Ketel blijft stoken (Hotfix 2.2.24) | Eneco Community

Ketel blijft stoken (Hotfix 2.2.24)

Toon eerste bericht
Reageren op dit topic is niet mogelijk. Heb je een vraag? Maak dan een nieuw topic aan.

691 Reacties

Precies!!!!
Op 30 januari maar eens aankaarten, dacht ik zo
Reputatie 3
Badge
Ik denk eerder dat het instalatiebedrijf maar eens op cursus moet maar 30 januari is dit 1 van mijn vragen.
Goedzo! Haal ik m van m'n lijstje af!
Reputatie 3
Badge +4
Ben benieuwd Maandag komen ze bij ons evt een nieuwe neer hangen ?
Reputatie 3
Badge
Ik zou toon plus sensors laten vervangen. Doe het gelijk maar goed.
Reputatie 3
Badge +4
Ik zou toon plus sensors laten vervangen. Doe het gelijk maar goed.
Dat was ik ook van plan hier blijft ie nu ook doorstoken er is iets helemaal mis , nu reageerd de Toon ook niet meer op de app zie wel alles maar kan de temp niet veranderen wel op de telefoon maar op de Toon gebeurd niks.
Reputatie 3
Badge
Soms moet ik de app echt afsluiten wil deze weer goed functioneren. Dus als ik klaar ben met de app en uren later wil ik de temp aanpassen dan zal ik de app eerst goed afsluiten.
Badge
Ik heb dus precies hetzelfde probleem, toon is ingesteld om het 19.5 graad te hebben om 10:00 zondag.
Dit is het programma

Blijkbaar wil hij het heel de nacht 19.5 hebben, want hij is 's nachts om 2:00 al begonnen terwijl het toen ook nog zeker 19 graden was.

Voorgaande dagen gingen wel goed, maar nu dus al 12,6 m³ verbruikt! Als hij zo doorgaat kom ik over de 25 m³ op een dag.. Overigens is het al een tijdje 20 graden en hij blijft maar stoken, nu een half uur later nog steeds.

Je zou bijna gaan denken of de ontwikkelaars dit gedrag bewust moesten inbouwen in de toon, lekker euro tjes verbranden i.p.v. besparen.
Ik lees nergens of dat hoge verbruik ook het werkelijke verbruik is?

En waarom niet meteen de slapen stand meteen op 11/12 grd gezet?
En dan weer een nachtje kijken
Badge
Beste rfcdejong

Hartelijk dank voor je bericht: het is helder, op de juiste plek en geeft inzicht in het probleem, mede door de bijgevoegde plaatjes.
Doordat niet alleen ik, maar b.v. ook jij op een heldere manier het probleem op deze plek aan de orde blijven stellen, is de kans groot dat Eneco het oppakt.

Ik geloof niet dat deze bug bewust is, zo slecht wil ik niet denken.

Wel geloof ik dat men pas in actie komt als er een belang is. Dat geld voor iedereen, dus ook voor Eneco.

Ik heb contact gehad met iemand van Eneco, en die vertelde dat er serieus naar gekeken wordt. Ik heb geen reden om dat niet te geloven.
Maar, juist om de urgentie aan te geven is het super dat ook jij, jouw ervaringen hier ( blijft) delen.

(Wil je voortaan ook het merk kachel even vermelden: dan kunnen ze kijken of daar een verband mee is.)

Fijne zondag gewenst en .. als het weer voor komt:.... weer poosten he!

Badge

Hoi Brandje,

Het is het werkelijke verbruik, ik hou namelijk handmatig al 5 jaar lang de meterstanden bij, hier wil ik binnenkort mee stoppen o.a. daarvoor heb ik de toon. 14.5 m³ verbruikt vanaf gisternnacht rond 1 uur tot nu.

Voorgaande dagen deed de toon het wel goed, hij had het 's ochtends zo goed als op temperatuur, maar nu is hij de weg kwijt. Om hem op 12 graden in te stellen 's nachts vind ik nou ook weer extreem, maar ik zal het proberen.
Badge

(Wil je voortaan ook het merk kachel even vermelden: dan kunnen ze kijken of daar een verband mee is.)

Ik heb een Remeha Quinta 28c van ongeveer 3 jaar oud, met vloerverwarming (slakkenhuis systeem) als hoofdverwarming. De vloerverwarming ligt over heel de begane grond van ong. 80 m² met 7 groepen. De inhoud van mijn woning is wel bijna 500 m³, een oude woning uit 1932, maar wel met dubbelglas etc.

Fijne zondag gewenst en .. als het weer voor komt:.... weer poosten he!

Jij ook 🙂

Hoi Brandje,

Het is het werkelijke verbruik, ik hou namelijk handmatig al 5 jaar lang de meterstanden bij, hier wil ik binnenkort mee stoppen o.a. daarvoor heb ik de toon. 14.5 m³ verbruikt vanaf gisternnacht rond 1 uur tot nu.

Voorgaande dagen deed de toon het wel goed, hij had het 's ochtends zo goed als op temperatuur, maar nu is hij de weg kwijt. Om hem op 12 graden in te stellen 's nachts vind ik nou ook weer extreem, maar ik zal het proberen.

Kijk dat lees ik graag, de standen bijhouden. Ik doe niet anders, dan weet je waar je over praat.
Vandaag (vanaf 0.00 uur uiteraard) 3,5 cub gebruikt.
Gister de hele dag 8.5 cub, zal vanavond ook wel op 8 a 9 uitkomen.
Straks sneeuw en sneeuwjacht, die aanvolet als -10 tot -15

Ik ben nieuwsgierig wat je bijgestelde nachtstand morgen oplevert
Badge
Overigens krijg ik de toon niet aan zijn verstand om de ketel uit te zetten, tijdelijk op 10 graden instellen en hij blijft vrolijk doorstoken, inmiddels is het 20,5 graad.

Ik ga de stekker bij de ketel er maar even uittrekken...
Overigens krijg ik de toon niet aan zijn verstand om de ketel uit te zetten, tijdelijk op 10 graden instellen en hij blijft vrolijk doorstoken, inmiddels is het 20,5 graad.

Ik ga de stekker bij de ketel er maar even uittrekken...

Ja dat is een goede handeling en vergeet de module niet! Ook resetten
Badge
Ja dat is een goede handeling en vergeet de module niet! Ook resetten

Hoe bedoel je de module resetten? Ik heb zojuist de stekker van de sensor (en dus ook van de toon) er 30 seconden uitgehaald, maar het heeft geen zin. De toon startte opnieuw op en zie hier, ingesteld op 12 graden 's nachts nu continue, het is 21 graden en toon heeft alsnog warmtevraag. PS: En twee streepjes bij stroom en gas.

Reputatie 3
Badge
Wat gebeurd er als je toon op aan/uit laat aansturen of de automatische programma uitzet. Die 2 is ook vaak het probleem is mijn idee

Hoe bedoel je de module resetten? Ik heb zojuist de stekker van de sensor (en dus ook van de toon) er 30 seconden uitgehaald, maar het heeft geen zin. 

Ik bedoel de module die onder de ketel zit en je Toon oa van stroom voorziet.

Je moet Toon wel even de kans geven na een reset om zich opnieuw in te stellen.
Badge
Wat gebeurd er als je toon op aan/uit laat aansturen of de automatische programma uitzet. Die 2 is ook vaak het probleem is mijn idee

Het automatisch programma is inderdaad het probleem, maar dat is voor het gezin een must have.
Reputatie 3
Badge
Toon op afstand bedienen tot het probleem echt in kaart is gebracht met oplossingen. Dit kost je veel geld en ongemak. Ook qua temp in huis.
Badge
Toon op afstand bedienen tot het probleem echt in kaart is gebracht met oplossingen. Dit kost je veel geld en ongemak. Ook qua temp in huis.

Het programma staat nu uit, maar ik weet al precies wat mijn vrouw gaat zeggen..
Reputatie 3
Badge
Ik kan haar ook wel begrijpen. Je mag van een thermosstaat verwachten dat hij werkt. Maar dan geef je jou telefoon aan je vrouw en koop jij een nieuwe 😉 die kosten heb je er zo uit als je zo blijft stoken.

Nee ik zou voorlopig de automatische tijden even uitzetten een smartphone of laptop gebruiken.
Badge
Blijkbaar is het niet het programma, want de warmtevraag is weer aanwezig. Inmiddels is het 22 graden met programma uit. Is die toon helemaal gek geworden :(

Er wordt in ieder geval geen gas verbruikt.................
Tijd om een fabrieksreset te geven??
Reputatie 3
Badge
Kijk eens bij instellingen, thermosstaat, temp correctie en dan wat de werkelijke gemeten temperatuur is. zal waarschijnlijk geen zak uitmaken maar misschien geeft hij iets vreemds aan.