Ketel blijft stoken (Hotfix 2.2.24) | Eneco Community

Ketel blijft stoken (Hotfix 2.2.24)


Reputatie 3
Badge
  • Top poster (level 15)
  • 4169 reacties
Geachte moderators van Eneco.

Vergeef mij dat ik een "nieuw" topic open met verwijzingen naar alle bestaande topics over dit onderwerp. Mogelijk kunnen jullie deze topics samenvoegen. De reden waarom ik dit gedaan heb, is om duidelijkheid te krijgen. De laatste 24 uur zijn alleen onderstaande topics al gebruikt om een bericht in te plaatsen.

Jullie hebben ook gezien dat ik regelmatig om een reactie van Eneco heb gevraagd, maar helaas nog zonder resulaat. Niet dat jullie mij een antwoord verplicht zijn, zeker niet maar ik denk dat een grote groep mensen toch wel benieuwd is na de status van dit probleem.

https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/toon-s-nachts-de-weg-kwijt-4843/
https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/toon-gaat-zijn-eigen-gang-4630/
https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/toon-programma-werkt-niet-4998/
https://forum.eneco.nl/storingen-problemen-112/temperatuur-bereikt-maar-verwarming-blijft-doorgaan-4917/

@Hans H, bedankt voor de foto!

Waar gaat het precies mis?

Hebben de problemen te maken met het gebruik van de klokfunctie icm bepaalde type ketels? Heeft het met inleren te maken? Ik denk dat een groot aantal forumgebruikers blij zou zijn met een antwoord.

Met vriendelijke groet,

Jeroen Ruiter

Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

691 Reacties

Reputatie 1
Badge
Het volgende interview met de CTO van Quby Arjen Noorbergen beantwoordt veel van je vragen omtrent de ontwikkeling van Toon en waarom het zo lang duurt (Eneco).

http://www.baldopinions.com/projects/show/baldopinions/0/752654/Y
Klopt bij mij ook. 
Als er niks staat gewoon op het scherm tikken en als er eennupfste is, springt ie er meteen in!!
Reputatie 3
Badge
ik wilde je verhaal ook niet in twijfel trekken maar vond het wel behoorlijk hoog.
Reputatie 3
Badge
Je hebt je opgegeven, dus je zal vanzelf bericht krijgen als de update voor jou er ook is. Maar had jij problemen met Toon?
Ik weet niet zeker of dit probleem hiertussen hoort, maar ik heb het volgende:
Ik gebruik het Programma bewust niet. Juist om alle ellende te voorkomen. Maar wat gebeurt er nu? Het is deze week al twee keer voorgekomen dat het programma uit zich zelf op aan slaat. De standaard week programering wordt dan gevolg. Dit heeft als gevolg dat Toon overdaag stookt terwijl er niemand thuis is. Zou de update ook dit fenomeen verhelpen? Soft reset  verhelpt het probleem niet.
Badge
Je hebt je opgegeven, dus je zal vanzelf bericht krijgen als de update voor jou er ook is. Maar had jij problemen met Toon?

Zelfde probleem als iedereen hier van het spontaan stoken van Toon.
Heb niet gelijk op het forum gereageerd omdat ik eerst zelf het probleem wilde analyseren.
Hen Toon vanaf de eerste lichting.
Wacht wel even af voor de update.
Reputatie 3
Badge
Je bent de eerste die dit benoemd. Moderators?
Kan een moderator bevestigen dat de snelheid van het touchscreen door deze hotfix ook verbeterd is. Zo ja, dan wil ik hem hebben 🆒
Reputatie 7
Badge +6
Als ik het goed begrijp, moet ik hier dus een reactie plaatsen om een update te kunnen krijgen? Bij mij is het probleem dat ik via de app niet in mijn Toon kom, terwijl een kennis van mij via mijn app wél in zijn Toon kan komen, dus het ligt aan mijn Toon....

@ Skibedie,

De hotfix kan het probleem met de App niet verhelpen. Er is wel een storing geweest met de App. Kan je inmiddels inloggen? Zo niet, kan je aangeven wat de melding is die je krijgt als je probeert in te loggen op de App?
Ik hoor het graag om dit probleem te verhelpen.
Klopt bij mij ook. 
Als er niks staat gewoon op het scherm tikken en als er eennupfste is, springt ie er meteen in!!
Dan is er nog geen hotfix bij mij.
Als ik het goed begrijp, moet ik hier dus een reactie plaatsen om een update te kunnen krijgen? Bij mij is het probleem dat ik via de app niet in mijn Toon kom, terwijl een kennis van mij via mijn app wél in zijn Toon kan komen, dus het ligt aan mijn Toon....


zet je IP-adres van Toon maar eens op statisch. Ff je modem/router opnieuw opstarten. 
Op verzoek een update van mijn probleempje (Toon zegt dat gas gebruikt wordt, terwijl dit niet zo is. Sensor is gereset door de stekker van de adapter 20 seconden los te halen). Toen hij na nog een reset nog steeds niet een volledige verbinding leek te geven, heb ik het knopje Herstellen (bij Geavanceerd) geprobeerd, maar hoewel hij het verbruik volgens mij goed doorgeeft (reageert vrij snel op stroom- en gasverbruik en geeft ook mooi de OpenTherm schommelingen aan), zegt Toon na een dag nog steeds “Sensoren worden ingeregeld”.
Is er iemand die deze ervaring ook heeft? Kan ik het voorlopig zo laten? Alles lijkt dus goed te werken.
even de de Toon aan de onderkant resetten  dan komt er weer verbonden met gas en stroom ( vanmiddag uitgevonden met een monteur)
Met dank toch maar gedaan. Het werkt. Ik wist niet dat de instellingen bewaard blijven,dus ik wachtte maar even af. Nu nog wachten op de hotfix.....
Reputatie 7
Badge +6
Ik weet niet zeker of dit probleem hiertussen hoort, maar ik heb het volgende:
Ik gebruik het Programma bewust niet. Juist om alle ellende te voorkomen. Maar wat gebeurt er nu? Het is deze week al twee keer voorgekomen dat het programma uit zich zelf op aan slaat. De standaard week programering wordt dan gevolg. Dit heeft als gevolg dat Toon overdaag stookt terwijl er niemand thuis is. Zou de update ook dit fenomeen verhelpen? Soft reset  verhelpt het probleem niet.


@ Dizzybas,

Het programma hoort inderdaad niet zomaar op 'aan' te springen.
We gaan snel onderzoeken wat er aan de hand is.
We komen er z.s.m. op terug!
Reputatie 3
Badge +4
Hier ook geen envelop maar gewoon naar menu software update installeren .  Inderdaad scherm reageerd een stuk sneller  . Temperatuur was wel gelijk 2 graden gezakt van 20 naar 18 graden.
Inmiddels is het probleem verholpen. Maar de melding die ik kreeg, was de ene keer dat er teveel andere apparaten al contact hadden met Toon (ik heb alleen een tablet en een mobieltje. Tablet stond uit) en de andere keer zegt hij dat het wachtwoord fout is, weer een andere keer maakt ie gewoon geen verbinding; blijft hij alleen maar op verbinden staan en springt dan weer naar inloggegevens... Hij deed het dus gewoon niet, maar inmiddels sinds een uur of 3 vanmiddag wél weer hoor, gelukkig... Maar een update heb ik nog niet gehad..
Voor de zekerheid ook even onder dit topic:

Ik wil ook zsm de update! Ik vertel de Toon nu noodgedwongen elke avond dat ik tot 6 uur 's-morgens op vakantie ben. Anders loop ik 's-morgens in een ijskoud huis!

groeten,

Hans
Reputatie 7
Badge +6
@ Skibedie,

Goed om te horen dat alles weer werkt! Al je problemen hadden te maken met de storing wat beschreven is in dit topic waar je ook op had gereageerd.
Je hebt het over een update die je nog niet hebt gekregen. Welke update bedoel je precies? Voor de App of de software van Toon is er nog geen nieuwe update geweest na december.
Hier ook geen envelop maar gewoon naar menu software update installeren . Inderdaad scherm reageerd een stuk sneller . Temperatuur was wel gelijk 2 graden gezakt van 20 naar 18 graden.
Nog steeds niets. Even voor de zekerheid. Ik doe het zo:
Menu - Meer - Systeem - Software
Hij geeft dan de software versie aan (2.2.18), maar verder is er niets bijzonders te zien (dus geen knopje Update).
Nou, mijn vriendin en ik hebben Toon op dezelfde dag geïnstalleerd gekregen. Zij heeft van de week na een forum-reactie een update gekregen, maar ik niet.. Dus dacht ik dat de problemen daar misschien vandaan kwamen, maar dat was voordat ik wist dat de server problemen gaf.
Reputatie 3
Badge
Dat is inderdaad de enige manier. Jammer dat je niet bij de eerste lichting zit.
Badge +2
Hallo
monteur geweest maar kan het probleem niet oplossen legt niet aan verbinding, toch maar een repaeter geplaatst (mijn netwerk is sterk genoeg nog geen 3 meter afstaand van de toon, geeft alle streepjes vol aan op de toon )
en gerest en geeft nog geen gas verbruik door maar dat had ik al een paar keer gezegt tegen de klanten service en software makers.
monteur gaat overleggen wat het kan zijn hij denkt dat de slimme meter niet goed is
dus maar weer afwachten zit er aan te denken om gewoon mijn termostaat weer terug te plaatsen heb het idd dat het mijn veel geld gaat kosten
groet karst
Reputatie 1
Badge
Heel goed samengevat Hans. 
Jammer dat ik van Carla verder geen reactie heb gezien............


Hoi Brandje en Hans,

Hier mijn reactie. 😉 Ik lees dit nu pas, omdat ik vandaag pas weer een mail krijg dat er nieuwe postings zijn.

Wij gaan hier gelijk die tijden aanpassen vanavond. Onze gedachtegang was verkeerd.
Hij gaat om 17.00 op comfort terwijl mijn man pas half 6/kwart voor 6 thuis is.
Dus dat kan verlaat worden.

Ik heb alle tussenliggende postings (nog) niet gelezen.

Blijf ik alleen nog met de vraag waarom hij gasverbruik laat zien t/m 10 uur als het programma om 8.15 naar 12 graden gaat.

Carla

Alleen
Hier nog iets raars sinds de hotfix, kom net thuis en vind het niet warm. Toon zegt het is 20,5 graden, de temperatuur voor comfort. Boven was het helemaal fris. Omdat ik wel meer rare dingen heb gezien toch maar even een reset op Toon zelf gedaan, et voilà! 18 graden??????
Reputatie 3
Badge
Geef je even op voor de update die vandaag is uitgebracht. Misschien helpt het jou ook.
Hier nog iets raars sinds de hotfix, kom net thuis en vind het niet warm. Toon zegt het is 20,5 graden, de temperatuur voor comfort. Boven was het helemaal fris. Omdat ik wel meer rare dingen heb gezien toch maar even een reset op Toon zelf gedaan, et voilà! 18 graden??????


Bij een reset kan het inderdaad gebeuren dat de temperatuur afwijkt. Ik zie hem na een reset van 20 ook wel eens naar 17 graden zakken. Om te voorkomen dat Toon dan toch gaat stoken selecteer ik eerst een tijdelijk programma met een lage temperatuur en dan reset ik de boel. Dan laat ik Toon weer even "op adem komen" alvorens ik het stookprogramma weer activeer.