaans binnen enkele dagen binnen. Er zal vast wel zo een moderator online komen die je kan helpen. Zet alvast je klantnummer in je profiel als je dat nog niet gedaan had.
Reputatie 7
Badge +6
@pkm

Welkom op het forum. Ik kan je een nieuwe ketelmodule opsturen, of je kunt contact opnemen met 088 – 895 59 59, zodat er een monteur langs kan komen. Ik hoor graag waar je voorkeur naar uit gaat.
Goedemorgen,

opsturen is op dit moment de beste oplossing.
Wanneer kan ik deze ongeveer verwachten ?
mvg
Reputatie 7
Badge +6
@pkm

Dit kan maximaal twee weken duren, maar vaak heb je deze al binnen enkele dagen. Ik stuur er 1 op naar je. Je krijgt een bevestiging per e-mail zodra deze onderweg is.
Geweldig, heel fijn dat het zo snel opgepakt wordt !

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen