Kan Installatieprocedure niet afronden | Eneco Community
beantwoord

Kan Installatieprocedure niet afronden

• 15 december 2018
  • 8 reacties
  • 142 Bekeken

Badge
  • Reageert regelmatig (level 9)
  • 7 reacties
Hallo,

Ik probeer bij mijn ouders hun Toon te installeren,
echter de energiemeting is niet gekoppeld.. nu wil ik die wel koppelen, echter krijg ik geen toegang tot het menu.. de enige schermpjes waar ik toegang tot heb zijn de volgende

Wat te doen? Ik heb al een fabrieksherstel geprobeerd, heeft ook niet geholpen..

alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Brandje 15 december 2018, 20:32

Bellen met 088 895 59 59 is het makkelijkst.
In het verleden is Eneco helaas erg star geweest als de gebruiker aangaf Toon®️ puur als een kale thermostaat te gebruiken en wilde Eneco toch dat je een abo afsloot.
Soms wil een moderator dat wel eens doorbreken en die code toch geven zonder abo.

Maar de truc is, anders neem een abo; je krijgt dan die code en ze ontkoppelen je Toon en daarna zeg je gewoon binnen de 14 dagen herroepingdperiode het abo op😏
Bekijk origineel

8 Reacties

Reputatie 7
Badge +9
De beruchte activatiecode. Je heb een activatiecode nodig, zonder kan je officeel niet door dat menu heen.
Hoi @Jasper84

Is deze Toon®️ een 2e hands Toon®️?
Hebben je ouders een abonnement op deze Toon®️ afgesloten?
Badge
Klopt is een 2e hands.. had ik zelf ook, maar toen geen activatiecode nodig.. plug en play..
maar ze hebben dus geen activatiecode.. deze is dus te verkrijgen bij een abonnement.. ze willen m echter gebruiken als kale thermostaat met het programma...
Bij een 2e hands is de Toon®️ vrijwel altijd gekoppeld aan de vorige eigenaar en krijg je ‘m daardoor niet geactiveerd.
Pas als Eneco die koppeling heeft verbroken en een nieuwe activatiecode heeft verstrekt, dan pas wordt na een fabrieksherstel die nieuwe code door Toon gevraagd.
Badge
Bedankt @Brandje hiervoor moet ik even bellen met Eneco? En is die activatiecode kosteloos? Of moet ik daarvoor het abonnement afsluiten?
Bellen met 088 895 59 59 is het makkelijkst.
In het verleden is Eneco helaas erg star geweest als de gebruiker aangaf Toon®️ puur als een kale thermostaat te gebruiken en wilde Eneco toch dat je een abo afsloot.
Soms wil een moderator dat wel eens doorbreken en die code toch geven zonder abo.

Maar de truc is, anders neem een abo; je krijgt dan die code en ze ontkoppelen je Toon en daarna zeg je gewoon binnen de 14 dagen herroepingdperiode het abo op😏
Badge
Opgelost! Met behulp van Eneco en nieuwe code de gehele installatie af kunnen ronden
Opgelost! Met behulp van Eneco en nieuwe code de gehele installatie af kunnen ronden
Hoi @Jasper84

Top!👍
Bedankt voor je terugmelding en hopelijk hebben je ouders veel plezier van deze Toon®️.😃

Reageer