Ketel blijft branden | Eneco Community
vraag

Ketel blijft branden

vanochtend kwam ik uit bed en de toon thermostaat gaf aan dat het 20,5 graden was in huis terwijl hij ingesteld staat op 17,5 graden. Vanavond kwam ik thuis van het werken en was het 22,5 graden terwijl het weer ingesteld stond op 17,5 graden. Momenteel heb ik mijn ketel uitgezet omdat de ketel maar blijft verwaren. Ik heb al naar de vigar gebeld en hun zeggen dat het door toon komt. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn ? Mijn gasmeter bleef maar flink doordraaien😩

11 Reacties

Heb je dat ooit eerder gehad?
Noem ook even merk en type van je CV.
Helaas zijn installateurs soms te snel met wijzen naar Toon😉😢
Daar was ik al bang voor .. het merk is Vaillant ectotec plus
Heb het nog nooit eerder gehad..
Dan zou ik eerst even je CV een reset geven, dus maak de CV even een minuutje stroomloos.
Kijk dan eens hoe Tokn dan de besturing weer oppakt.
Heb nu heel de tijd de stekker eruit , net weer terug gedaan en hij blijft loeien terwijl toon nu op 6gr staat..
Dan ga ik er even snel van uit dat er een storing in je CV zit.
Je zou ook de stroom van de ketelmodule van Toon®️ even kunnen afhalen.
Daarna dan je CV ook weer even stroomloos maken, als je CV dan weer begint te loeien dan ga ik uit van een echte storing in je CV
Reputatie 7
Badge +6
@Priscilla Oostvogels

Wat vervelend dat je ketel aan blijft slaan. Heb je Toon ook al een minuutje stroomloos gemaakt door de ketelmodule bij de ketel even van de stroom te halen?
Driewegklepje geval. Je kan beter een CV monteur inschakelen.
Probeer een paar keer de warmwater kraan vol open en dicht te draaien om de driewegklep te forceren omschakelen van CV naar warmwater en andersom. Hij blijft nu op CV stand hangen of hij sluit niet goed af in warmwater stand.
Mijn enecoapp geeft een storingscode b00 aan hij heeft geen apparaat om te meten oid
Mijn enecoapp geeft een storingscode b00 aan hij heeft geen apparaat om te meten oid
https://www.toon.nl/service/faq/problemen-oplossen/hoe-koppel-ik-een-meter-module-storingscode-b00/
Reputatie 7
Badge +6
@Priscilla Oostvogels

Blijft de ketel nog steeds branden? Wanneer je via Menu > Toon Support de externe toegang openzet kunnen we met je meekijken.

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen